Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СПЕЦИФІКА ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри

музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail:[email protected]

 

КОРОТКОВ Анатолій Єгорович

Народний артист України, професор кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail:[email protected]

Анотація

    Статтю присвячено проблемі специфіки інструментально-виконавської діяльності майбутнього концертмейстера та його підготовки під час навчання у вищому навчальному закладі, його вмінням та навичкам, що набуваються в процесі фахової підготовки. Розглянуто специфіку виконавської підготовки та діяльності майбутніх концертмейстерів в процесі навчання в інструментальному класі.

    Ключові слова: інструментально-виконавська підготовка, інструментально-виконавська діяльність, музично-виконавська діяльність, концертмейстерський клас, фахова підготовка, концертмейстерська підготовка.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Арчажникова Л. Г. Формирование профессиональных качеств личности учителя в процессе инструментальной подготовки // Профессиональная направленность музыкального образования в педвузе. Вып.1. – Саратов, 1978. – С.11–17.

2. Баренбойм Л. А. Фортепианная педагогіка. – М.: Музгиз, 1973. – 212 с.

3. Брянская Ф. Д. Hавык игры с листа, его структура и принципы развития // Вып. 4. – М.,1976. – С. 46–62.

4. Винокур Л. И. Первоначальное обучение искусству аккомпанемента: Учеб. – методическое пособие. Ч. 1. – М.: Изд – во МГПИ, 1978. – 46 с.

5. Готлиб А. Д. Основы ансамблевой техники. – М.: Музыка, 1971. – 94 с.

6. Крючков Н. А. Искусство аккомпанемента как предмет обучения. – Л.: Музгиз, 1961. – 72 с.

7. Люблинский А. А. Теория и практика аккомпанемента. Методологические основы. – Л.: Музыка, 1972. – 80 с.

8. Подольская В. В. Развитие навыков аккомпанемента с листа // О работе концертмейстера. – М.: Музыка, 1974. – С. 88–110.

9. Приходько В. И. Музыкальная фактура и исполнитель. – Харьков: Фолио, 1997. – 208 с.

10. Пустовит В. И. Концертмейстерская подготовка студентов музыкальнопедагогического факультета: метод. пособие. – Минск: МГПИ, 1985. – 36 с.

 

 

ПЕДАГОГІЧНИЙ НАРАТИВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ОЛЕКСЮК Ольга Миколаївна

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методики музичного мистецтва

Інституту мистецтв Київського університету

імені Бориса Грінченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Сучасна мистецька освіти розглядається у контексті розвитку духовного потенціалу особистості на основі побудови педагогічного процесу в руслі гуманітарної практики. Ця практика передбачає спільні дії «викладач-студент» в герменевтичному колі від життєвого досвіду – до теоретичного знання, рефлексії практичної діяльності – через виявлення, постановку та вирішення завдань професійного розвитку. У звʼязку з цим, у педагогічному співтоваристві активно обговорюється необхідність розробки перспективних технологій, здатних забезпечити «прорив» у розвитку освіти. Нові технології мають на меті розвʼязати низку проблем, що постають перед сучасною вищою школою. Відповідно до цього процес навчання у вищих мистецьких навчальних закладах має бути переорієнтований із засвоєння знань та вмінь на формування здатностей ці знання та вміння самостійно здобувати. Відтак закономірним є звернення до наративного способу пізнання, що забезпечується не логікою, а уявою, тому, що в ньому мають місце вільні образи та фантазія.

    Ключові слова: педагогічний наратив; герменевтика; інтерпретація; професійна підготовка, майбутній вчитель музичного мистецтва.

    Повний текст:

                      Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бахтин М. М. Проблемы поэтики Достоевского / М. М. Бахтин. – 4-е изд. – М: Сов. Россия, 1979. – 318 с.

2. Закирова А. Ф. Основы педагогической герменевтики: авторский курс лекций: учебное пособие / А. Ф. Заирова. –Тюмень: Издательство Тюменского государственного университета, 2011. – 324 с.

3. Закирова А. Ф. Теоретические основы педагогической герменевтики: Монография / А. Ф. Заирова. – Тюмень: Издательство Тюменского государственного университета, 2001. – 152 с.

4. История зарубежной психологии / Под ред. П. Я. Гальперина. – М., 1986. – 564 с.

5. Олексюк О. М., Ткач М. М., Лісун Д. В. Герменевтичний підхід у вищій мистецькій освіті: колект. монограф. / О. М. Олексюк, М. М. Ткач, Д. В. Лісун. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. – 164 с.

6. Реброва О. Є. Методи стимулювання художньо-ментальних процесів у виконавській діяльності майбутніх учителів музики та хореографії / О.Є. Реброва // Science and Education. Academic Journal of Ushynsky University. № 4 / СLVІІ, 2017. Education. Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського. – С. 39–45.

7.Сенько Ю. В., Шкунов В. Г. Герменевтика педагогического опыта // Педагогика. – 2012. – №2. – С. 21–29.

8.Сухомлинский В. А. Избранные сочинения: В 3-х т. / В. А. Сухомлинский. – М: Педагогика, 1979. – Т.1. – С. 279–292.

9.Франкл В. Человек в поисках смысла: Сборник: Пер. с англ. и нем. / Общ. ред. Л. Я. Гозмана и Д. А. Леонтьева; вст. ст. Д. А. Леонтьева. – М.: Прогресс, 1990. – 368 с.

Випуск 163

163 

Титульна сторінка

АвторСтаттяСторінка

 ОЛЕКСЮК О. М.

 ПЕДАГОГІЧНИЙ НАРАТИВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА 12 
 ВАЛЬКЕВИЧ Р. А. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВИКОНАВСЬКОЇ ПРИРОДИ ПЕРЕВТІЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ  15 
 МИХАЙЛИЧЕНКО О. В. КОБЗАРСТВО ТА ПОБУТОВЕ МУЗИКУВАННЯ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ КІНЦЯ XYIII – ПОЧАТКУ XX СТОЛІТТЯ  .20 
 ОРЛОВ В. Ф. ФОРМУВАННЯ КАРʼЄРНИХ ОРІЄНТАЦІЙ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ  24 
 ПАДАЛКА Г. М. ІННОВАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ В МИСТЕЦЬКІЙ ОСВІТІ: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЧИННИКИ  28 
 РАСТРИГІНА А. М. ІНТЕГРАЦІЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МИСТЕЦЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР ВНЗ  32 
 ТУШЕВА В. В. КУЛЬТУРОЛОГІЧНА ПАРАДИГМА В УМОВАХ МОДЕРНІЗАЦІЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ІДЕЇ ТА МЕТОДОЛОГІЧНІ ОРІЄНТИРИ   39
 ХУСАЇНОВА Г. А., ТАПЕНОВ Д. Т. ІСТОРИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ РОЗВИТКУ ДОМБРОВОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ В КАЗАХСТАНІ   43
 ЧЕРКАСОВ В. Ф. МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ НАУКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ  47

 ШИП С. В.

ВСЮ ДОРОГУ З МУЗИКОЮ У ВУХАХ. ПРО НОВУ ПРАКТИКУ СЛУХАННЯ МУЗИКИ  53 
 ШВЕЦЬ І. Б. ТЕАТРАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО У ВИМІРАХ ПЕДАГОГІКИ  .62 
 ШЕВНЮК О. Л.  ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА  65
 БІДА О. А., ОРОС І. І., БЖЕЖІНЬСКА Р. ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДО ЗДОРОВʼЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ  70 
 КУЧАЙ О. В., KUNIKOWSKI S. ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У ВНЗ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ  74 
 БАТЮК Н. О. КОМПОНЕНТНА СТРУКТУРА ФОРМУВАННЯ ПРОЕКТНИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ  77 

 БЄЛІКОВА В. В.

МУЗИКА Б. ФІЛЬЦ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНАЦІАЛУ МАЙБУТНЬООГО ФАХІВЦЯ МИСТЕЦЬКОГО СПРЯМУВАННЯ  81
 ВОРОНОВА Н. С. СУЧАСНИЙ СТАН ВИЩОЇ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ  83 
 ГРАБОВСЬКА І. Л. РОЛЬ ТВОРЧОГО ПІДХОДУ У ФОРМУВАННІ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ  89 
 ДІДИЧ Г. С. ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОСВІДОМОСТІ ОСОБИСТОСТІ ЗАСОБОМИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА  92 
 ІЛІНІЦЬКА Н. С. ІНДИВІДУАЛЬНІ ОСВІТНІ ТРАЄКТОРІЇ СТУДЕНТІВ МИСТЕЦЬКИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ  99 
 КЛЕПАР М. В. РОЛЬ КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКОЇ СКЛАДОВОЇ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ З МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН  102 
 ЛИМАНСЬКА О. В., БАРАБАШ О. В. РЕАЛІЗАЦІЯ ТВОРЧИХ ПРОЕКТІВ ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ХОРЕОГРАФІЇ   106
 НИЧ О. Б. РОЛЬ СІМʼЇ У ФОРМУВАННІ ЦІННІСНИХ ПРІОРИТЕТІВ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ УКРАЇНСЬКОЇ ДІАСПОРИ США   110

 ПАВЛЕНКО Н. О.

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО У ПРОЕКТУВАННІ ПЕДАГОГІЧНИХ ЦИФРОВИХ НАРАТИВІВ   115
 ПОХИЛЕНКО В. Ф., САЛЕНКО О. О. СУЧАСНИЙ СТАН ТА ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ОСВІТИ   119
 РАКІТЯНСЬКА Л. М. НАУКОВІ ПІДХОДИ ЯК ТЕОРЕТИКО–МЕТОДОЛОГІЧНЕ ПІДҐРУНТЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ  124

 РОЙТЕНКО Н.

ПРОБЛЕМА ВОСПИТАНИЯ ТВОРЧЕСКОЙ ЛИЧНОСТИ В УСЛОВИЯХ СОВРЕМЕННОГО ОБЩЕСТВА  129
СВЕЩИНСЬКА Н. В., КОРОТКОВ А. Є.  СПЕЦИФІКА ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА 134 
 СПІНУЛ І. В. ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ІНТЕРПРЕТАЦІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА  138 
 БОНДАРЕНКО А. В.  ВОКАЛЬНО-ХОРОВИЙ РОЗВИТОК МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА АРТ-ПЕДАГОГІЧНИМИ МЕТОДАМИ 142 
 ГРОЗАН С. В.  ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА 147
 СИВОКОНЬ Ю. М., БОСИЙ В. С.  ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ХОРЕОГРАФІЇ 151 
 ТАТАРНІКОВА А. А. ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО МУЗИКАНТА ЯК АРТ-МЕНЕДЖЕРА: ДАНИНА МОДІ ЧИ ВЕЛІННЯ ЧАСУ   154
 БОЖОК Т. В. НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ДУХОВНО-ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДЛІТКІВ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА   160

 КОМИШАН Ю. В.

РЕПРЕЗЕНТАТИВНИЙ АНАЛІЗ СТАНОВЛЕННЯ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ   166
 БЛАЖЕВИЧ В. О. ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКИХ ПРИЙОМІВ ТА УМІНЬ ДЖАЗОВИХ ГІТАРИСТІВ США, ЄВРОПИ ТА УКРАЇНИ   171
 ВАГІНА О. М.  РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ ОРГАНІЗАЦІЇ МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ШКОЛАХ ФІНЛЯНДІЇ  175
 ВАН ЛУ  ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ МУЗИКИ У ФОРМУВАННІ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО СВІТОСПРИЙНЯТТЯ ОСОБИСТОСТІ ВЧИТЕЛЯ  179
 ДУ ХАНЬФЕН ПСИХОЛОГО–ПЕДАГОГІЧНІ ЯКОСТІ ДИРИГЕНТА ОРКЕСТРУ ТА СПЕЦИФІКА ДИРИГЕНТСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ  184 
 КРИВОХИЖА І. В. ІННОВАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ СУЧАСНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ-МУЗИКАНТІВ ПОЛЬЩІ ТА МОЖЛИВОСТІ ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ В УКРАЇНІ  188 
 МАЄВСЬКА А. С.  ПЕДАГОГІЧНІ ПРИНЦИПИ ВОКАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА НА ЗАНЯТТЯХ З ПОСТАНОВКИ ГОЛОСУ 193
 ОРЄХОВА В. В. ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ У ВИКЛАДАННІ МИСТЕЦТВА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ   198
 ПОЖАРСЬКА Анастасія-Олена Ю.  ВИКОРИСТАННЯ ФОЛЬКЛОРУ НА УРОКАХ МУЗИКИ  202
 РАХМАНОВА О. К. СИНЕСТЕЗІЙНІСТЬ У ТВОРЧІЙ МУЗИЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ  206 
 РУДА Г. С. ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЕФЕКТИВНОГО РОЗВИТКУ МУЗИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В ПРОЦЕСІ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ  210 
 СТЕПАНОВА Л. В. КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ СФОРМОВАНОСТІ ХУДОЖНЬО-ГЕРМЕНЕВТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ   215
 ЧЕНЬ Цзицзянь ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ К ФОРМИРОВАНИЮ ЦЕЛОСТНОГО ПРЕДСТАВЛЕНИЯ О МУЗЫКАЛЬНОМ ПРОИЗВЕДЕНИИ У БУДУЩЕГО УЧИТЕЛЯ МУЗЫКИ   221
ЧЖАН Юй ТРАДИЦИОННЫЙ ТАНЕЦ КИТАЯ КАК ПРЕДМЕТ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ИССЛЕДОВАНИЯ И ОСВОЕНИЯ 226
ШАТАЙЛО Н. В. СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ «ОБРАЗОТВОРЕННЯ» У КОНТЕКСТІ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ  232
ЯКУБА Ю. В. РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНИХ ПРОФЕСІЙНО ЗНАЧУЩИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ 236
МАРТІРОСЯН Л. А., ГОРБАЧ В. В. ПРОЦЕСУАЛЬНО-ОПЕРАЦІЙНИЙ КОМПОНЕНТ ОСОБИСТІСНОЇ ГОТОВНОСТІ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН 240

 

МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ ВЧИТЕЛЯ ІСТОРІЇ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ

ШЕРЕМЕТ Павло Миколайович

аспірант, Кіровоградська льотна академія
Національного авіаційного університету
e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті теоретично обґрунтовано структуру й основні компоненти моделі розвитку професійного іміджу вчителя історії; з’ясовано сутність понять «модель», «моделювання». Запропоновано авторські дефініції поняття «принципи»; у статті наголошено на тому, що усі структурні елементи моделі перебувають у взаємозв’язку. Структурними елементами моделі розвитку професійного іміджу вчителя історії є такі: мета, завдання, зміст, принципи, компоненти, критерії, показники, рівні професійного іміджу, педагогічні умови, методи та форми, результат сформованості професійного іміджу вчителя історії.

Ключові слова: модель, структура, компонент, професійний імідж, вчитель історії, післядипломна освіта.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бугрій О. В. Професійна діяльність учителя географії: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / О. В. Бугрій. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2008. – 232 с.
2. Герасименко Л. С. Адаптація викладачів іноземної мови до професійної діяльності в льотних навчальних закладах: моногр. Кіровоград: КЛА НАУ, 2012. – 216 с.
3. Мартиненко С. М. Діагностична діяльність майбутнього вчителя початкових класів: теорія і практика: [монографія] / С. М. Мартиненко. – К.: КМПУ ім. Б. Д. Грінченка, 2008. – 434 с.
4. Мещеряков Б. Г., Зинченко В. П. Большой психологический словарь. Москва: ПраймЕВРОЗНАК, 2003. – 632 с. 235
5. Педагогіка вищої школи: [навчальний посібник] / [З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.; за ред. З. Н. Курлянд]. – 3-тє вид., перероб. і допов. – К.: Знання, 2007. – 495 с.
6. Соціолого-педагогічний словник / за ред. В. В. Радула. – К. : ЕксОб, 2004. – 304 с.
7. Словник української мови: в 11 т. / ред. колег. І. К. Білодід (голова) та ін. Київ: Наукова думка, 1970–1980. Т. 4: І–М. [ред. А. А. Бурячок, Г. М. Гнатюк, П. П. Доценко]. – Київ: Наукова думка, 1973. – 840 с.
8. Український педагогічний словник / авт.упоряд.: С. У. Гончаренко. Київ: Либідь, 1997. – 376 с.
9. Штельмах Г.Б. Дидактичні засади формування предметних компетентностей майбутніх вчителів філологічних спеціальностей в умовах ступеневої освіти: [монографія] / Г.Б. Штельмах. – Кривий Ріг: СПД Залозний В.В., 2011. – 602 с.
10. Ягупов В. В. Педагогіка : Навч. посібник / В. В. Ягупов. – К. : Либідь, 2002. – 560 с.

РЕЗУЛЬТАТИ ПІЛОТНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ ЩОДО ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ ДИСКУРСИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ЕКОНОМІКИ

ХАЧАТРЯН Єва Левонівна

викладач кафедри іноземних мов та
перекладу, аспірант Харківського
національного економічного університету
імені Cемена Кузнеця
e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті проаналізовано результати пілотного експерименту, що було присвячено виявленню проблем, з якими стикаються студенти та викладачі гуманітарних дисциплін під час підготовки до професійної діяльності в умовах глобальної економіки. Результати проведеного дослідження є цінним орієнтиром для проектування  педагогічної системи та педагогічної технології формування міжкультурної дискурсивної компетентності майбутніх фахівців з економіки.

Ключові слова: пілотний експеримент, респонденти, міжкультурна комунікація, міжкультурна компетентність, міжкультурна дискурсивна компетентність, майбутні фахівці економіки.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алёшина И. В. Поведение потребителей: учебн. / И. В. Алёшина. – М.: Экономистъ, 2006. – 525 с.
2. Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 р. № 1556-VII // Офіційний вісник України. – 2014. – № 63.
3. Концепція розвитку економічної освіти в Україні // Освіта України. – 2004. – № 6. – С. 4–5.
4. Мескон М. Основы менеджмента / М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури; [пер. с англ.]. – М.: Дело, 2004. – 490 с.
5. Національна доктрина розвитку освіти від 22.04.2002 р. // Освіта України. – 2002. – № 33 (329).
6. Coats A. W. Economists in International Agencies. An Exploratory Study. – New York: Praeger, 1986.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись