БІДА Олена Анатоліївна –
доктор педагогічних наук, професор кафедри початкової освіти
Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.
e-mail: [email protected]
ОРОС Ільдіко Імріївна -
доктор філософії, ректор
Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ
e-mail: [email protected]
BRZEZIŃSKA Renata– Doctor, Director of Pedagogical
Institute of Cuiavian University in Włocławek, Poland.
e-mail: [email protected]
Анотація
У роботі висвітлюються педагогічні умови, що забезпечують в освітньому процесі збереження і зміцнення здоровʼя молоді. Розкриваються головні завдання організації освітнього процесу. Визначаються педагогічні основи здоровʼязбережувальної діяльності у освітньому процесі вищої школи. Розглядаються основні цільові установки та чинники програмно-методичного забезпечення здоровʼязбережувальної діяльності молоді. Зазначено, що програмно-методичне забезпечення з проблеми здоровʼязбережувальної діяльності молоді в освітньому процесі ВНЗ залежить, насамперед, від таких чинників, як: 1) матеріальне забезпечення освітнього процесу; 2) контингент, який бере участь у навчальному процесі; 3) реалізація конкретних умов програми.
Ключові слова: молодь, здоровʼязбережувальна діяльність, молоде покоління, освіта, студент, педагогічні умови, освітній процес.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Кучай А. В. Формирование информационной компетенции – одна из ведущих задач подготовки будущего учителя / А. В. Кучай // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. – Серия: «Педагогика и психология». – 2010. – № 1(1). – С. 23–25.
2. Зысманов Б. М. Формирование здорового образа жизни студенческой молодежи как доступного и эффективного средства противодействия неблагоприятным воздействиям окружающей среды / Б. М. Зысманов // Проблемы региональной экологии. – 2006. – № 4. – С. 94-98.
3. Игнатова В. В. Педагогические стратегии в контексте профессионально-культурного становления личности студента вуза / В. В. Игнатова, О. А. Шушерина // Сибирский педагогический журнал. – 2004. – № 1. – С. 105– 113.
4. Красноперова Н. А. Педагогическое обезпечение формирования здорового образа жизни / Н. А. Красноперова // Научнотеоретический журнал. – 2005. – № 6. – С. 32–38.
5. Лапшина С. В. Система організації здорового способу життя студентів гуманітарнопедагогічного інституту / С. В. Лапшина // Проблеми освіти.– 2006.– № 45.– С. 213–217.
6. Сало В. М. Роль навчальних закладів у формуванні здорового способу життя молоді / В. М. Сало // Проблеми освіти. – 2006. –№ 45. – С. 217–222.
КУЧАЙ Олександр Володимирович -
доктор педагогічних наук,
доцент кафедри педагогіки,
Національний університет біоресурсів
і природокористування України
e-mail: [email protected]
KUNIKOWSKI Stanisław -
Profesor,
Rector of Cuiavian University in Włocławek, Poland.
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті висвітлюється підготовка фахівців у ВНЗ в умовах дистанційного навчання. Розглядаються
переваги дистанційного навчання. Визначаються характерні риси дистанційного навчання у підготовці студентів та в провадження цих технологій у навчальний процесс ВНЗ.
Ключові слова: дистанційне навчання, освіта, підготовка студентів, університет.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Глуховська Н. А. Проблеми і перспективи дистанційного навчання в системі підготовки майбутніх фахівців в умовах євроінтеграції \\ Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. – 2016. – №2. – С. 67–71.
2. Власенко І. Г. Впровадження дистанційного навчання – вимога сучасності \\ Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія: матеріали міжвузівського Вебінару (м. Вінниця, 31 березня 2017 р.) / відп.ред. Л. Б. Ліщинська. – Вінниця: ВТЕІ КНТЕУ, 2017. – С. 12–14.
3. Мурасова Г. Є. Особливості професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах дистанційного навчання – Електронний ресурс. – [Режим доступу] http://www.confcontact.com/2012_10_04/pe2_muraso va.htm
4. Красильникова Г., Мазур М., Гладкий Я. Дистанційне навчання в системі професійної підготовки фахівців у технологічному університеті \\ Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2002. – №4 – Електронний ресурс. – [Режим доступу] http://lib.khnu.km.ua/dysk/2002/Pelag_psixol_2002_4 _144-148.htm
5. Даценко Г. В., Сузанська З. В. Дистанційне навчання як засіб стимулювання самоосвіти \\ Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія: матеріали міжвузівського вебінару (м. Вінниця, 31 березня 2017 р.) / відп. ред. Л. Б. Ліщинська. – Вінниця: ВТЕІ КНТЕУ, 2017. – С. 17–20.
БАТЮК Наталія Орестівна –
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри музичного мистецтва і хореографії
Південноукраїнського національного педагогічного
університету імені К. Д. Ушинського
e-mail: [email protected]
Анотація
В статті актуалізується проблема використання методу проекту в процесі підвищення фахової компетентності, художньо-творчого, постановочного та педагогічного досвіду майбутніх учителів хореографії. Виявлені характерні особливості проектних умінь, які формуються в процесі проектної діяльності та активізують як творчо-виконавський так і педагогічний потенціал майбутніх хореографів. Здійснено аналіз досліджень присвячених пошуку нових форм організації хореографічної діяльності. Обґрунтовано структуру формування проектних умінь майбутніх учителів хореографії яка складається з чотирьох компонентів: когнітивного, мотиваційно-комунікативного, творчо-діяльнісного, результативнооцінного.
Ключові слова: метод проекту, майбутні учителі хореографії, проектні уміння, структурні компоненти.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Андрощук Л. М. Розвиток творчого потенціалу в процесі постановки творчого проекту як аспект професійної підготовки майбутнього вчителя хореографії / Л. М. Андрощук // Сучасні стратегії розвитку хореографічної освіти: матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (Умань, 2324 травня 2014 р.). – Умань: ФОП Жовтий О. О., 2014. – С. 7–12.
2. Куценко С. В. Творчо-діяльнісний підхід до навчання в процесі формування творчого потенціалу майбутнього вчителя хореографії / С. В. Куценко // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Сер: Педагогічні науки. – 2014. – Вип.
3. – С. 149–154. 3. Лі Цзяці. Художньо-проектні уміння в підготовці компетентного вчителя музичного мистецтва / Цзяці Лі // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. Педагогічні науки. – 2014. – № 7–8. – С. 139–145.
4. Шкадина А. Ю. Проект: «Современные педагогические технологии в формировании творческой мотивации дошкольников на уроках хореографии»: [Электронный ресурс] / А. Ю. Шкадина. – Тольятти, 2015. – С. 17–27. – Режим доступа: http://mouddut.ucoz.org/method/metodrekomend/proekt_shkadina_igra.pdf.
БЄЛІКОВА Валентина Венедиктівна –
кандидат мистецтвознавства, доцент
кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки
Криворізького державного педагогічного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
Процесуальність творчих процесів в сучасній українській музикології зумовлює тяжіння до зʼясування трансформаційних зрушень в українській музичній культурі. Автор висвітлює особливості музичної мови Б. Фільц, що слугують розвитку творчого потенціалу майбутнього фахівця мистецького спрямування.
Ключові слова: українська музична культура, Б. Фільц, хорові твори композиторки для дитячого та юнацького віку.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бєлікова В. В. Її музика – наше життя, наше багатство: монографія / Валентина Венедиктівна Бєлікова; МОНМС України. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2013. – 52 с.
2. Рудницький А. Українська музика. Історико-критичний огляд / А. Рудницький. – Мюнхен: Дніпрова хвиля. 2001. – 406 с.
3. Фільц Б. Спогади про роки навчання в школі-інтернаті ім. С. Крушельницької в класі І. Крих / Б. Фільц. – Львів, 2003. – С. 8–16.
ВОРОНОВА Надія Сергіївна –
кандидат філософських наук, доцент,
доцент кафедри культурології, естетики та історії
ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглянуто сучасний стан культурологічної освіти в Україні. Проілюстровано основні тенденції, прогалини, суперечки. Наголошено про необхідність пошуку нових підходів до організації вищої культурологічної освіти. Стратегія розвитку повинна враховувати специфіку професійної діяльності та результати освітньої програми магістрантів. Провідним показником якості культурологічної освіти є сформовані у випускника компетенції, які не залежать від конкретного напряму підготовки.
Ключові слова: культурологічна освіта, тенденції розвитку, магістр культурології, професійні та загальні компетенції, модернізація вищої освіти
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Кондрацька Л. А. Теорія і технологія культурологічної підготовки майбутніх учителів художньо-естетичних спеціальностей / Людмила Анатоліївна Кондрацька: Автореф. дис. докт. пед. наук: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Тернопіль, 2004. – 40 с.
2. Кравченко Л., Степаненко М. Культурологічна освіта в Полтавському педагогічному: теоретичні засади і досвід / Кравченко Л., Степаненко М. // Імідж сучасного педагога № 10 (149). – Полтава, 2014. – С. 3–7.
3. Кутузова Г. І. Актуальні проблеми культурологічної підготовки студентів університетів / Г. І. Кутузова // Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. – № 19, 2009. – С. 9–12.
4. Маслов В. С. Теорія і практика культурологічної підготовки слухачів і курсантів вищих військових закладів освіти: автореф. дис. дра пед. наук: 13.00.04 / В. С. Маслов; Ін-т пед. і псих. проф. освіти АПН України. – К., 1998. – 35 с.
5. Шевнюк О. Л. Культурологічна освіта майбутнього вчителя: теорія і практика: монографія / О. Л. Шевнюк // – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2003. – 232 с.