Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ «ОБРАЗОТВОРЕННЯ» У КОНТЕКСТІ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ

ШАТАЙЛО Наталія Вікторівна

аспірант Південноукраїнського національного

педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського,

методист науково-методичної лабораторії творчого розвитку особистості

кафедри суспільно-гуманітарної освіти

Одеського обласного інституту удосконалення вчителів

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розкрито сутність поняття «образотворення» у контексті мистецької освіти. Висвітлено наукові погляди на системний характер процесу образотворення. Відзначається, що використання можливостей мистецької освіти у здійсненні процесу образотворення як здатності особистості продукувати художні образи та оперувати ними, можливо лише за умови здійснення цілісного підходу до дослідницьких сфер – науково-теоретичних основ образотворення та методології шкільної мистецької освіти. На основі аналізу різних трактувань сутності поняття «образотворення» у науковій мистецькопедагогічній думці запропоновано власне формулювання цього поняття.

    Ключові слова: психічні процеси (уява, памʼять, уявлення); художньо-образне мислення; процес пізнання мистецтва, як взаємодія сприймання, оцінювання і творення; поняття «образотворення»; процес образотворення, мистецька освіта.

Повний текст:

          Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Віннічук І. П. До проблеми детермінування процесу уяви / І. П. Віннічук // Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України: у 12 томах / за ред. В. О. Моляко. – Житомир: Житомирський державний університет імені І. Франка, 2009. – Т.12. – Вип. 8. – С. 42–52.

2. Выготский Л. С. Воображение и творчество в детском возрасте / Л. С. Выготский. – М.: Просвещение, 1991. – 93 с.

3. Выготский Л. С. Психология искусства. Анализ эстетической реакции / Л. С.Выготский. Изд. 5. Испр. и доп. комментарии В. В. Иванова и И. В. Пешкова. – М.: Лабиринт, 1997. – 416 с.

4. Кириленко Т. С. Психологія: емоційна сфера особистості: навч. посіб. / Т. С. Кириленко – К.: Либідь, 2007. – 256 с.

5. Коршунова JI. С. Воображение и рациональность / JI. С. Коршунова, Б. И. Пружинин. – М.: МГУ, 1989. – 184 с.

6. Падалка Г. М. Теорія і методика мистецької освіти: інноваційна проблематика // Г. Падалка // Мистецька освіта: зміст, технології,
менеджмент: зб. наук. пр. – Вип. 5. – К., 2010. – С. 40–49.

7. Падалка Г. М. Художнє пізнання як взаємодія сприймання, оцінювання і творення. / Г.М. Падалка // Мистецтво та освіта. – 2008. – №2. – С. 3–9.

8. Петровский А. В. Роль фантазии в развитии личности / А. В. Петровский. – Л.: Знание, 1961. – 45 с.

9. Психологія / [Ю. Л. Трофімов, В. В. Рибалка, П. А. Гончарук та ін.]: підручник / за ред. Ю. Л. Трофімова. – [3-тє вид., стереотип]. – К.: Либідь, 2001. – 560 с.

10. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии: В 2 т. / С. Л. Рубинштейн. – Т. І. – М.: Педагогика, 1989. – 488 с.

11. Шакар В. Б. Психологічний тлумачний словник / В. Б. Шакар. – Х.: – Прапор, 2004. – 640 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись