Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

МЕТОДИ ЕФЕКТИВНОГО ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Тетяна Комісаренко

(Умань, Україна)

Стрімкі зміни, що відбуваються в суспільстві, осучаснення освітньої системи, досягнення в галузі теорії та практики навчання іноземних мов ставлять перед освітньою системою необхідність оновлення змісту та методів застосування інноваційних підходів до викладання іноземної мови. В сучасному суспільстві формується чітка соціальна вимога – володіння іноземними мовами. На першому місці за популярністю, звичайно, непорушно стоїть англійська мова.

Чим більше англійських слів ви знаєте, тим вільніше почуваєте себе в розмові з іншими людьми, не відчуваєте нестачі слів, не вдаєтесь до жестикуляції. Тому, якого б рівня ви не досягли, поповнювати словниковий запас потрібно постійно. А вивчати слова без зубріння, просто і цікаво можна за допомогою методу асоціацій. 

У 70-х роках минулого століття Рон Аткинсон, професор Стенфордського університету, запропонував студентам досить оригінальний спосіб для запам’ятовування слів з допомогою звукових ассоціацій. Він полягає в тому, що потрібно для відповідного терміну підібрати схоже за звучанням слово рідною мовою. Американські вчені Стендфортского університету провівши дослідження, прийшли до висновків, що ті студенти, які запам’ятовували слова методом зубріння, запам’ятали менше слів, ніж ті студенти, які скористались методом асоціації.

Асоціації можуть бути різними, тому і способи запам'ятовування слів будуть відрізнятися один від одного.

Метод фонетичних асоціацій, або звукових асоціацій підбирає співзвучні відповідники у рідній мові, нехай навіть вони і не будуть однаковими за значенням. Наприклад: Сосна – so small (coy смол), skull – череп (бо «скальп»), heel – п'ята («Ахілл, ахіллесова п'ята») тощо. До речі, варто зауважити, що фонетичні асоціації (співзвуччя) обов'язково потрібно підкріплювати асоціаціями за значенням. Якщо, приміром, ви хочете запам'ятати слово «kidney» («нирка») за допомогою співзвучного «kidding» («жартуєш»), зробити це буде складніше, якщо не додати лексичну асоціацію. Якщо ж ви обіграєте ситуацію і створите для себе цілий спектакль-асоціацію (з пропозицією продати нирку і відповіддю «Ти, напевно, жартуєш?»), запам'ятати це буде набагато простіше [2].

Метод фізичного реагування був розроблений Джеймсом Ашер, професором психології з університету Сан-Хосе. Даний спосіб заснований на процесі природного пізнання і полягає в тому, що спочатку людина тільки слухає іноземну мову, не беручи участі в дискусіях і не відповідаючи на питання. Це час пасивного сприйняття необхідного для того, щоб навчитися спонтанно реагувати. Такий метод сьогодні успішно застосовується при вивченні англійської. Правда, він підійде тільки тим, хто має можливість перебувати в англомовному середовищі.

В основі арт-технології закладена концепція емоційної пам'яті. Завдяки їй, як вважають багато вчених, людина запам'ятовує більшу частину інформації. Отже, візьміть альбомний аркуш і намалюйте на ньому картинку за допомогою кольорових олівців або фломастерів. Біля картинки напишіть англійською, що вона зображує. При цьому ваші творчі здібності ніякої ролі не грають. Важливо концентруватися на назві того предмета, який ви малюєте. Такий метод дуже часто застосовується при навчанні англійської маленьких дітей. Так що це ще один плюс до запам'ятовування слів [1].

Специфіка навчання іноземної мови, на відміну від інших предметів, полягає в тому, що викладачеві потрібно сформувати у студента новий стереотип мовленнєвого спілкування додатково до рідно мовного, який вже є.

Для досягнення високого рівня іноземної мови викладачеві важливо знати новітні методи викладання, спеціальні навчальні техніки та прийоми, щоб оптимально підібрати той чи інший метод відповідно до рівня знань, потреб, інтересів студентів тощо. Раціональне та вмотивоване використання методів навчання на заняттях іноземної мови вимагає креативного підходу з боку викладача, адже педагогіка є наукою і мистецтвом одночасно, тому і підхід до вибору методів навчання має ґрунтуватися на творчості педагога. Тому, необхідно пам’ятати, що метод навчання – одне із головних понять у викладанні іноземної мови. 

Список літератури:

  1. Необычные способы изучения английского языка [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.forumdaily.com/neobychnye-sposoby-izucheniya-anglijskogo-yazyka/.

  2. Вивчаємо англійську , використовуючи метод асоціацій [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://enguide.ua/ua/magazine/izuchaem-angliyskiy-ispolzuya-metod-associaciy.

  3. Сучасні методи викладання іноземних мов [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://oldconf.neasmo.org.ua/node/757.

 

Додати коментар

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись