ГРАБОВСЬКА Ірина Леонідівна –
кандидат педагогічних наук,докторант
їІнституту професійно-технічної освіти НАПН України
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядаються особливості прогресу суспільства через призму творчого потенціалу майбутніх фахівців, узагальнюються поняття творчість в науковій літературі; зʼясовується специфіка науково-дослідної діяльності, визначається низка факторів щодо формування творчої особистості майбутнього спеціаліста, пропонуються напрями оптимізації організаційно-інформаційних механізмів активізації науково-творчої діяльності студентів, які дозволять активізувати навчально-виховний процес, вирішити багато комунікативних та інформаційних проблем, сформувати крос-культурну, соціальну та інформаційну компетентність студента; сприятимуть розвитку творчої особистості.
Ключові слова: творчий потенціал, наукова творчість, науково-дослідна діяльність, прогрес суспільства, творча особистість.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Національний План дій щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010–2014 роки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:// www. zakon.rada.gov.ua/go/128/2013
2. Биштова Э. А. Научно-исследовательская деятельность студентов как фактор профессионального развития студентов [Электронный ресурс] / Э. А. Биштова. – Режим доступа: http://www.lib.herzen.spb.ru/text/bishtova_20_49_ 253_257.pdf
3. Философия: Энциклопедический словарь / Под ред. А. Ивина. – М.: Гардарики, 2004. – 1072 с.
4. Платонов К. К. Структура и развитие личности / К. К. Платонов. – М.: Изд. Наука, 1986.– 324 с.
5. Сластенин В. А. Педагогическая деятельность как творческий процесс / В. А. Сластенин, С. Г. Перевалов //Педагогическое образование и наука – 2005. – № 1 – С. 25–34.
6. Концептуальні засади розвитку освіти України та її інтеграції в європейський освітній простір // Освіта. – 2005. – 12–19січня.
7. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: Світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К.: К.І.С., 2004. – 112 с.
ДІДИЧ Галина Степанівна –
кандидат педагогічних
наук, доцент кафедри музично-теоретичних
та інструментальних дисциплін Центральноукраїнського
державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розкриваються педагогічні засади формування національної самосвідомості особистості засобами музичного мистецтва, сутність національної самосвідомості та її структурні елементи
Ключові слова: національне виховання, формування національної самосвідомості, особистість, музичне мистецтво.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Дідич Г. С. Вплив народної музики на морально-естетичне виховання школярів / Г. С. Дідич // Наукові записки. – Випуск 125. – Серія: педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – С. 67–70.
2. Дідич Г. С. До проблеми формування національної самосвідомості особистості майбутнього вчителя музичного мистецтва / Г. С. Дідич // Наукові записки. – Випуск 152. – Серія: Педагогічні науки. – Кропивницький: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – С. 106–110.
3. Кобзар Б. Національна школа: всебічний, гармонійний розвиток особистості / Б. Кобзар // Освіта. – 1988. – 28 жовтня – 4 листопада. – С. 2–7.
4. Римаренко Ю. І. Національний розвій України: проблеми і перспективи / Ю. І. Римаренко. – К.: Хрінком, 1995. – 218 с.
5. Чорна К. І. Основні проблеми та напрями виховання молодого громадянина незалежної України / К. І. Чорна // Нові технології виховання. – К.: 1995. – С. 28–32. 6. Щербаківський В. Українське мистецтво / В. Щербаківський. – К.: Мистецтво, 1995. – 287 с.
ІЛІНІЦЬКА Наталія Степанівна –
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри теорії та методики мистецтв,
завідуюча комісії фортепіанних дисциплін
Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглянуто поняття «індивідуальні освітні траєкторії» стосовно студентів вищих навчальних закладів. Пошук можливих умов реалізації індивідуальних освітніх траєкторій студентів стає важливим напрямком діяльності вищої школи. Викладено алгоритм індивідуальної роботи зі студентом. Висвітлено етапи педагогічної діяльності по розробці індивідуальної освітньої траєкторії: 1) вивчення індивідуально-особистісних особливостей студента, його можливостей, здібностей; 2) визначення цілей і результатів (індивідуальні досягнення); 3) реалізація індивідуальної стратегії; 4) оцінювання підсумкових результатів на основі індивідуальної стратегії. Цінність індивідуальної траєкторії розвитку полягає в тому, що вона дозволяє кожному, на основі реалізованої самооцінки, мотивації, формувати і розвивати ціннісні орієнтації, творчу індивідуальність. Індивідуалізація освіти і виховання забезпечує різнобічний розвиток особистості студента, дозволяє формувати навички самореалізації особистості.
Ключові слова: індивідуальна освітня траєкторія, особистісний потенціал, гуманна педагогіка.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Амонашвили Ш. А. Размышления о гуманной педагогике / Ш. А. Амонашвили. – М. : Издательcкий Дом Шалвы Амонашвили, 1995. – 496 с.
2. Асмолов А. Г. Стратегия развития вариативного образования: мифы и реальность / А. Г. Асмолов // Магистр. – 1995. – №1. – С. 23–27.
3. Гершунский Б. С. Философия образования для XXI века (В поисках практикоориентированных образовательных концепций) / Б. С. Гершунский. – М. : Совершенство, 1998. – 608 с.
4. Зеер Э. Ф., Сыманюк Э. Э. Индивидуальные образовательные траектории в системе непрерывного образования / Э. Ф. Зеер, Э. Э. Сыманюк // Педагогическое образование в России. – 2014. – № 3. – С. 74–82.
5. Стратегическое управление талантами в республике Татарстан на период 2015–2020 годы : сборник материалов республиканской научнопрактической конференции / науч. ред. Т. Ю. Фомина. – Набережные Челны, 2016. – 126 с.
6. Сизова Е. Р. Профессиональная подготовка специалистов в системе классического музыкального образования: автореф. дис. на соискание ученой степени доктора педагогических. наук: спец. 13.00.08 – теория и методика профессионального образования / Елена Равильевна Сизова. – Москва, 2008. – 47 с.
7. Хуторской А. В. Дидактическая эвристика. Теория и технология креативного обучения / А. В. Хуторской. – М.: Изд-во МГУ, 2003. – 416 с.
КЛЕПАР Марія Василівна –
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри
педагогіки початкового навчання
ДВНЗ «Прикарпатський національний університет»
імені Василя Стефаника
e-mail:[email protected]
Анотація
У статті розглянуто сутність стратегічних напрямів державної політики, повʼязаних із розширенням участі України в європейському та світовому культурному співробітництві, інтеграцією української культури у світовий культурний простір. Окреслено перспективи такої інтеграції України шляхом розширення договірної практики, розвитку міжнародного культурного співробітництва, звʼязків із закордонними українцями та країнами їхнього проживання, а також розвитку міжнародного співробітництва у галузі культури, що є чинником утвердження та залучення України у міжнародне співтовариство як європейської держави з багатими культурно-мистецькими традиціями.
Ключові слова: культурна політика України, культурно-мистецька складова, фахівець міжнародних відносин, українська культура, світовий культурний простір, міжнародне культурне співробітництво.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Астахов Е. М. Мировая практика культурной дипломатии / Е. М. Астахов // Диалог культур и партнерство цивилизаций: VІІІ Международные Лихачевские научные чтения, 22– 23 мая 2008 г. – 45 с.
2. Здіорук С. І. Культурна політика України: національна модель у європейському контексті: аналіт. доп. / С. І. Здіорук, О. М. Литвиненко, О. П. Розумна; за ред. С. І. Здіорука; Нац. ін-т стратег. дослідж. – К.: НІСД, 2012. – 57 с.
3. Кольбер Ф. Маркетинг у сфері культури та мистецтв / Ф. Кольбер, Ж. Нантель, С. Білодо, Дж. Д. Річ: пер. з англ. Я. Яринича. – Львів: Кальварія, 2004. – 240 с.
4. Популяризація, промоція, реклама художніх творів і культурних благ: світовий досвід та українська практика: Звіт про науково-дослідну роботу за 2013 р. / М-во культури і туризму України; Український центр культурних досліджень. – К.: МКТУ,УЦКД , 2013. – 199 с.
5. Реалізація державної політики у галузі культури: пріоритети, здобутки, перспективи. Охорона культурної спадщини: аналітичний звіт МКТУ за 2012 р. / М-во культури і туризму України. – К.: МКТУ, 2013. – 81 с.
ЛИМАНСЬКА Ольга Вікторівна –
кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри хореографії
Харківського національного педагогічного університету
імені Г. С. Сковороди
e-mail: [email protected]
БАРАБАШ Ольга Володимирівна –
старший викладач кафедри хореографії
Харківського національного педагогічного університету
імені Г. С. Сковороди
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розкрито сутність процесу підготовки творчих танцювальних проектів в контексті професійної підготовки майбутніх вчителів хореографії у вищому педагогічному навчальному закладі. Проаналізовано сучасні підходи щодо визначення «професійних компетенцій хореографа», сконкретизовано поняття «творчий танцювальний проект», сформульовано систему знань та умінь, якими повинен володіти студент для успішної реалізації творчого проекту. Авторами узагальнено досвід реалізації творчих проектів студентами ХНПУ імені Г. С. Сковороди за останні 5 років для можливості впровадження у навчальновиховний процес інших ЗВО. У ході дослідження зроблено висновок про необхідність подальшого удосконалення процесу формування професійних компетенцій хореографів, особливо тих, що повʼязані із практичною сферою діяльності вчителя хореографії.
Ключові слова: професійна компетентність майбутнього вчителя хореографії, творчий танцювальний проект, реалізація, спеціальні компетенції.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Андрощук Л. М. Творчий проект як засіб формування індивідуального стилю діяльності майбутнього вчителя хореографії / Андрощук Л.М. // Зб. мат. ІІІ міжнар. наук. конфер. «Теорет. та метод. засади розвитку мист. освіти в контексті європейської інтеграції», м. Суми. – Суми, 2013. – С. 3–4.
2. Андрощук Л. М. Розвиток творчого потенціалу майбутнього вчителя хореографії в процесі постановки творчого проекту «Право на життя: хореографія проти наркоманії та алкоголізму» / Андрощук Л. М. // Мистецтво та освіта. – 2014. – № 4. – С. 55–58.
3. Горбенко О. Б. Метод художньо-творчих проектів у формуванні музично-виконавської компетентності майбутніх учителів музики / Горбенко О. Б. // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: // ps.stateuniversity.ks.ua/file/issue_56/54.pdf
4. Лиманська О. В. Художньо-творча діяльність ансамблю танцю в контексті розвитку хореографічного мистецтва / Лиманська О. В. // Вісник ХДАДМ: Зб. наук. пр. /за ред. Даниленка В. Я. – Х.: ХДАДМ, 2010. – С. 220–222.
5. Овсієнко Л. М. Сутність понять «компетенція», «компетентність», «компетентісний підхід», «якість освіти» у світлі сучасної освітньої парадигми // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: //nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN22/13olmsop.pdf
6. Мартиненко О. Формування професійної компетентності майбутніх учителів хореографії в умовах вищого навчального закладу / Мартиненко О. // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – № 12, 2015. – С. 165–174.
7. Медвідь Т. А. Компетентнісний підхід як основа сучасного процесу підготовки майбутніх хореографів у вищій школі / Медвідь Т. А. // Зб. мат. міжнар. наук.-практ. конфер. «Професійна мистецька освіта і художня культура: виклики ХХІ століття» (м. Київ). – 2016. – С. 100–108.