Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СИНЕСТЕЗІЙНІСТЬ У ТВОРЧІЙ МУЗИЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

РАХМАНОВА Оксана Кахрамонівна

аспірант кафедри теорії та методики

музичного мистецтва Інституту мистецтв Київського

університету імені Бориса Грінченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена темі актуалізації художньо-творчої синестезійності молодших школярів в теорії і художній практиці педагогічної освіти. Важлива увага приділяється синестезійності як елементу комплексного впливу мистецтв, що виступає в якості метафор. Визначається поняття кольорово-музичної синестезії, що виникає у процесі асоціативної візуалізації більш глибокого руху почуттів і емоцій викликаних музикою. Синестезійність є потужним механізмом формування художньо-творчих здібностей молодших школярів на основі вербальних і невербальних (візуальної, аудіальної, кінестетичної) систем.

    Ключові слова: синестезія, синестезійність, творчість, художньо-творча синестезійність, музична діяльність, метафора, інтегрований урок музичного мистецтва, молодші школярі.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Галеев Б. М. Синестезия и музыкальное пространство. Музыка − культура – человек / Б. М. Галлеев. – Свердловск: УрГУ, 1991. – С. 36−43.

2. Зеленина Е. О. Синестезия как проблема педагогики музыкального воспитания и образования: развитие слухо−зрительных интермодальных ассоциаций / Е. О. Зеленина. – М., 2010. – 87 с.

3. Ленский Г. С. Изобразительное искусство в системе начального образования. Вопросы художественного развития школьников на занятиях изобразительным искусством / Г. С. Ленский. – М.: АПН СССР, 1981. – 328 с.

4. Лукьянец Н. Г. Интеграция цвета и музыки в цветомузыку, её восприятие / Н. Г. Лукьянец. – М: КИнЭУ, 2006. – 269 с.

5. Ражников В. Г. Школа настроения – методика развития художественного сознания детей / В. Г. Ражников. – Москва, 1993. – 135 с.

6. Томашева А. А. Развитие синестезии у детей в учебном процессе музыкальной школы. Ценностно−смысловые ориентации и стратегии управления развития образовательных учреждений: материалы всерос. науч.−практ. конф. «Четвёртые Чередовские чтения», 29 октрября 2006 г. Омск / А. А. Томашева. – ОмГПУ, 2006. – С. 118–147.

7. Янышин П. В. Эмоциональный цвет. Эмоциональный компонент в психологической структуре цвета / П. В. Яшин. – Самара: СамГПУ, 1996. – 218 с.

8. А. Gunnar Ásgeirsson, M. Nordfang, T. Alrik Sørensen Components of Attention in Grapheme − Color Synesthesia: A Modeling Approach. PLoS ONE. Sience. 2015. 10(8). р 179. doi: 10.1371/journal.pone. 0134456.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись