Комунальний заклад «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»
Єфіменко Світлана
Сучасне суспільство висуває нові вимоги до освіти. Однією із яких є – формування особистостей, спроможних критично мислити та приймати альтернативні рішення життєвих та професійних проблемних ситуацій. Ініціативність, самостійність, гнучкість, креативність – ці особистісні риси стають одними з найбільш важливих на сучасному етапі розвитку суспільства. А їх формування потребує нових підходів до освітнього процесу. Вимоги часу, реформування системи освіти в Україні орієнтують сучасних педагогів на застосування педагогічних технологій, що сприяють розвитку компетентної особистості з урахуванням її індивідуальних особливостей. Мета, що постає перед освітою, читко окреслює головні напрями, за якими вона має реалізуватися. Серед них, одним із вагомих, є перехід від традиційної (предметно-орієнтованої) до інноваційної – особистісно-орієнтованої парадигми освіти, що безпосередньо пов’язано з реалізацією в освітньому процесі компетентнісного підходу.
Детальніше... 3 коментарі
УДК: 373.5.091.313:53(06)
Запорізький національний університет
Андрєєв Андрій, Мелешко Олена, Тихонська Наталія
Вміння підбирати або розробляти авторські творчі завдання для організації пошукової (зокрема, інноваційної) діяльності учнів у процесі їх навчання є важливою складовою професійної компетентності майбутнього вчителя фізики [1]. Ці завдання мають бути відкритими, тобто такими, що не мають наперед відомого розв’язку, а самих розв’язків може бути декілька. Ґрунтуючись на запропонованих А. В. Хуторським етапах розроблення відкритих евристичних завдань [2], авторами запропоновано методичні особливості створення завдань для організації інноваційної діяльності учнів у навчальному процесі з фізики: