Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО КЕРІВНИЦТВА ШКІЛЬНИМ ХОРОВИМ КОЛЕКТИВОМ

ФУРДАК Тетяна Дмитрівна

старший викладач кафедри методики музвиховання,

співу та хорового диригування

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті актуалізовано проблему готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до керівництва шкільним хоровим колективом. Розкрито сутність поняття «готовність», визначено задачі та шляхи їх вирішення у процесі диригентської підготовки студентів.

Ключові слова: готовність, мотиваційна готовність, квазіпрофесійна діяльність, керівник колективу, мистецтво диригування, мотиви діяльності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дьяченко М. И. Психологические проблемы готовности к деятельности / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск: БГУ, 1976. – 176 с.

2. Линенко А. Ф. Теорія і практика формування готовності студентів педагогічних вузів до професійної діяльності: автореф. дис. доктора пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / А. Ф.Линенко. – К.; 1996. – 44 с.

3. Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ столітті // Освіта України. – 2002. – № 33.

4. Пряжников Н. С. Психология труда и человеческого достоинства / Н. С. Пряжников, Е. Ю. Пряжникова. – М.: Издательский центр «Академия», 2003. – 480 с.

5. Юцевич Ю. Музика. Словник-довідник // Ю. Юцевич. – Тернопіль: [навіч. книга]. – Богдан; 2003. – 352 с.

ПРОБЛЕМИ ВИВЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНОЇ МОВИ ІНОЗЕМНИМИ СТУДЕНТАМИ-НЕФІЛОЛОГАМИ НА ПОЧАТКОВОМУ ЕТАПІ НАВЧАННЯ

ЯНУШЕВСЬКА Ірина Борисівна

викладач кафедри мовної підготовки

Запорізького державного медичного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті розглядається сучасний стан навчання професійно орієнтованого мовлення іноземних студентів підготовчих факультетів нефілологічних спеціальностей, аналізується його зміст, представлений в посібниках з наукового стилю, обґрунтовується необхідність створення сучасних комунікативно спрямованих навчальних посібників для початкового етапу навчання.

Ключові слова: професійно орієнтована мова, іноземні студенти, підготовчий факультет, науковий стиль мовлення.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гальскова Н. Д. Современная методика обучения иностранному языку: пособие для учителя / Н. Д. Гальскова. – М.: АРКТИ – Глосса, 2000. – 165 с.

2. Клобукова Л. П. Терминологические игры или новая лингвометодическая реальность? / Л. П. Клобукова // Мир русского слова. – 2002. – № 2. – С. 91–96.

3. Митрофанова О. Д. Научный стиль речи: проблемы обучения / О. Д. Митрофанова. – М.: Русский язык, 1985. – 229 с.

4. Мотина Е. И. Язык и специальность: лингвометодические основы обучения русскому языку студентов-нефилологов / Е. И. Мотина. – М.: Русский язык, 1988. – 176 с.

5. Навчальні програми (довузівська підготовка іноземних громадян) / Уклад. Б. М. Андрющенко, Ю. М. Іващенко, Ю. О. Колтаков та ін. – К., 2005. – Ч. 2: Фізика. Хімія. Математика. Основи інф-ки та обчисл. техники. Креслення. Історія України. Рос. мова. Укр. і зарубіж. л-ра. Основи псіхології. Образотв. Мистец. – 168 с.

6. Пассов Е. И. Программа-концепция коммуникативного иноязычного образования «Развитие индивидуальности в диалоге культур» / Е. И. Пассов. – М.: Просвещение, 2000. – 159 с.

КУЛЬТУРА УПРАВЛІННЯ І УПРАВЛІНСЬКА КУЛЬТУРА ЯК ВАЖЛИВІ ЧИННИКИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ ДО САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

САФРОНОВА Ганна Володимирівна

викладач кафедри цивільно-правових дисциплін

Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті на основі аналізу наукової літератури визначається сутність понять: «культура управління», «культура управління самоосвітньої діяльності», «управлінська культура»; розкривається їх відмінність і значущість в забезпеченні якості підготовки до самоосвітньої діяльності студентів юридичних спеціальностей університету як важливого фактору їх професійного становлення і готовності до творчої професійної діяльності.

Ключові слова: управління, культура управління, культура управління самоосвітньої діяльності, управлінська культура, самоосвітня діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Берецков И. Г. Пропедевтика самообразования в подготовке будущего учителя: учеб. Пособие к спецкурсу / И. Г. Берецков. – Челябинск: ЧГПИ, 1982. – 108 с.

2. Большой толковый психологический словарь. Т. 1. А–О: пер. с англ. / Артур Ребер. – М.: Вече АСТ, 2001. – 576 с.

3. Королюк С. В. Управлінська культура керівникашколі [текст] / С.В.Королюк // Постметодика. – 2003. – № 5–6. – С. 85–88.

4. Минаева Н. М. Модель актуализации самообразовательной деятельности студента / Н. М. Минаева, Л. Б. Соколова // Вестник ОГУ. – 2001. – № 1 (120). – С. 21–30.

5. Сухомлинський В.О. Розмова з молодим директором [текст] / В.О.Сухомлинський. – К.: Рад. Школа, 1988. – 284с .

6. Хрыков Е. Н. Теоретические основы внутришкольного управления / Евгений Николаевич Хрыков. – Луганск: Альма-матер, 1999. – 118 с.

СОЦІОКУЛЬТУРНІ ТА ЕКОНОМІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ РОЗВИТКУ ВАЛЕОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ НА ПІВДНІ УКРАЇНИ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТ

ПЄНОВ Вадим Васильович

старший викладач кафедри медичних знань та БЖД

Одеського національного університету імені І. І. Мечникова

e-mail: [email protected]

Анотація

В статті розкриваються передумови розвитку валеологічної освіти на Півдні України 2 пол. ХІХ-поч.ХХст. до яких належать: соціально-економічні (економічна відсталість країни; загострення проблеми здоров’я дітей через несприятливі умови життя), соціокультурні (діяльність культурно-освітніх товариств, положення освітніх документів, директиви та постанови з’їздів з охорони здоров’я дітей, творчі надбання науковців щодо порушеної проблеми, потреба школи у вихованні свідомих, здорових, дисциплінованих будівників держави). Для логічного розкриття проблеми аналізується поняття «Південь України». Також автор робить наголос на значенні сім’ї для здійснення валеологічної освіти дітей.

Ключові слова: валеологічна освіта, сімейне виховання, передумови охорони здоров’я дітей, культурно-освітні товариства.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дружинина Е. И. Южная Украина в 1800–1825 гг. / Е. И. Дружинина. – М., 1970. – 205 с.

2. Етнографія України: навч. посіб. / [за ред. проф. С. А. Макарчука]. – [2-е вид.]. – Львів: Світ, 2004. – 520 с.

3. Лиман І. І. Православна церква на півдні України (1775–1761 рр.): автореф. дис. … д-ра іст. наук: 07.00.01 / Лиман Ігор Ігоревич; Харк. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. – Х., 2005. – 33 с.

4. Отчет члена совета Крестьянского поземельного банка Ф. Воропонова об исполнении в 1886 г. командировки в южные губернии для обследования переселенческих земельных покупок совершенных с помощью Крестьянского банка. – СПб., 1887. – 51 с.

5. Українська етнологія: навч. посіб. / В. Борисенко. – К.: Либідь, 2007. – 400 с.

6. Таранько М. Українська лектура з обсягу природи в народній школі / Михайло Таранько // Шлях виховання й навчання. – 1932. – Кн. 3. – С. 154–160.

7. Українське народознавство: навч. посіб. / С. П. Павлюк, Г. Й. Горинь, Р. Ф. Кирчіва. – Львів: Фенікс, 1997. – 608 с.

8. Щербина В. Ю. Особливості виховання дітей у селянських та робітничих сім’ях на Півдні України на рубежі ХІХ–ХХ століть / В. Ю. Щербина // Пед. науки: [зб. наук. пр.] / [відп. ред. Барбіна Є. С.] – Херсон: Вид-во ХДУ, 2008. – Вип. 47. – С. 80–83.

ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВ МУЗИЧНОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ ІНТЕГРАЦІЇ МИСТЕЦТВ

НАДУТЕНКО Олена Леонідівна

аспірант кафедри педагогіки та

освітнього менеджменту

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті розкрито зміст художньої культури особистості, проаналізовано особливості формування художньої культури засобами інтеграції мистецтв учнів музичної школи, визначено інтегративні можливості сучасних форм і методів мистецького навчання та виховання.

Ключові слова: художня культура особистості, інтеграція, мистецтво, музична освіта, виховання мистецтвом.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Асафьев Б. В. Избранные статьи о музыкальном просвещении и образовании. / Б .В .Асафьев. – 2 изд–Л.: Музыка, 1973. – 142 с.

2. Бальчитис Э О. О восприятии инструментальной музики в младших класах школы // Э. О. Бальчитис Музыкальное воспитание в школе. Вып. 10. – М. : 1975, – 192 с.

3. Ващенко Г. Г. Загальні методи навчання: Підручник для педагогів.- Вид.перше./ Г. Г. Ващенко. – К.: Українська видавнича спілка Варта, 1997. – 415 с.

4. Енциклопедія освіти / Академія пед..наук України, голов. ред. В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

5. Леонтович М. Д . Практичний курс навчання співу у середніх школах України / М. Д. Леонтович З педагогічної спадщини композитора. Упор. Л. О. Іванова. – К.: Музична Україна. 1989. – 136 с.

6. Масол Л. М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика: монографія / Л. М. Масол. – Київ: Промінь, 2006. – 432 с.

7. Олексюк О. М. Музична педагогіка: Навчальний посібник / О. М. Олексюк. – К.: КНУКіМ, 2006. – 188 с.

8. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька: навч. посіб. / О. П. Рудницька. – К.: ТОВ Інтерпроф, 2002. – 270 c.

9. Ушинський К. Д. Твори :в 6 том. / К. Д. Ушинський. – К.: Рад. школа, 1954. Т. 2. – 560 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись