НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ДУХОВНО-ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДЛІТКІВ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
БОЖОК Тетяна Володимирівна –
викладач кафедри музичного мистецтва і хореографії
Південноукраїнського національного педагогічного
університету ім. К. Д. Ушинського
e-mail: [email protected]
Анотація
Мета визначити та обґрунтувати нові тенденції та чинники формування духовно-творчого потенціалу підлітків на уроках музичного мистецтва, як необхідність у відповідь на сучасні запити якісної української мистецької освіти. У статті доведено значущість знаходження відповідного особистого творчого засобу вираження підлітків, як головної умови вивільнення свого духовно-творчого потенціалу, своїх здібностей задля досягнення успіху у житті.
Ключові слова: нові тенденції та чинники, духовно-творчий потенціал, учні-підлітки, творчий засіб вираження, здібності, уроки музичного мистецтва, учитель.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Барб-Ґалль Ф. Як розмовляти з дітьми про мистецтво / переклала з франц. С. Рябчук – Львів: Видавництво Старого Лева / Ф. Барб-Ґалль – 2016. – 176 с.
2. Закон України «Про освіту». 2017 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
3. Екзюпері А. «Маленький принц» Подарункове видання знаменитої казки для дітей і дорослих. Малюнки автора. Перекладач: Нора Галь. /А. Екзюпері – 2010. – 104 с.
4. Кэмерон Д. Путь художника ваша творческая мастерская Перевод Д.Сиромахи Cameron J. The Artistʼs Way: A Spiritual Path to Higher CreativityМ.: Гаятри / Кэмерон Д. – 2005. – 272 с.
5. Концептуальні засади реформування середньої школи «Нова українська школа». 2017 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/konczepcziya.pdf
6. Концепція художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах. 2004 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.yurinfo.org.ua/index.php?lang_id=1&men u_id=1182&article_id=165701#
7. Робінсон К. і Лу Ароніка. Школа майбутнього. Революція у вашій школі, що назавжди змінить освіту/ Переклала англ. Г. Лелів. – Львів: Літопис /К. Робінсон – 2016. – 258 с.
8. Робінсон К. Освіта проти таланту. Сила творчості / Переклала з англ. Г. Лелів. – Львів: Літопис / К. Робінсон – 2017. – 256 с.
9. Масол Л. Концептуальні засади формування змісту загальної мистецької освіти в контексті державних стандартів / Л. Масол [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://library.udpu.org.ua/library_files/psuh_ pedagog_probl_silsk_shkolu/1/visnuk_3.pdf
10. Музично-педагогічні системи та концепції ХХ століття: підручник / [Ніколаї Г., Черкасов В. та ін]; за заг. ред. канд. наук, проф. Тайнель Е. Вид.2-ге. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка – Харків, 2018. – 433 с.
11. Рудницька О. Педагогіка: загальна і мистецька: навчальний посібник. – Тернопіль:Навчальна книга – Богдан / О. Рудницька – 2005. – 360 с.