Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПРОЦЕСС ФОРМУВАННЯ ПЕРЕКЛАДАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ ПЕРЕКЛАДАЧІВ

СЄРГЄЄВА Оксана Володимирівна

кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри германської філології та перекладознавства
Хмельницького національного університету
e-mail: [email protected]

Анотація

   Стаття присвячена проблемам формування перекладацької  компетенції у професійній підготовці майбутнього перекладача. Акцентовано увагу на  визначенні перекладацької компетенції, розглядаються її структура, зміст та специфіка. Автор визначає основні навички та уміння, якими має оволодіти студент в процесі формування професійної перекладацької компетенції, а також розглядає питання, пов’язані з навчанням різних видів усного та письмового перекладу.

Ключові слова: переклад, перекладач, професійна підготовка,  перекладацька компетенція, метод навчання.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Миньяр-Белоручев Р. К. Как стать переводчиком / Р. К. Миньяр-Белоручев. – М.: Моск. лицей, 1998. – 286 с.
2. Черноватий Л. М. Методика викладання перекладу як спеціальності / Л. М. Черноватий // Підручник для студентів вищих закладів освіти за спеціальністю «Переклад». – Вінниця: Нова книга, 2013. – С. 368.
3. Черноватий Л. М. Проблеми формування фахової компетенції майбутніх перекладачів / НАУКОВІ ЗАПИСКИ Серія: Педагогічні науки Випуск 161 Л. М. Черноватий, Н. А. Якушева // Вісн. Харк. нац. ун-ту ім. В. Н. Каразіна. – 2007. – № 772. – С. 135–137.
4. Bialystok E. Communication strategies: a psychological analysis of second language use / E. Bialystok. – London : Blackwell, 1990. – 236 p.
5. Hurtado Albir A. Enseñar a traducir. Metodología en la formación de traductores e intérpretes / A. Hurtado Albir. – Madrid: EdelsaGrupo Discalia, 1999. – 438 p.
6. Prais S. J. Schooling standards in England and Germany: some summary comparisons bearing on economic performance / S. J. Prais, K. Wagner. – London: Compare, 1986. – 536 p.
7. Pym A. Translator training [Електронний ресурс] / A. Pym. – Access technique: http://www.tinet.cat/~apym/online/training/2009_translator_training. pdf. – Заголовок з екрану. – Мова англ.
8. Richards J. C. Approaches and methods in language teaching / J. C. Richards, T. Rodgers. – [2nd ed.]. – London: CUP, 2002. – 728 p.
9. Williams M. Psychology for language teachers: a social constructivist approach / M. Williams, R. Burden. – London: CUO, 1997. – 244 p.

МОРФОФУНКЦІОНАЛЬНІ ОСОБЛИВОСІТІ ОРГАНІЗМУ СТУДЕНТІВ, ЩО СПЕЦІАЛІЗУЮТЬСЯ У ВОЛЕЙБОЛІ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД ІГРОВОГО АМПЛУА

ПРИЙМАК Сергій Георгійович

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, доцент кафедри біологічних
основ фізичного виховання, здоров’я та спорту
Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
e-mail: [email protected]

Анотація

   Метою дослідження було вивчення морфофункціональних особливостей організму студентів, що спеціалізуються у волейболі в залежності від ігрового амплуа. Методи дослідження: соматометрія, спектральний аналіз ритму серця, фотоплетизмографія, методи статистичного аналізу. Для гравців передньої лінії атаки специфічним є гіперстенічний тип тіло будови, тонус судин обумовлений впливом центральних (симпатичних) і гуморальних механізмів регуляції на тлі високого рівня активності парасимпатичної ланки регуляції серцевого ритму. Для гравців задньої лінії атаки та оборони тип тілобудови – нормостенічний. У них спостерігається відносно високий рівень ригідності судин, парасимпатична регуляція судинного тонусу. Для «універсальних» гравців відмінності поєднуються в тій або іншій мірі, притаманних гравцям лінії атаки та оборони і знаходяться в межах середніх значень описових ознак студентів-волейболістів. 

Ключові слова: освітній процес, студенти, соматотип, серцево-судинна система.

Повний текст:

      Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Белоцерковский З. Б. Эргометрические и кардиологические критерии физической работоспособности у спортсменов / З. Б. Белоцерковский. – М.: Советский спорт, 2005. – 312 с.
2. Волков Л. В. Теория спортивного отбора: способности, одаренность, талант / Л. В. Волков. – К.: Вежа, 1997. – 128 с.
3. Галкин М., Змиевской Г., Ларюшин А., Новиков В. Кардиодиагностика на основе анализа фотоплетизмограмм с помощью двухканального плетизмографа / М. Галкин, Г. Змиевской, А. Ларюшин, В. Новиков // М.: Фотоника. – 2008. – №3. – C. 30–35.
4. Иваницкий М. Ф. Анатомия человека / М. Ф. Иваницкий / изд. 7-е. под ред. Б. А. Никитюка, А. А. Гладышевой, Ф. В. Судзиловского. – М.: Олимпия, 2008. – 624 с.
5. Минько А. А. Статистический анализ в MS Excel / А. А. Минько. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2004. – 448 с.
6. Михайлов В. М. Вариабельность ритма сердца: опыт практического применения метода / В. М. Михайлов // Иваново: Ивановская государственная медицинская академия, 2002. – 290 с.
7. Міщук Д. М., Анікеєнко Л. В. Характеристики ігрових амплуа у сучасному класичному волейболі / Д. М. Міщук, Л. В. Анікеєнко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Сер.: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. – 2014. – Вип. 118(4). – С. 118–121.
8. Носко М. О. Особливості проведення тренувального процесу при заняттях зі студентами у групах спортивного удосконалення: [спортивні ігри] / М. О. Носко, О. О. Данілов, В. М. Маслов // Фізичне виховання і спорт у вищих навчальних закладах при організації кредитно-модульної технології: підруч. для каф. фіз. вихов. та спорту ВНЗ. – К., 2011. – С. 115–134.
9. Приймак С. Г. Соматологічні особливості тілобудови спортсменів різних спеціалізацій / С. Г. Приймак // Вісник Запорізького національного університету: збірник наукових праць. Біологічні науки. – Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2016. – №1. – С. 93–102.
10. Приймак С. Г. Функціональний стан серцево-судинної системи студентів, що займаються в групах спортивно-педагогічного удосконалення / С. Г. Приймак // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, V (57), Issue: 129, 2017. – P. 33–36.
11. Романенко В. А. Диагностика двигательных способностей / В. А. Романенко. — Донецк: ДонНУ, 2005. – 290 с.
12. Спортивная морфология: учебное пособие / Г. Д. Алексанянц, В. В. Абушкевич, Д. Б. Тлехас, А. М. Филенко, И. Н. Ананьєв, Т. Г. Гричанова. – Москва: Советский спорт, 2005. – 92 с.

СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ

ПОЛЯКОВА Ганна Анатоліївна

кандидат педагогічних наук, доцент,
керівник відділу забезпечення якості освіти та інноваційного розвитку
Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця
e-mail: [email protected]

Анотація

   Розглядається система соціально-психологічних досліджень освітнього середовища у закладі вищої освіти, яка виконує функцію інформаційно-аналітичного супроводу для розв’язання завдань досягнення стандартів якості освіти у національному та європейському просторі вищої освіти. Розкривається її структура та зміст, а саме: цілі, змістовні концепти, особливості організації, підходи до вивчення результатів освіти. Актуалізується її значення для менеджменту якості у закладі вищої освіти. 

Ключові слова: освітнє середовище закладу вищої освіти, якість освіти, соціально-психологічні дослідження, забезпечення якості освіти.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бохонкова Ю. О. Соціально-психологічна адаптація до освітнього середовища у вищих навчальних закладах / Ю. О. Бохонкова, В. В. Третьяченко //Теоретичні і прикладні проблеми психології. – 2004. – № 2. – С. 30–36.
2. Василькова Н. В. Роль досліджень задоволеності студентів у підвищенні якості освітніх послуг / Н. В. Василькова // Економіка та підприємництво : зб. наук. пр. молодих учених та аспірантів / М-во освіти і науки України, ДЗВО «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана» ; відп. ред. С. І. Дем’яненко. – Київ : КНЕУ, 2012. – Вип. 28. – С. 118–127.
3. Гура С. О. Психологічний моніторинг освітнього середовища національного університету цивільного захисту України з критерію соціальної безпеки курсантів різних курсів / С. О. Гура, М. В. Кіневич // Проблеми інженерно-педагогічної освіти». – 2015. – № 48–49. – С . 296–306.
4. Дружиніна І. В. Навчально-виховний аспект використання соціологічних опитувань / І. В. Дружиніна, Л. М. Сорокіна // Збірник наукових праць «Славута». – 2013. – Випуск № 6 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://slavutajournal.com.ua/arxiv-nomeriv/slavutavipusk-6-2013/navchalno-vixovnij-aspektvikoristannya-sociologichnix-opituvan/
5. Канищева Л. Н. Оценка социальной комфортности полинациональной образовательной среды вуза: поиск инструментария / Л. Н. Канищева // Современное образование. – 2014. – № 4. – С. 64–71.
6. Кисляков П. А. Психологический мониторинг образовательной среды вуза по критерию социальной безопасности студентов / П. А. Кисляков // Инновации в образовании Вестник Нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского, 2014. – № 2 (1). – С. 47–54.
7. Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи : Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів / Л. Г.Подоляк, В. І. Юрченко. Психологія вищої школи : Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів. – К. : ТОВ «Філ-студія», 2006. – 320 с.
8. Тавлуй І. П. Моніторинг задоволеності студентів як елемент системи управління якістю ЗВО / І. П. Тавлуй., В. О. Дубровін // Науковий вісник НУБіП України. – 2011. – Вип, 166. Ч. 2. – (Сер. Техніка та енергетика АПК). – С. 79-86.
9. Alderman, L. Student feedback systems in higher education: a focused literature review and environmental scan. / L. Alderman , S. Towers, S. Bannah // Quality in Higher Education. – 2012. – 18(3). – P. 261–280.
10. Astin A. W. Achieving Educational Excellence: A Critical Assessment of Priorities and Practices in Higher Education / A.W. Аstin. – San Francisco: Jossey-Bass,1985. – 254 p.
11. Belash O. Research on University Education Quality Assurance: Methodology and Results of Stakeholders’ Satisfaction Monitoring. Procedia / O. Belash, M. Popov, N. Ryzhov, Y. Ryaskov, S. Shaposhnikov, M. Shestopalov // Social and Behavioral Sciences. – 2015. – 214. – P. 344–358.
12. National Student Survey National Student Survey. Retrieved from http://www.thestudentsurvey.com/about.php.
13. Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG). – К.: CS Ltd., 2015. – 32 p.
14. Vlăsceanu L., Grünberg L., Pârlea D. Quality assurance and accreditation: A glossary of basic terms and definitions. Bucharest: UNESCO, Bucharest, 2007. Retrieved from: http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001346/134621e.pdf

КОРЕКЦІЙНО-КОМПЕНСАТОРНИЙ ВПЛИВ ЗАСОБІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ПРОЦЕСІ РЕАБІЛІТАЦІЇ ШКОЛЯРІВ З РОЗЛАДОМ МОВЛЕННЯ

ОЛІЙНИК Олег Миколайович

завідуючий кафедрою фізичного виховання і спорту
Донбаської державної машинобудівної академії
e-mail: [email protected]

МАЛАХОВА Жанна Володимирівна

кандидат наук з фізичного виховання і спорту,
доцент кафедри медичної реабілітації
Донецького національного медичного університету
e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розкрито вітчизняні та іноземні літературні джерела у напрямку корекційно - компенсаторного впливу засобів фізичної культури в процесі реабілітації школярів з розладами мовлення. Розглянуті наукові питання розвитку методів корекції і компенсації рухової сфери, лікувальної фізичної культури, фізичної і соціальної реабілітації дітей та дорослих із складними сенсорними порушеннями, в тому числі із порушеннями мовленнєвого апарата

Ключові слова: корекція, діти, розлад мовлення, компенсаторний вплив, фізична культура, реабілітація.

Повний текст:

     Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Выготский Л. С. Основы дефектологии / Л. С. Выготский // Собр. соч.: в 6 т. – М.: Педагогика, 1982. – Т. 5 – 368 с.
2. Григоренко В. Г. Науково-практичні основи розвитку рухових здібностей людини / В. Г. Григоренко. – Одеса: ГПУ ім. К. Д. Ушинського, 2001. – 102 с.
3. Зыкова Т. С. Развитие речи: 1-й клас: учебник (I вид) / Т. С. Зыкова. – М.: Просвещение, 2006. – 240 с. – (Коррекционная педагогика).
4. Маллер А. Р. Ребенок с ограниченными возможностями: книга для родителей / А. Р. Маллер. – М.: Педагогика-Пресс, 1996. – 80 с.
5. Мастюкова Е. М. Клиническая диагностика в комплексной оценке психомоторного развития и прогноза детей с отклонениями в развитии / Е. М. Мастюкова // Дефектология. – М., 1996. – № 5. – С. 3–10.
6. Монтессорі-терапія в комплексі заходів ранньої медико-соціальної реабілітації дітей з обмеженими можливостями здоров’я / В. І. Пасічник, Л. І. Саєнко, Н. Л. Зенченко, Л. Г. Барканова // Соціальна педіатрія: зб. наук. праць. – К.: Інтремед, 2003. – № 2. – С. 251–252.
7. Мудрик А. В. Социальная педагогика: учеб. для студ. пед. вузов / А. В. Мудрик ; под ред. В. А. Сластенина. – 2-е изд., испр. и доп. – М. : Академия, 2000. – 192 с.
8. Синьов В. М. Основи дефектології: навч. посібник / В. М. Синьов, Г. М. Коберник. – К.: Вища шк., 1994. – 144 с.
9. Специальная педагогика: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / под ред. Н. М. Назаревой. – 2-е изд., стер. – М.: Академия, 2002. – 400 с.
10. Стребелева Е. А. Современный подход к дошкольному воспитанию детей с отклонениями в развитии / Е. А. Стребелева // Дефектология. – 1997. – № 2. – С. 50–53.
11. Шеремет М. К. Сучасні комп’ютерні технології в логопедичній роботі / М. К. Шеремет, Г. П. Загурська // Дидактичні та соціальнопсихологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі. Сучасні технічні реабілітації й навчання дітей з вадами слуху та мовлення: наук.метод. зб.; за ред.. Б. С. Мороза, К. В. Луцько. – К.: А&Р, 2002. – Вип. 3. – С. 123–134.

ПОЛІКУЛЬТУРНИЙ ПІДХІД ДО ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

ОЛЕКСЕНКО Олена Олексіївна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов
та перекладу Харківського національного економічного
університету імені Cемена Кузнеця
e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розкрито процес реалізації полікультурного підходу до викладання іноземних мов у вищих навчальних закладах. На основі цілей і принципів окреслено зміст полікультурної компетентності майбутніх фахівців, що складається з мотиваційного, когнітивного та комунікативно-поведінкового компонентів. Закцентовано увагу на методах навчальної діяльності, що служать основою для розвитку вказаних компонентів.

Ключові слова: полікультурний підхід, викладання іноземних мов, вищі навчальні заклади, методи навчальної діяльності.  

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Олексенко О. О. Педагогічні принципи підготовки майбутніх менеджерів зовнішньоекономічної діяльності до міжкультурної комунікації / О. О. Олексенко // Наукові праці вищого навчального закладу «Донецький національний технічний університет»: Серія: Педагогіка, психологія і соціологія: Всеукр. наук. зб. – Красноармійськ, 2015. – № 1 (16). – С. 143–150.
2. Comparison of Culture with Iceberg [Електронный ресурс]. – Режим доступу: http://www.google.com.ua/search?q=comparison+of+culture+with+iceberg.
3. Hofstede G. S. Culture Consequences: НАУКОВІ ЗАПИСКИ Серія: Педагогічні науки Випуск 161 136 Comparing Values, Behaviours, Institutions and Organisations Across Countries / G. S. Hofstede. – Thousands Oaks: Sage Publications, 2001. – 216 p.
4. R. Kilmann, W. Thomas. Developing a Forced-Choice Measure of Conflict-Handling Behaviour: «The MODE» Instrument, Educational and Psychological Measurement, 1977. – P. 309–325.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись