МАКСИМЕНКО Наталія Валеріївна –
асистент кафедри спеціальної освіти та здоров’я людини
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглянуто різні джерела формування основ безпеки життєдіяльності в учнів молодших класів: сім’я, школа, коло спілкування, ЗМІ, твори літератури та мистецтва.
Ключові слова: безпека життєдіяльності, виховна робота, діти з порушеннями інтелекту, джерела виховного впливу, методика.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти України / А. М. Алексюк. – К.: – Либідь, 1998. – 554 с.
2. Буфетов Н. М. Нравственное воспитание во вспомогательной школе. – / Н. М. Буфетов. – АлмаАта: Мектеп, 1988. – 88 с.
3. Джигерей В. С., Жидецький В. Ц. Безпека життєдіяльності: навчальний посібник / В. С. Джигирей, В. Ц. Жидецький. – Львів: Новий світ, 2001. – 256 с.
4. Гладченко І. В. Навчальні програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей: Основи здоров’я (1-4 класи) / І. В. Гладченко // Інформаційний збірник та
коментарі Міністерства освіти і науки України, 2014. – Вип. 12. – С. 12–45.
5. Миронова С. П. Методика корекційної роботи при порушеннях пізнавальної діяльності: підручник / С. П. Миронова. – Кам’янецьПодільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2014. – 260 с.
6. Синьов В. M. Корекційна психопедагогіка. Олігофренопедагогіка: підручник / В. M. Синьов. – K.: Вид-во НПУ ім. M. II. Драгоманова, 2007. – Частина I. – 238 c.
КРАСНОЖОН Валентина Олександрівна –
аспірант Льотної академії Національного авіаційного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті підкреслено визначну роль яку відіграє Державне підприємство обслуговування повітряного руху при підготовці майбутніх авіаційних диспетчерів в Україні. Вказано структурні підрозділи, а саме «Центр авіаційної підготовки» і «Навчально-сертифікаційний центр», які займаються підготовкою авіаційних фахівців, зокрема майбутніх авіаційних диспетчерів. Підкреслено і вказано різноманітну тренажерну підготовку, а також сучасні засоби підготовки майбутніх авіаційних фахівців.
Ключові слова: підготовка майбутніх диспетчерів обслуговування повітряного руху, Державне підприємство обслуговування повітряного руху, авіаційні фахівці, Украерорух.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Міністерство інфраструктури України. Державне підприємство обслуговування повітряного руху України. Професійна підготовка. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uksatse.ua/index.php?s=3f806966311beea63e253 a9d6d3efd44&act=Part&CODE=240
2. Навчально-сертифікаційний центр Украероруху. Підготовка персоналу ОрПР. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://tcc.uksatse.aero/pidhotovka_personalu_orpr/
3. Міністерство інфраструктури України. Державне підприємство обслуговування повітряного руху України. Навчально
сертифікаційний центр. Каталог програм підготовки. – Бориспіль, 2018. – 163 с.
4. Методичні рекомендації щодо організації та проведення відбору кандидатів для проходження початкової підготовки диспетчерів управління повітряним рухом. – 2014. – 27 с.
НАГОРНА Олена Василівна –
асистент кафедри спеціальної освіти та здоров’я людини
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглянуто особливості впровадження інклюзивної освіти в навчальний простір; окреслено сутність понять інклюзії та інклюзивного навчання; обґрунтовано сутність сучасних форм навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітніх навчальних закладів; розкрито сутність та принципи процесів інклюзії в освіті.
Ключові слова: інклюзія, інклюзивна освіта, діти з обмеженими можливостями.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Реалізація оновленого змісту освіти дітей з особливими потребами: початкова ланка: навч.метод посібник / Н. Б. Адамюк, Л. Є. Андрусишина, О. О. Базилевська та ін., НАПН Інститут спеціальної педагогіки; за ред. В. В. Засенка, А. А. Колупаєвої, Н. О. Макарчук, В. І. Шинкаренко. – Київ, 2014. – 336 с.
2. Розвиток політики інклюзивних шкіл. Інтегроване планування послуг, їх надання тафінансування в Канаді: посібник / Дж. Блейз, Е. Чорнобой, Ш. Крокер, Е. Страт, О. КрасюковаЕннз. – К.: Паливода А. В., 2012. – 46 с.
3. Огляд ролі асистентів учителів у канадських школах. Досвід провінцій Манітоба, Нова Шотландія та Альберта: посібник / Е. Чорнобой, О. Красюкова-Еннз. – К.: Паливода А. В., 2012. – 32 с.
4. Інклюзивна освіта. Посібник для батьків: посібник / Анна Креста, Джоана Блейз, Ольга Красюкова-Еннз. – К., 2012. – 116 с.
5. Інвалідність та суспільство: навчальнометодичний посібник / за заг. редакцією Л. Ю. Байди, О. В. Красюкової-Еннс / кол. авторів: Л. Ю. Байда, О. В. Красюкова-Еннс., С. Ю. Буров, В. О. Азін, Я. В. Грибальський, Ю. М. Найда. – К., 2012. – 216 с.
6. Особливі діти в закладі і соціальному середовищі: навчальний посібник / О. Гаврилов. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2009. – 308 с.
7. Інклюзивна школа: особливості організації та управління: Навчально-методичний посібник / Кол. авторів: А. А. Колупаєва., Н. З Софій., Ю. М. Найда та ін. За заг. ред. Л. І. Даниленко/ – К.: 2007. – 128 с.
СКРИПНИК Олександр Сергійович –
аспірант Льотної академії Національного авіаційного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті на основі аналізу науково-педагогічної літератури автор розкриває специфіку професійної підготовки майбутніх викладачів хореографічних дисциплін у вищих навчальних закладах. Досліджується сутність поняття «хореографічна діяльність».
Ключові слова: творчість, хореографічна діяльність, балетмейстер, майбутній хореограф.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
Григорович. – М., 1981. – 1004 с.
2. Дранков В. Л. Психология художественного творчества / В. Л.Дранков. – Л., 2001. – 564 с.
3. Зись А. Я. Фисософское мышление и художественное творчество / А. Я. Зись. – М., 1997. – 786 с.
4. Дубник І. О. Специфіка художньої образності в хореографічному мистецтві / І. О. Дубник: автор. дисс...канд-та пед. наук. – К., 1994. – 26 с.
5. Захаров Р. В. Записки балетмейстера / Р. В. Захаров. – М., 2001. – 267 с.
6. Климов Е. А. Психология профессионала / Е. А. Климов. – М., 2006. – 254 с.
7. Никитин В. Ю. Профессиональнопедагогическая подготовка балетмейстера в учебных заведениях культуры и искусства / В. Ю. Никитин: дисс. док-ра пед. наук. – М., 2007. – 634 с.
8. Юрьева М. Содержание и направленность подготовки хореографов в вузах культуры и искусства // М. Юрьева // Психологопедагогический журнал Гаудеамус. – № 1. – Тамбов, 2015. – С. 95–106.
Титульна сторінка