кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
музичного мистецтва і хореографії
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail:[email protected]
КОРОТКОВ Анатолій Єгорович –
Народний артист України, професор кафедри музичного мистецтва і хореографії
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail:[email protected]
Анотація
Статтю присвячено проблемі специфіки інструментально-виконавської діяльності майбутнього концертмейстера та його підготовки під час навчання у вищому навчальному закладі, його вмінням та навичкам, що набуваються в процесі фахової підготовки. Розглянуто специфіку виконавської підготовки та діяльності майбутніх концертмейстерів в процесі навчання в інструментальному класі.
Ключові слова: інструментально-виконавська підготовка, інструментально-виконавська діяльність, музично-виконавська діяльність, концертмейстерський клас, фахова підготовка, концертмейстерська підготовка.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Арчажникова Л. Г. Формирование профессиональных качеств личности учителя в процессе инструментальной подготовки // Профессиональная направленность музыкального образования в педвузе. Вып.1. – Саратов, 1978. – С.11–17.
2. Баренбойм Л. А. Фортепианная педагогіка. – М.: Музгиз, 1973. – 212 с.
3. Брянская Ф. Д. Hавык игры с листа, его структура и принципы развития // Вып. 4. – М.,1976. – С. 46–62.
4. Винокур Л. И. Первоначальное обучение искусству аккомпанемента: Учеб. – методическое пособие. Ч. 1. – М.: Изд – во МГПИ, 1978. – 46 с.
5. Готлиб А. Д. Основы ансамблевой техники. – М.: Музыка, 1971. – 94 с.
6. Крючков Н. А. Искусство аккомпанемента как предмет обучения. – Л.: Музгиз, 1961. – 72 с.
7. Люблинский А. А. Теория и практика аккомпанемента. Методологические основы. – Л.: Музыка, 1972. – 80 с.
8. Подольская В. В. Развитие навыков аккомпанемента с листа // О работе концертмейстера. – М.: Музыка, 1974. – С. 88–110.
9. Приходько В. И. Музыкальная фактура и исполнитель. – Харьков: Фолио, 1997. – 208 с.
10. Пустовит В. И. Концертмейстерская подготовка студентов музыкальнопедагогического факультета: метод. пособие. – Минск: МГПИ, 1985. – 36 с.
ОЛЕКСЮК Ольга Миколаївна –
доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методики музичного мистецтва
Інституту мистецтв Київського університету
імені Бориса Грінченка
e-mail: [email protected]
Анотація
Сучасна мистецька освіти розглядається у контексті розвитку духовного потенціалу особистості на основі побудови педагогічного процесу в руслі гуманітарної практики. Ця практика передбачає спільні дії «викладач-студент» в герменевтичному колі від життєвого досвіду – до теоретичного знання, рефлексії практичної діяльності – через виявлення, постановку та вирішення завдань професійного розвитку. У звʼязку з цим, у педагогічному співтоваристві активно обговорюється необхідність розробки перспективних технологій, здатних забезпечити «прорив» у розвитку освіти. Нові технології мають на меті розвʼязати низку проблем, що постають перед сучасною вищою школою. Відповідно до цього процес навчання у вищих мистецьких навчальних закладах має бути переорієнтований із засвоєння знань та вмінь на формування здатностей ці знання та вміння самостійно здобувати. Відтак закономірним є звернення до наративного способу пізнання, що забезпечується не логікою, а уявою, тому, що в ньому мають місце вільні образи та фантазія.
Ключові слова: педагогічний наратив; герменевтика; інтерпретація; професійна підготовка, майбутній вчитель музичного мистецтва.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бахтин М. М. Проблемы поэтики Достоевского / М. М. Бахтин. – 4-е изд. – М: Сов. Россия, 1979. – 318 с.
2. Закирова А. Ф. Основы педагогической герменевтики: авторский курс лекций: учебное пособие / А. Ф. Заирова. –Тюмень: Издательство Тюменского государственного университета, 2011. – 324 с.
3. Закирова А. Ф. Теоретические основы педагогической герменевтики: Монография / А. Ф. Заирова. – Тюмень: Издательство Тюменского государственного университета, 2001. – 152 с.
4. История зарубежной психологии / Под ред. П. Я. Гальперина. – М., 1986. – 564 с.
5. Олексюк О. М., Ткач М. М., Лісун Д. В. Герменевтичний підхід у вищій мистецькій освіті: колект. монограф. / О. М. Олексюк, М. М. Ткач, Д. В. Лісун. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. – 164 с.
6. Реброва О. Є. Методи стимулювання художньо-ментальних процесів у виконавській діяльності майбутніх учителів музики та хореографії / О.Є. Реброва // Science and Education. Academic Journal of Ushynsky University. № 4 / СLVІІ, 2017. Education. Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського. – С. 39–45.
7.Сенько Ю. В., Шкунов В. Г. Герменевтика педагогического опыта // Педагогика. – 2012. – №2. – С. 21–29.
8.Сухомлинский В. А. Избранные сочинения: В 3-х т. / В. А. Сухомлинский. – М: Педагогика, 1979. – Т.1. – С. 279–292.
9.Франкл В. Человек в поисках смысла: Сборник: Пер. с англ. и нем. / Общ. ред. Л. Я. Гозмана и Д. А. Леонтьева; вст. ст. Д. А. Леонтьева. – М.: Прогресс, 1990. – 368 с.
ШЕРЕМЕТ Павло Миколайович –
аспірант, Кіровоградська льотна академія
Національного авіаційного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті теоретично обґрунтовано структуру й основні компоненти моделі розвитку професійного іміджу вчителя історії; з’ясовано сутність понять «модель», «моделювання». Запропоновано авторські дефініції поняття «принципи»; у статті наголошено на тому, що усі структурні елементи моделі перебувають у взаємозв’язку. Структурними елементами моделі розвитку професійного іміджу вчителя історії є такі: мета, завдання, зміст, принципи, компоненти, критерії, показники, рівні професійного іміджу, педагогічні умови, методи та форми, результат сформованості професійного іміджу вчителя історії.
Ключові слова: модель, структура, компонент, професійний імідж, вчитель історії, післядипломна освіта.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бугрій О. В. Професійна діяльність учителя географії: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / О. В. Бугрій. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2008. – 232 с.
2. Герасименко Л. С. Адаптація викладачів іноземної мови до професійної діяльності в льотних навчальних закладах: моногр. Кіровоград: КЛА НАУ, 2012. – 216 с.
3. Мартиненко С. М. Діагностична діяльність майбутнього вчителя початкових класів: теорія і практика: [монографія] / С. М. Мартиненко. – К.: КМПУ ім. Б. Д. Грінченка, 2008. – 434 с.
4. Мещеряков Б. Г., Зинченко В. П. Большой психологический словарь. Москва: ПраймЕВРОЗНАК, 2003. – 632 с. 235
5. Педагогіка вищої школи: [навчальний посібник] / [З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.; за ред. З. Н. Курлянд]. – 3-тє вид., перероб. і допов. – К.: Знання, 2007. – 495 с.
6. Соціолого-педагогічний словник / за ред. В. В. Радула. – К. : ЕксОб, 2004. – 304 с.
7. Словник української мови: в 11 т. / ред. колег. І. К. Білодід (голова) та ін. Київ: Наукова думка, 1970–1980. Т. 4: І–М. [ред. А. А. Бурячок, Г. М. Гнатюк, П. П. Доценко]. – Київ: Наукова думка, 1973. – 840 с.
8. Український педагогічний словник / авт.упоряд.: С. У. Гончаренко. Київ: Либідь, 1997. – 376 с.
9. Штельмах Г.Б. Дидактичні засади формування предметних компетентностей майбутніх вчителів філологічних спеціальностей в умовах ступеневої освіти: [монографія] / Г.Б. Штельмах. – Кривий Ріг: СПД Залозний В.В., 2011. – 602 с.
10. Ягупов В. В. Педагогіка : Навч. посібник / В. В. Ягупов. – К. : Либідь, 2002. – 560 с.
ХАЧАТРЯН Єва Левонівна –
викладач кафедри іноземних мов та
перекладу, аспірант Харківського
національного економічного університету
імені Cемена Кузнеця
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті проаналізовано результати пілотного експерименту, що було присвячено виявленню проблем, з якими стикаються студенти та викладачі гуманітарних дисциплін під час підготовки до професійної діяльності в умовах глобальної економіки. Результати проведеного дослідження є цінним орієнтиром для проектування педагогічної системи та педагогічної технології формування міжкультурної дискурсивної компетентності майбутніх фахівців з економіки.
Ключові слова: пілотний експеримент, респонденти, міжкультурна комунікація, міжкультурна компетентність, міжкультурна дискурсивна компетентність, майбутні фахівці економіки.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Алёшина И. В. Поведение потребителей: учебн. / И. В. Алёшина. – М.: Экономистъ, 2006. – 525 с.
2. Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 р. № 1556-VII // Офіційний вісник України. – 2014. – № 63.
3. Концепція розвитку економічної освіти в Україні // Освіта України. – 2004. – № 6. – С. 4–5.
4. Мескон М. Основы менеджмента / М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури; [пер. с англ.]. – М.: Дело, 2004. – 490 с.
5. Національна доктрина розвитку освіти від 22.04.2002 р. // Освіта України. – 2002. – № 33 (329).
6. Coats A. W. Economists in International Agencies. An Exploratory Study. – New York: Praeger, 1986.