ИСТОРИЧЕСКИЕ ПРЕДПОСЫЛКИ СОЗДАНИЯ ПЕДАГОГИКИ ДОМБРОВОГО ИСПОЛНИТЕЛЬСТВА
ХУСАИНОВА Гульзада Ануаровна –
кандидат педагогических наук,
профессор, академик МАНПО,
заведующая кафедрой музыкальноого образования
Казахского національного университета искусств
e-mail: [email protected],
ТАПЕНОВ Даулет Турсунханович –
магистр искусствоведения, докторант специальности
«Музыкальное образование»
Казахского національного университета искусств
e-mail:[email protected]
Анотація
Предметом наукового аналізу статті є історичні передумови розвитку домбрової музичної освіти в Казахстані. Домброва музична освіта в Казахстані має власну історію і сформовані традиції. Казахський національний інструмент домбра – невідʼємний складник казахської музичної культури. Домброве музичне виконавство втілює історію, традиції, художній світогляд і творчість казахського народу. Його супровід у музичній освіті також вирізняється своєрідністю. У статті акцентується звʼязок із усною традицією передачі музичних знань, умінь, навичок підростаючому поколінню.
Ключові слова: музична освіта, історія розвитку домбрової музичної освіти в Казахстані, усна традиція передачі музичних знань, умінь, навичок.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Аманов Б. Ж. Казахская традиционная музыка и ХХ век / Б. Ж. Аманов, А. И. Мухамбетова. – Алматы: Дайк-Пресс 2002. – 544 с.
2. Гизатов Б. Г. Музыкальное образование в Казахстане / Б. Г. Гизатов. – Алма-Ата: Meктеп, 1975 – 80 с.
3. Жубанов А. К. Струны столетий / А. К. Жубанов. – Алматы : Дайк-Пресс, 2001. – 280 с.
4. Малдыбаева Р. С. Творческая личность кюйши в музыкальной культуре ХХ века: автореферат дисс. ... канд. иск. наук / Р. С. Малдыбаева. – Алматы, 2005. – 27 с.