ВЕБІНАР ЯК СУЧАСНИЙ ІНСТРУМЕНТ КОЛЕКТИВНОГО ДИСТАНЦІЙНОГО ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ШКОЛІ
Лілія Огородник (м. Умань)
Вимоги Болонського процесу, євроінтеграційні процеси, інтернаціоналізація освіти в Україні визначають вимоги до системи шкільної освіти, зміст якої знаходиться під постійним впливом сучасних тенденцій та інноваційних процесів у навчанні. Основне завдання школи – формувати всебічно розвинену особистість. Реалізація цього завдання в сучасних умовах реформування освіти в Україні передбачає якісно новий підхід до ефективного вивчення іноземних мов. На сьогодні знання іноземних мов – це не пасивний «баласт», а активний інструмент міжкультурного спілкування, бізнес-операцій, культурного обміну та наукового пошуку. Відповідно, опанування таким інструментом дасть можливість сьогоднішньому школяру завтра отримати престижну високооплачувану роботу та бути затребуваним в різних сферах життя. У свою чергу, англійська мова займає провідну позицію у міжнародній комунікації.
На сучасному етапі вивчення англійської мови відбувається різними способами. Поширеним явищем стала організація груп з вивчення іноземних мов на промислових підприємствах, в офісах, установах. Але прогрес не стоїть на місці і однією із форм групових тренінгів став вебінар.
У школі на уроках іноземних мов педагоги тенденційно надають перевагу традиційним методам і засобам навчання. Проте вебінар як одна із ефективних форм засвоєння матеріалу може застосовуватися в навчальному процесі. Крім того, така додаткова форма навчання урізноманітнює урок. Вебінари також стають інструментом підвищення кваліфікації вчителів.
Вебіна́р (англ. webinar) – спосіб організації зустрічей онлайн, формат проведення семінарів, тренінгів та інших заходів за допомогою Інтернету [5].
Для організації вебінару використовуються технології відео-конференції, інтернет-телефонії та ін. Вебінари поширені в діловому середовищі. Дедалі більшого значення набувають вебінари й у дистанційній освіті [4; 31]. Слово вебінар утворено від веб та семінар. Веб (англ. Web - мережа, павутина) - загальноприйняте позначення приналежності до комп'ютерної мережі. Семінар - інтерактивне навчальне заняття, в ході якого слухачі виступають з доповідями, ставлять запитання, беруть участь в обговоренні, дискутують [3; 43]. Виходячи з цього, вебінар означає «семінар, що проходить в комп'ютерній мережі».
Зрозуміло, що вебінар не можна застосовувати постійно на уроках. Доцільно його брати як одну із форм проведення уроку для закріплення матеріалу, проведення презентацій, диспутів, відкритих уроків, онлайн-уроків. Вебінари можуть бути використані і в методичній роботі – для проведення лекцій вчителям, тематичних семінарів, групової роботи в проекті, тощо.
На сьогодні вебінар став популярною формою дистанційного навчання.
Вебінари можуть бути спільними і включати в себе сеанси голосувань і опитувань, що забезпечує повну взаємодію між аудиторією та вчителем. У деяких випадках вчитель може говорити через телефон, коментуючи інформацію, що відображається на екрані, а слухачі можуть йому відповідати, переважно по телефону з гучномовцем. На ринку також присутні технології, в яких реалізована підтримка VoIP-аудіотехнологій, що забезпечують повноцінний аудіозв'язок через мережу онлайн [5].
Вебінари англійською мовою допомагають оволодіти мовними навчиками, не виходячи з класу, працюючи вдома. Цінність такої форми вивчення англійської мови полягає у залученні думки носіїв мови або представників різних країн.
Слід відзначити такі позитивні сторони використання вебінару на уроці англійської мови:
- мережевий характер навчання, що дозволяє вести заняття дистанційно;
- економічність;
- одночасність (можна слухати і бачити викладача, переглядати слайди);
- перегляд вебінару у будь-який час;
- iнтерактивна взаємодія між доповідачем і слухачами, також слухачами між собою і т. д.
Разом з тим, у такої форми навчання є свої недоліки:
- відсутність безпосереднього спілкування;
- постійний доступ до інтернету та технічне оснащення;
- відсутність емоційного зв’язку;
- різні часові пояси (іноді трапляється, що учасники і лектор знаходяться в різних часових поясах).
Враховуючи вимоги розвитку сучасної освіти в Україні можна зробити висновок про те, що розширюються форми вивчення іноземних мов, зокрема, вебінар займає своє місце серед традиційних підходів. Він є прогресивним та ефективним засобом дистанційного навчання.
Список використаної літератури
- Вища освіта України і Болонський процес: Навчальний посібник / За ред. В.Г.Кременя. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004. – 384с.
- Вікіпедія [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B5%D0%B1%D1%96%D0%BD%D0%B0%D1%80
- Гришкова Р.О. Формування іншомовної соціокультурної компетенції студентів нефілологічних спеціальностей: Монографія. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2007. – 424 с.
- Грищенко Я.С. Інтернет як засіб підвищення ефективності викладання іноземної мови на заочному відділенні технічних ВНЗ //Сучасні підходи та інноваційні тенденції у викладанні іноземних мов: Матеріали міжнар. науково-практ. конференції, 26-27 лютого 2010р. – К.: «Політехніка», 2010. – С.43-45
- Морзе Н.В., Ігнатенко О.В. Методичні особливості вебінарів, як інноваційної технології навчання / Н.В. Морзе, О.В. Ігнатенко // Інформаційні технології в освіті: зб. наук. пр. – Херсон: ХДУ, 2010. – Вип. 5. – С. 31-39.