ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ІНТЕРПРЕТАЦІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА
СПІНУЛ Ігор Васильович –
доцент кафедри музичного мистецтва і хореографії
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті здійснюється аналіз художньо-інтерпретаційного процесу, визначається його зміст, структура, етапи. Зазначено, що досліджувана проблема актуалізується як структурний компонент загальної освітньої парадигми. Подано професійно якісні характеристики майбутніх вчителів-хореографів, які трансформуються у відповідні художньо-інтерпретаційні компетенції, котрі створюють складну інтегративну систему, репрезентуються надалі в практичній діяльності і виявляються в усіх видах хореографічної діяльності.
Ключові слова: художня інтерпретація, хореографічне мистецтво, майбутній вчитель, сценічне виконавство, художній образ.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Басин Е. Я. Психология художественного творчества (Личностный подход) / Е. Я. Басин. – М.: Знание, 1985. – 64 с.
2. Бахтин М. М. Проблемы поэтики Достоевского / М. М. Бахтин. – М.: Советский писатель, 1963. – 362 с.
3. Блудова В. В. Природа и структура художественного восприятия / В. В. Блудова // Эстетические очерки. – М.: Музыка, 1977. – Вып. 4. – С. 114–152.
4. Выготский Л. С. Психология искусства / Л. С. Выготский; под ред. М. Г. Ярошевского. – М.: Педагогика, 1987. – 345 с.
5. Горбенко О. Б. Формування музичновиконавської компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва: монографія / О. Б. Горбенко. – Харків, Мачулін 2017. – 210 с.
6. Гуренко Е. Г. Проблемы художественной интерпретации: философский анализ / Е. Г. Гуренко. – Новосибирск: Наука, 1982. – 256 с.
7. Ильин Е. П. Психология творчества, креативности, одаренности [Текст] / Е. П. Ильин. – СПб.: Питер, 2009. – 448 с.
8. Каган М. С. Искусство и общение / М. С. Каган // Мир общения: проблемы межсубъектных отношений. – М.: Политиздат, 1988. – 319 с.
9. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва: теорія і методика мистецьких дисциплін: [навч. посіб.] / Падалка Галина Микитівна. – К.: Освіта України, 2008. – 274 с.
10. Рудницька О. П. Педагогіка загальна та мистецька: навч. посіб. / Оксана Рудницька. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005. – 358 с.