Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові конференції ЦДУ

ІННОВАЦІЙНА СПРЯМОВАНІСТЬ УРОКУ ГЕОГРАФІЇ: ПОГЛЯД У МАЙБУТНЄ

Луцький фаховий коледж рекреаційних технологій і права

Юровчик Володимир

У Національній доктрині розвитку освіти України у XXI столітті пріоритетним напрямом у розвитку освіти є підготовка людей високої освіченості, кваліфікованих спеціалістів, здатних до творчої праці, професійного розвитку, освоєння і впровадження наукоємких та інформаційних технологій. Сучасні вимоги до освіти об’єктивно зумовлюють переведення освітнього процесу на технологічний рівень при цьому можуть і повинні бути використані особистісно зорієнтовані інноваційні педагогічні технології. Тому особистість учня завжди перебуває в центрі уваги вчителя географії на уроці, де визначальним завданням є не викладання навчального матеріалу, а організація активної пізнавальної діяльності. Це і стало основною метою діяльності багатьох вчителів географії – бути завжди у пошуку нових підходів у навчанні і навчальний матеріал подавати не в описовій, а проблемно-пошуковій формі. Головне завдання, яке ставить учитель перед собою – це вчити учнів вчитися. Нові підходи у викладанні предмета здійснюються учителями за допомогою проведення нестандартних уроків, постановки нестандартних завдань чи запитань, форм повторення, закріплення або перевірки матеріалу.

Нестандартні підходи в навчальному процесі з географії використовуються вчителями на різних етапах уроку. Такі підходи розвивають активне ставлення учнів до навчальної роботи в класі, сприяють розвитку логічного мислення, бажання пізнати причини явищ природи і процесів у суспільстві.

Особливу увагу було приділено інтерактивним версіям електронних атласів та інтерактивним картам, зокрема, на забезпечення в інтерактивних Інтернет-версіях електронних атласів таких функцій, як масштабування, перегляд карт, планів, супутніх текстів, ілюстрацій до розділів і відеосюжетів, а також можливості відображення легенд карт та виводу зображень і текстів на друк.

Наповнення представлене для кожного класу – від підручника з географії з ілюстраціями до окремих (стінних) карт, ілюстрацій, атласів, методичних рекомендацій, розробок уроків. А додаткова інформація знаходиться в розділах: бібліотека ресурсів, демоверсії наявних та запланованих електронних ресурсів (підручників, атласів тощо), інтерактивних карт, тестування, публікацій тощо.

Бібліотека ресурсів – це розділ сайта, який містить допоміжні матеріали, пов’язані з географією, і який буде постійно поповнюватись. Тут представлені космознімки, старовинні карти, тривимірні моделі та матеріали для створення геоінформаційних систем. Ці ресурси можуть знадобитися як учителям, так і учням для написання рефератів тощо.

У розділі «Демоверсії» встановлено демоверсії підручників, атласів та інших ресурсів для попереднього ознайомлення з їхніми функціями та представлено презентації з можливостями вказаних ресурсів.

Розділ з методикою включає різноманітні матеріали щодо використання Інтернет-версій атласів, підручників та інших матеріалів сайта. Тут також представлено розробки уроків та інші методичні матеріали, розраховані здебільшого на вчителів.

Розділ «Тестування» включає методики самотестування за конкретними темами і в майбутньому буде розширюватися до аналогів зовнішнього незалежного тестування з того чи іншого курсу.

Традиційні розділи «Гостьова книга» та «Зворотний зв'язок» мають за мету підтримувати постійний зв'язок з користувачами задля отримання інформації про використання ресурсів сайта.

Атласи. Так, у атласі з географії вміщені нові карти, що відображають зовнішньоекономічний потенціал, інвестиційну привабливість регіонів, а також створений новий розділ «Соціальна сфера і соціальне забезпечення».

Висновки:

1. Наявність готових до вико­ристання розробок (інноваційно­го продукту) не гарантує застосу­вання їх у реальній педагогічній практиці.

2. Повинні існувати стандартні правила оформлення й пред'яв­лення інноваційного продукту до експлуатації.

3. Запуск інноваційного про­дукту в експлуатацію називається впровадженням його в шкільну практику.

4. Упровадження освітніх інно­вацій є зміною навчально-вихов­ного процесу в усіх його компо­нентах або окремих його части­нах.

5. Внесення змін у навчаль­но-виховний процес – це склад­на багатоступінчаста процедура, що вимагає глибокого опрацю­вання.

Список використаної літератури

1. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології. Київ: Академвидав, 2012, 352 с.

2. Інноваційні освітні технології, Проблеми освіти, 2006, № 44.

3. Новий технічний засіб навчання – електронна книга. – Рідна школа, 2007, № 7-8.

4. Теоретичні та методичні основи розробки і впровадження інноваційних технологій у навчальний процес вищої школи. Проблеми освіти, 2007, № 47.

Додати коментар

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись