Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

НАУКОВІ ПІДХОДИ ЯК ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНЕ ПІДҐРУНТЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

РАКІТЯНСЬКА Людмила Миколаївна

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри

методики музичного виховання, співу та хорового диригування

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті в загальних рисах розкривається сутність науково-методологічних підходів до вивчення педагогічних явищ і процесів. Обґрунтована актуальність проблеми методологічної культури вчителя. На прикладі методичної підготовки майбутнього вчителя-музиканта показано прикладний аспект методології системного підходу.

    Ключові слова: методологія, науковий підхід, методологічна культура вчителя, системний підхід, систематизація знань, урок музичного мистецтва.

Повний текст:

          Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Библер В. С. От научения – к логике культури / В. С. Библер. – М.: Изд. полит. лит., 1991. – 413 с.

2. Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел. – Київ: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2001. – 1440 с.

3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 374 с.

4. Гончаренко С. Фундаменталізація освіти як дидактичний принцип / С. Гончаренко // Шлях освіти. – 2008. – №1. – С. 2–6.

5. Лаврентьєва О. О. Розвиток методологічної культури майбутніх учителів у системі професійної освіти // О. О. Лаврентьєва / Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. – 2016. – № 2. – С. 10–16.

6. Ляшко Э. Н. Интеграция педагогических условий развития системного мышления студентов – будущих педагогов: Автореф. дис. … канд. пед. наук / Э. Н. Ляшко. – Казань, 2009. – 19 с.

7. Макаренко А. С. Проблеми шкільного радянського виховання / А. С. Макаренко // Твори: В 7 т. – К.: Рад. шк.,1954. – Т.5. – 321 с.

8. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка. Навчальний посібник / Н. Є. Мойсюк. – 3-є видання, доповнене, 2001. – 608 с.

9. Новиков А. М. Докторская диссертация: пособие для докторантов и соискателей ученой степени доктора наук / А. М. Новиков. – 3-е изд. – М.: Эгвес, 2003. – 120 с.

10. Павленко А. Ф. Проблеми реалізації нової парадигми вищої освіти в Україні / А. Ф. Павленко, С. В. Стешенко. – // Вища освіта в Україні: реалії, тенденції, перспективи розвитку. – К., 1996. – Ч.1. – С. 45–57.

11. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.; За ред. З. Н. Курлянд. – 3-тє вид., перероб. і доп. – К.: Знання, 2007. – 495 с.

12. Сисоєва С. О. Методологія науковопедагогічних досліджень: Підручник / С. О. Сисоєва, Т. Є. Кристопчук. – Рівне: Волинські обереги, 2013. – 360 с.

13. Сурмин Ю. П. Теория систем и системный анализ: Учеб. пособие / Ю. П. Сурмин. – К.: МАУП, 2003. – 368 с.

14. Юдин Э. Г. Методология науки. Системность. Деятельность / Э. Г. Юдин. – М., 1997. – 444 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись