Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ИСТОРИЧЕСКИЕ ПРЕДПОСЫЛКИ СОЗДАНИЯ ПЕДАГОГИКИ ДОМБРОВОГО ИСПОЛНИТЕЛЬСТВА

ХУСАИНОВА Гульзада Ануаровна

кандидат педагогических наук,

профессор, академик МАНПО,

заведующая кафедрой музыкальноого образования

Казахского національного университета искусств

e-mail: [email protected],

 

ТАПЕНОВ Даулет Турсунханович

магистр искусствоведения, докторант специальности

«Музыкальное образование»

Казахского національного университета искусств

e-mail:[email protected]

Анотація

    Предметом наукового аналізу статті є історичні передумови розвитку домбрової музичної освіти в Казахстані. Домброва музична освіта в Казахстані має власну історію і сформовані традиції. Казахський національний інструмент домбра – невідʼємний складник казахської музичної культури. Домброве музичне виконавство втілює історію, традиції, художній світогляд і творчість казахського народу. Його супровід у музичній освіті також вирізняється своєрідністю. У статті акцентується звʼязок із усною традицією передачі музичних знань, умінь, навичок підростаючому поколінню.

    Ключові слова: музична освіта, історія розвитку домбрової музичної освіти в Казахстані, усна традиція передачі музичних знань, умінь, навичок.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аманов Б. Ж. Казахская традиционная музыка и ХХ век / Б. Ж. Аманов, А. И. Мухамбетова. – Алматы: Дайк-Пресс 2002. – 544 с.

2. Гизатов Б. Г. Музыкальное образование в Казахстане / Б. Г. Гизатов. – Алма-Ата: Meктеп, 1975 – 80 с.

3. Жубанов А. К. Струны столетий / А. К. Жубанов. – Алматы : Дайк-Пресс, 2001. – 280 с.

4. Малдыбаева Р. С. Творческая личность кюйши в музыкальной культуре ХХ века: автореферат дисс. ... канд. иск. наук / Р. С. Малдыбаева. – Алматы, 2005. – 27 с.

МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ НАУКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

ЧЕРКАСОВ Володимир Федорович

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри музично-теоретичних та

інструментальних дисциплін Центральноукраїнського

державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

ОRCID iD 0000-0003-2760-275 х

e-mail: с[email protected]

Анотація

    У статті автором досліджено сутність дефініцій «модель», «наукова компетентність», «фахова підготовка», теоретично обґрунтувано, запроваджено та експериментально перевірено модель формування наукової компетентності майбутніх учителів хореографії в процесі фахової підготовки. Доведено, що формування наукової компетентності майбутніх учителів хореографії можливо за відповідних умов, які включають принципи, підходи, зміст, форми, методи, засоби, технології, критерії, рівні, та педагогічні умови, спрямовані на підвищення рівня ефективності формування зазначеного явища.

    Ключові слова: модель, наукова компетентність, фахова підготовка, принципи, підходи, критерії, рівні, педагогічні умови.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Білуха М. Т. Методологія наукових досліджень: Підручник. – К.: АБУ, 2002. – 480 с.: іл.

2. Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження : Методологічні поради молодим науковцям / С. У. Гончаренко – Київ; Вінниця : ДОВ «Вінниця», 2008. – 278 с.

3. Ковальчук В. В., Моїсєєв Л. М. Основи наукових досліджень: Навчальний посібник. – 5-е вид. –К.: «Видавничий дім «Професіонал», 2008. – 2008. – 240 с.

4. Пєхота О. М., Єрмакова І. П. Основи педагогічних досліджень: від студента до наукової школи : навчально-методичний посібник / О. М. Пєхота, І. П. Єрмакова. –Миколаїв : Іліон, 2012. – 340 с.

5. Філіпенко А. С. Основи наукових досліджень. Конспект лекцій : Навчальний посібник. – К.: Академвидав, 2005. – 208 с. (Альма-матер)

6. Цехмістрова Г. С. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. – К.: Видавничий дім «Слово», 2006. – 240 с.

7. Черкасов В. Ф. Основи наукових досліджень у музично-освітній галузі : [підручник] / Володимир Черкасов – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, Харків : ФОП Озеров, 2017. – 316 с.
REFERENCES

 

ВСЮ ДОРОГУ С МУЗЫКОЙ В УШАХ. О НОВОЙ ПРАКТИКЕ СЛУШАНИЯ МУЗЫКИ

ШИП Сергей Васильевич -

доктор искусствоведения, профессор,

профессор кафедры музыкального искусства и хореографи

Южноукраинского национального педагогического университета

имени К. Д. Ушинского

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядається новий вид музичної дятельності, охарактеризований автором як «дефективне» (тобто, збиткове, недостатнє) слухання музики. Йдеться про прослуховування звукозапису музичних творів за допомогою плеєра і навушників під час будь-яких занять. Обговорюються негативні наслідки цього виду споживання музики (зниження або втрата слуху, деградація музикальності, пригнічення розумових здібностей, культурна дезорієнтація) і намічаються заходи їх подолання.

    Ключові слова: слухання музики, слухання музики, музичне сприйняття, музичне мислення, музичну освіту.

Повний текст:

           Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Акулич Г. А я девочка с плеером… Наушники – убийцы слуха / Галина Акулич. Электр. ресурс. Код доступа: http://vmestesnami.com/a-ya-devochka-s-pleeromnaushniki-ubiytsyi-sluha/

2. Брэдбери Р. 451 по Фаренгейту: Роман. Рассказы. Азимов А. Рассказы. Пер. с англ. / Составл. И предисл. В. Скороденко. – М.: Радуга, 1989. – 528 с.

3. Дворецкий И. Х. Латинско-русский словарь: ок. 50 000 слов. – 3-е изд., испр. –М.: Рус. яз., 1986. – 840 с.

4. Ошо (Бхагван Шри Раджниш). Ancient Music in the Pines, 9 // OSHO. Электр. ресурс. Код доступа: http://www.osho.com/ru/meditate/meditation-toolkit/questions

5. Платон, Федр / Собрание сочинений в 4-х
томах, Том 2, М., «Мысль», 1993 г., с. 186.

6. Ушаков Д. Н. Толковый словарь современного русского языка, Д. Н. Ушаков. – М.: «Аделант», 2013. – 800 с.

7. Форман Милош. Amadeus (сценарий фильма). – США, 1984 г. Электр. ресурс. Код доступа: http://cinematext.ru/movie/amadej-amadeus1984/?page=14

8. Шип С. В. Музыкальная речь и язык музыки. – Одесса: Изд-во Одесской гос. консерватории им. А. В. Неждановой, 2001. – 298 с.

9. Шубина М. Врачи предупреждают об опасности громкой музыки в наушниках. https://www.1tv.ru/news/2012-09-18/83863

10. Leisinger, Ulrich. Leibniz-Reflexe in den deutschen Musiktheorie des 18. Jh. / Ulrich Leisinger. – Wurzburg: Konigshausen und Neuman, 1994. – 211 s.

ТЕАТРАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО У ВИМІРАХ ПЕДАГОГІКИ

ШВЕЦЬ Ірина Борисівна

народна артистка України,

професор кафедри вокально-хорової

підготовки, теорії та методики музичної освіти

Вінницького державного педагогічного університету

імені Михайла Коцюбинського

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена актуальним проблемам визначення перспективних напрямків театрального мистецтва в педагогічному процесі формування особистості учнів. Розглянуті спільні та відмінні риси педагогічної та акторсько-режисерської діяльності, акторські та режисерські здібності, необхідні для вчителя, педагогічні методи підготовки сучасного вчителя мистецьких дисциплін в педагогічному вузі.

    Ключові слова: театральне мистецтво, педагогічна діяльність, акторські та режисерські здібності, педагогічні методи.

Повний текст:

           Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Василевська-Скупа Л. П. Формування комунікативної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва: монографія / Л. П. Василевська-Скупа. – Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2014. – 225 с.

2. Гоголь Н. В. Выбранные места из переписки с друзьями / Н. В. Гоголь // СПб. : Санкт-Петербургское философское общество, 1984. – 201 с.

3. Кравцова Н. Є. Педагогіка мистецтва як актуальний напрямок професійної підготовки майбутніх учителів музики / Н. Є. Кравцова // Матеріали ІІІ міжнародної наук. –практ. конф. «Управління навчальним закладом: досвід, проблеми та перспективи. – Одеса; ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2012. – 327 c.

4. Соловьев В. С. Смысл любви / В. С. Соловьёв // Избранные произведения. – М. : Современник, 1991. – 274 с.

5. Станиславский К. С. Моя жизнь в
искусстве / К. С. Станиславский // Собр. соч. : В 8-и т. – М. : Искусство, 1954. – Т.1. – 511 с.

ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

ШЕВНЮК Олена Леонідівна

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри образотворчого мистецтва

Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова,

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті представлено інноваційні підходи до формування креативного мислення майбутніх фахівців з образотворчого мистецтва в системі їх професійного підготовки у вищих художніх навчальних закладах як фактора забезпечення їх мотивації до навчання. Виокремлені репродуктивні методи стимулювання творчої активності майбутніх художників і продуктивні методи мотивації (метод творчих ситуацій та метод навчально-творчих завдань) забезпечують формування стійких мотивів творчої діяльності, вміння виявити суть творчої проблеми, самостійно її вирішити, стимулюють появу в них оригінальних пластичних ідей і художніх образів.

    Ключові слова: професійна підготовка майбутніх художників, творче мислення, методи мотивації, методи формування креативного мислення.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Леви М. Гениальность на заказ / М. Леви. – Москва: «Манн, Иванов и Фербер», 2015. – 224 с.

2. Ратковски Н. Профессия – иллюстратор. Учимся мыслить творчески / Н. Ратковски. – Москва: «Манн, Иванов и Фербер», 2012. – 328 с.

3. Руденко І. В. Формування творчої активності молодших підлітків засобами образотворчого мистецтва / І. В. Руденко : дисертація ... канд. пед. наук: 13.00.07; Ін-т проблем виховання НАПН України. – Київ, 2014. – 200 с.

4. Сова О. С. Пленерна практика як фактор розвитку художньо-творчого потенціалу майбутніх учителів образотворчого мистецтва / О. С. Сова // Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент: зб. наук. пр. / МІХМД ім. С. Далі, ІПТО НАПН України; редкол.: В. Ф. Орлов (голова). – К. : Вид-во ТОВ «ТОНАР», 2015. – Вип. 10. – С. 301-311.

5. Эдвардс Б. Художник внутри вас / Б. Эдвардс. – Минск, 2003. – 394 с.

6. Michalko М. Thinkertoys: A Handbook of Creative-Thinking Techniques / Michalko М. – U.S., Ten Speed Press, 1991. – 397 p. 7. Smith К. This is website [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.kerismith.com.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись