НИЧ Оксана Богданівна –
доцент кафедри іноземних мов
ДВНЗ «Прикарпатський національний університет»
імені Василя Стефаника
e-mail [email protected]
Анотація
У статті проаналізовано формуваня ціннісних пріоритетів дітей молодшого шкільного віку української діаспори США. Окреслено питання сімейного виховання дітей, розвитку дитини в сімейному колі, проаналізовано основні проблеми, які виникають в молодих батьків в українській діаспорі США.
Ключові слова: сімейне виховання, діти молодшого шкільного віку, педагог, українська діаспора США.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Віховська Н. Виховання дитини в родині / Н. Віховська. – Вінніпег, 1956. – 65 с.
2. Гончаренко І. Порадник батькам, як виховувати дітей / І. Гончаренко. – Вінніпег, 1962. – 45 с.
3. Гончаренко І. Як виховувати наших дітей / І. Гончаренко. – Вінніпег, 1956. – 110 с.
4. Мати-українка – берегиня безсмертя нації // Ми і наші діти. – Торонто – Ню Йорк, 1959. – С. 1–3.
5. Мацьків В. Наші виховні проблеми / В.Мацьків. – Філядельфія, 1965. – 79 с.
6. Мацьків В. Наші діти і їх виховання / В. Мацьків. – Філядельфія, 1966. – 57 с.
7. Мельничук П. Християнська родина, батьки і діти /П. Мельничук. – Мюнхен, 1954. – 172 с.
8. Сидор-Чарторийський М. Проблeми успiшного виховaння / М. Сидор-Чарторийський. – Нью Йорк, 1971. – 170 с.
ПАВЛЕНКО Наталія Олександрівна –
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри музики
Полтавського національного педагогічного університету
імені В. Г. Короленка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглянуто педагогічний потенціал та функціональні особливості музики як складника мультимедійної розповіді, зʼясовано принципи добору музичного матеріалу у процесі проектування цифрових наративів, досліджено основні закономірності інтегрування музичного та інших видів мистецтва у наративних медіатекстах та особливості застосування музики у ході їхнього проектування.
Ключові слова: музичне мистецтво, цифровий наратив, медіатекст, цифрове мистецтво, поліфункціональність музики, рефлексія.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Биков В. Цифрова гуманістична педагогіка відкритої освіти / В. Биков, М. Лещенко // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2016. – № 4. – С. 115–130.
2. Вергунова В. С. Методичні засади формування досвіду ціннісного ставлення до музичного мистецтва у майбутніх учителів музики початкової школи / В. С. Вергунова // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – 2012. – №15 (250). – Ч. І. – С. 65–72.
3. Євстігнєєва Н. І. Поліфункціональність музичного мистецтва як детермінанта різнорівневого впливу на особистість / Наталія Євстігнєєва // Науковий вісник Чернівецького університету: зб. наук. праць. – Чернівці: Рута, 2000. – Вип. 89. – С. 20–27.
4. Концепція «Нова українська школа: Коцептуальні засади реформування середньої школи». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html. – Загол. з екрану.
5. Рева В. П. Музика в контексті соціальної практики особистості / Рева Валентин Павлович // Мистецтво та освіта. – 2015. – № 3 (77). – С. 12–15.
6. Тимчук Л. І. Концепція проектування цифрових наративів у навчанні майбутніх магістрів освіти / Лариса Тимчук // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2016. – № 10 (64). – С. 134–144.
ПОХИЛЕНКО Віктор Федорович –
професор кафедри музичного мистецтва і хореографії
Центральноукраїнського державного
педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
САЛЕНКО Олег Олександрович –
старший викладач кафедри музичного мистецтва і хореографії
Центральноукраїнського державного
педагогічного університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті проаналізовано сучасний стан, описані актуальні проблеми, а також запропонований ряд заходів для вдосконалення вищої хореографічної освіти в Україні. Автори пропонують нову модель української хореографічної освіти, метою якої є підняття професійного рівня випускників вітчизняних вишів для отримання конкурентних переваг на міжнародному рівні.
Ключові слова: хореографічне мистецтво, балетмейстер, хореографічна освіта, проблеми мистецької освіти, класичний танець, народно-сценічний танець, бальний танець
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Астафьева О. Н. Взаимодействие культур: перспективы альтернативных решений в эпоху глобализации // О. Н. Астафьева // Многогранная глобализация. – М., 2003. – С. 210–249.
2. Балет / Энциклопедический словарь Брокгауза и Ефрона: в 86 т. (82 т. и 4 доп.). – СПб., 1890–1907. – С. 56–91.
3. Вєтринська А. В. Українська хореографічна освіта ХХІ століття: сучасний стан та шляхи вдосконалення / А. В. Вєтринська // Мат. II Міжнародної наук.-практ. конф. 14-15 квітня 2016 р. м. Київ. [Електронний ресурс] Режим доступу до статті: http://elibrary.kubg.edu.ua/14448/1/A_Vetrinska_201 6_04_04_konf_IM.pdf
4. Десять лучших школ современного танца [Текст] / Дина Хусейн [и др.] // Театр: Літературно-художественный журнал. – 2015. – № 20 (Июль). – С. 201–203.
5. Кремень В. Г. Модернізація освіти – важливий чинник соціального, економічного і політичного розвитку України [Електроний ресурс] / В. Г. Кремень // Вісник НАН України. – 2001. – № 3. – Режим доступу до статті: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/NarOsv/20071/07kvgdlo.htm
6. Хореографическое образование в Европе. [Електронний ресурс] Режим доступу до статті: https://selfmadetrip.com/horeograficheskoeobrazovanie-v-evrope/
РАКІТЯНСЬКА Людмила Миколаївна –
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри
методики музичного виховання, співу та хорового диригування
Криворізького державного педагогічного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті в загальних рисах розкривається сутність науково-методологічних підходів до вивчення педагогічних явищ і процесів. Обґрунтована актуальність проблеми методологічної культури вчителя. На прикладі методичної підготовки майбутнього вчителя-музиканта показано прикладний аспект методології системного підходу.
Ключові слова: методологія, науковий підхід, методологічна культура вчителя, системний підхід, систематизація знань, урок музичного мистецтва.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Библер В. С. От научения – к логике культури / В. С. Библер. – М.: Изд. полит. лит., 1991. – 413 с.
2. Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел. – Київ: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2001. – 1440 с.
3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 374 с.
4. Гончаренко С. Фундаменталізація освіти як дидактичний принцип / С. Гончаренко // Шлях освіти. – 2008. – №1. – С. 2–6.
5. Лаврентьєва О. О. Розвиток методологічної культури майбутніх учителів у системі професійної освіти // О. О. Лаврентьєва / Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. – 2016. – № 2. – С. 10–16.
6. Ляшко Э. Н. Интеграция педагогических условий развития системного мышления студентов – будущих педагогов: Автореф. дис. … канд. пед. наук / Э. Н. Ляшко. – Казань, 2009. – 19 с.
7. Макаренко А. С. Проблеми шкільного радянського виховання / А. С. Макаренко // Твори: В 7 т. – К.: Рад. шк.,1954. – Т.5. – 321 с.
8. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка. Навчальний посібник / Н. Є. Мойсюк. – 3-є видання, доповнене, 2001. – 608 с.
9. Новиков А. М. Докторская диссертация: пособие для докторантов и соискателей ученой степени доктора наук / А. М. Новиков. – 3-е изд. – М.: Эгвес, 2003. – 120 с.
10. Павленко А. Ф. Проблеми реалізації нової парадигми вищої освіти в Україні / А. Ф. Павленко, С. В. Стешенко. – // Вища освіта в Україні: реалії, тенденції, перспективи розвитку. – К., 1996. – Ч.1. – С. 45–57.
11. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.; За ред. З. Н. Курлянд. – 3-тє вид., перероб. і доп. – К.: Знання, 2007. – 495 с.
12. Сисоєва С. О. Методологія науковопедагогічних досліджень: Підручник / С. О. Сисоєва, Т. Є. Кристопчук. – Рівне: Волинські обереги, 2013. – 360 с.
13. Сурмин Ю. П. Теория систем и системный анализ: Учеб. пособие / Ю. П. Сурмин. – К.: МАУП, 2003. – 368 с.
14. Юдин Э. Г. Методология науки. Системность. Деятельность / Э. Г. Юдин. – М., 1997. – 444 с.
РОЙТЕНКО Нина –
приват-доцент, старший переподаватель кафедры теории музыки и вокала
Южноукраинского национального педагогического
университета имени К. Д. Ушинского
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті робиться спроба розглянути шкільну колективну діяльність, як важливий і нобхідно поетапний перехід до творчості дорослої людини, який згодом стане обʼєктом сучасного соціуму. Розглядаються деякі проблеми, які виникають у викладачів-вокалістів у процесі навчання співу і їх дозволу, а також основні складові музичного слуху і їх взаємозвʼязок і роль у розвитку і зменшити державну перевести вербальне образи в тілесні відчуття, акцентується увага на значимість методів за допомогою яких викладач і студент домагаються належного професійного рівня починаючи з дитячого віку. Розглядається проблема виховання творчої особистості в суспільстві, яке впливає на духовний розвиток особистості і вносяться нові форми спілкування в соціумі, в тому числі в освіті та вихованні. У процесі дослідження виявлено недоліки в системі освіти, в звʼязку з застарілими навчальними програмами, а також недостатньою кваліфікацією викладачів вищої ланки, які повинні володіти програмами, спрямованими на розвиток інноваційної діяльності.
Ключові слова: інновація в суспільній свідомості, індивідуально-колективна діяльність, художньомузична творчість.
Повний текст:
СПИСОК ИСТОЧНИКОВ
1. Богоявленская Д. Б. Психология творческих способностей / Д. Б. Богоявленская. – М.: Академия, 2002. – 320 с.
2. Ветлугина Н. А. Методика музикального воспитания в детском саду / Н. А. Ветлугина. – М.: Просвещение, 1980. – 270 с.
3. Ермолаева-Томина Л. Б. Психология художественного творчества / Л. Б. ЕрмолаеваТомина. – М.: Академ.проспект, 2003. – 304 с.
4. Маслоу А. Новые рубежи человеческой природы / А. Маслоу. – М.: Смысл, 1999. – 425 с.
5. Николаенко Н. А. Психология творчества: учебное пособие / Н. А. Николаенко. – М., 2007. – 202 с.
6. Хайнс Д. Секреты вокальной техники / Д. Хайнс. – М.: АИР, 2014. – 364 с.