Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
Керівники секції:
Радул Валерій Вікторович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

Poltava 37Гриньова Марина Вікторівна – доктор педагогічних наук, професор, декан природничого факультету Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка.

 

ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ ОФІЦЕРІВ ЗАПАСУ ДЛЯ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ

Вадим Стадник
(Львів, Україна)

Військово-педагогічний процес у вищих військових навчальних закладах ґрунтується на парадигмі особистісно-орієнтовного навчання та передбачає цілеспрямовану й змістовну взаємодію того, хто вчить і того, хто навчається. В наш час виникає потреба у розробці інноваційних підходів до проектування змісту підготовки офіцерів запасу на військових кафедрах, що набуває першорядного значення і прямо стосується національної безпеки країни, оскільки їх діяльність може істотно впливати на бойову готовність військових частин і підрозділів. Саме питання ефективної підготовки офіцерських кадрів є пріоритетним у концептуальному баченні призначення власних Збройних Сил України. В статті розглядається питання застосування інформаційних технологій у навчальному процесі як викладачами, так і тими, хто навчається та взаємодія між ними під час самостійної роботи.

Ключові слова: військово-педагогічний процес, інноваційні технології, професійна спрямованість, професійно-орієнтовані дисципліни, інформаційно-комунікаційні технології, підготовка офіцерів запасу.

Военно-педагогический процесс в высших военных учебных заведениях основывается на парадигме личностно-ориентированного обучения и предусматривает целенаправленное и содержательное взаимодействие обучаемого и обучающегося. В настоящее время возникает потребность в разработке инновационных подходов к проектированию содержания подготовки офицеров запаса на военных кафедрах, что приобретает первостепенное значение и напрямую касается национальной безопасности страны, поскольку их деятельность может влиять на боевую готовность воинских частей и подразделений. Именно вопрос эффективной подготовки офицерских кадров является приоритетным в концептуальном видении предназначения собственных Вооруженных Сил Украины. В статье рассматривается вопрос применения информационных технологий в учебном процессе как преподавателями, так и учащимися и взаимодействие между ними во время самостоятельной работы.

Ключевые слова: военно-педагогический процесс, инновационные технологии, профессиональная направленность, профессионально-ориентированные дисциплины, информационно-коммуникационные технологии, подготовка офицеров запаса.

Military pedagogical process in higher military educational institutions is based on the paradigm of learner-oriented learning and provides a focused and meaningful interaction of those who teach and who learn. Nowadays there is a need to develop innovative approaches to designing the content of training reserve officers in the military departments, which is of paramount importance and directly related to national security, since they can significantly affect the combat readiness of military units. The issue It is a question of effective officers training is a priority in conceptual vision of the Armed Forces of Ukraine. The designation article discusses the use of information technologies in educational process by both teachers and leaners and interaction between them during self-study.

Keywords: military pedagogical process, innovative technology, professional orientation, professional-focused disciplines, information and communication technologies, training of reserve officers.

КОНТЕКСТНЕ НАВЧАННЯ ЯК УМОВА ФОРМУВАННЯ ОСНОВ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВДОСКОНАЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Наталія Шустова
(Вінниця, Україна)

Анотація. Проаналізовано зміст понять «контекстне навчання», «квазіпрофесійна діяльність», «професійне самовдосконалення». Здійснено огляд основних аспектів контекстного навчання як умови формування основ професійного самовдосконалення майбутнього вчителя початкової школи. Розглянуто основні завдання педагогічних коледжів щодо формування основ професійного самовдосконалення. Наведено конкретні приклади використання контекстного навчання при підготовці майбутніх учителів початкових класів та на їх основі виокремлено умови формування основ професійного самовдосконалення.

Ключові слова: професійне самовдосконалення, майбутній учитель початкової школи, контекстне навчання, квазіпрофесійна діяльність.

Аннотация. Проанализировано содержание понятий «контекстное обучение», «квазипрофессиональной деятельности», «профессиональное самосовершенствование». Осуществлен обзор основных аспектов контекстного обучения как условия формирования основ профессионального самосовершенствования будущего учителя начальной школы. Рассмотрены основные задачи педагогических колледжей по формированию основ профессионального самосовершенствования. Приведены конкретные примеры использования контекстного обучения при подготовке будущих учителей начальных классов и на их основе выделены условия формирования основ профессионального самосовершенствования.

Ключевые слова: профессиональное самосовершенствование, будущий учитель начальной школы, контекстное обучение, квазипрофессиональной деятельность.

Annotation.Analyzed the concept of "contextual learning", "kvaziprofesiyna activity", "professional self-improvement." Done overview of the main aspects of contextual education as a condition for laying the foundations of professional self future elementary school teacher. The main task of teacher training colleges on laying the foundations of professional self. Given specific examples of contextual learning in the preparation of primary school teachers and are allocated based on these favorable conditions forming the basis of professional self-improvement, in particular, the formation of positive motivation of students; student awareness of the goals and objectives that will help his self-improvement; creating a real problem situation with future professional activities that ensure professional growth process of the individual; organization system for consistent steps aimed at creating their own attitude to the problem and justify their own position; develop their own methodological base through the development of various kinds of teaching methods for solving simple problems.

Keywords: professional self-improvement, future teacher, contextual learning, kvaziprofesiyna activities.

ВИКОРИСТАННЯ ПОТЕНЦІАЛУ МИСТЕЦТВА ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

Інна Шишова
(Кіровоград, Україна)

Питання підвищення ефективності навчання і виховання дітей із особливими потребами є актуальними як для України, так і для інших держав світового суспільства, адже великий відсоток дітей має порушення у розвитку. Інклюзія передбачає створення освітнього середовища, яке відповідає потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку. Ключовим фактором сприяння інклюзивній освіті є підготовка педагогів високої психолого-педагогічної культури. Мистецтво має значні можливості для покращення підготовки фахівців в умовах інклюзивної освіти. У статті досліджено особливості використання мистецтва у структурі навчання майбутніх фахівців.

Ключові слова: корекційна освіта, мистецтво, інклюзивна освіта, психолого-педагогічна культура, розвиток,учні з обмеженими можливостями, студенти.

The problem of the increase of efficiency of the training and education of children with special necessities is vital question as for Ukraine as for other countries of world community because more and more pupils have problems of various organs and systems development. Training of teacher’s high psychological-pedagogical culture is a key factor in promoting inclusive education. Art has significant opportunities to improve the training of specialists in the conditions of growing interest to the person, striving to bring her life to civilized norms.In the article the theoretical and methodical bases of use of art are explored in the system of development of the future teacher of correctional education. The meaning is reasonable is scientific-art paradigm of education and the methodological approaches and conceptual bases of introduction of art in the contents of professional training of the future teachers of correctional education. The theoretical bases explored of art as base of development of the students.

Keywords: correctional education, art, inclusive education, psychological–pedagogical cultural, development, pupils with limited abilities, students.

ПРОФЕСІЙНА ІДЕНТИФІКАЦІЯ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ

Світлана Омельяненко
(Кіровоград, Україна)

У статті представлені результати практичної діяльності із професійної ідентифікації майбутніх соціальних педагогів у процесі вивчення загальнопедагогічних навчальних дисциплін дисциплін. Автор визначає фактори, що впливають на професійну ідентифікацію майбутніх соціальних педагогів. Аналізуючи зміст загальнопедагогічної підготовки майбутніх соціальних педагогів, обґрунтовує ефективність застосування інтерактивних методів навчання, включення у професійну діяльність у ході різних видів практики, залучення до волонтерської діяльності. Визначено педагогічні умови професійної ідентифікації майбутніх соціальних педагогів у процесі вивчення педагогічних навчальних дисциплін. Показана динаміка професійної ідентичності майбутніх соціальних педагогів у процесі професійної підготовки.

Ключові слова: ідентифікація, ідентичність, професійна ідентифікація, професійна ідентичність, майбутні соціальні педагоги, соціально-педагогічна діяльність, загальнопедагогічна підготовка.

The results of practical activity on future social educators' professional identification in the process of learning academic general pedagogic disciplines have been presented in the article.  The author has distinguished the factors which influence the professional identification of future social educators.  On the basis of the contents analysis of general pedagogic training of future social educators, the author has grounded the effectiveness of interactive learning methods use,   introduction of different kinds of practice into the professional activity, involvement into voluntary services. Pedagogical conditions and the dynamics of future social educators' professional identification in the process of learning  general pedagogic disciplines have been outlined.

Keywords: identification, identity, professional identification, professional identity, future social educators, socio-pedagogic activity, general pedagogic training.

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО НАУКОВО-ДОСЛІДНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНОГО РІВНЯ «МАГІСТР» ЗА НАПРЯМОМ ПІДГОТОВКИ «ПОЧАТКОВА ОСВІТА»

Антоніна Міненок
(Чернігів, Україна)

Анотація. В статті розкрито актуальні аспекти організації і проведення науково-дослідної діяльності студентів та обґрунтовано педагогічні умови, які сприяють успішності проведення науково-дослідної діяльності в умовах організації навчального процесу у вищому педагогічному навчальному закладі.

Автором досліджуються різні аспекти організації та проведення науково-дослідної діяльності у вищому педагогічному навчальному закладі, взаємозв'язок навчальної та науково-дослідної роботи, раціональне управління науковою роботою студентів, обґрунтовано психолого-педагогічні фактори, які зумовлюють успішність науково-дослідної роботи студентів.

Ключові слова: студенти, розвиток, професіоналізм, майбутній учитель, науково-дослідна діяльність, комплексний підхід.

Annotation. Minenok A.A.Pedagogical terms of forming of readiness to research activity of students educationally qualification level master's «degree» after direction of preparation «primary education». The actual aspects of organization and leadthrough of research activity of students and grounded pedagogical terms which are instrumental in progress of leadthrough of research activity in the conditions of organization of educational process in higher pedagogical educational establishment are exposed in the article.

An author is probe the different aspects of organization and leadthrough of research activity in higher pedagogical educational establishment, vzaemozv''yazok of educational and research work,, grounded psikhologo-pedagogical factors which predetermine a rational management the advanced study of students progress of research work of students.

Keywords: students, development, professionalism, future teacher, research activity, complex approach.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись