ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ У ПРОЦЕСІ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТИ В ЗАКЛАДАХ З ІНКЛЮЗИВНОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ
МАРТІН Аліна Миколаївна –
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методик дошкільної та початкової освіти
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядаються особливості реалізації змісту природничої освіти в навчальних закладах з інклюзивною формою освіти. Охарактеризовано педагогічні умови діяльності вчителя при вивченні об’єктів та предметів навколишнього середовища. Здійснено теоретичний аналіз педагогічних умов розвитку дітей з особливими потребами до вивчення природничих дисциплін. У статті зазначено методичні поради для вчителів щодо засвоєння природничого навчального матеріалу учнями початкових класів загальноосвітньої школи з інклюзивною формою навчання.
Ключові слова: інклюзія, інклюзивна освіта, природнича освіта, практична робота, екскурсії
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бойчук Ю. Д. Методичні рекомендації щодо організації та змісту діяльності вчителя загальноосвітнього навчального закладу в умовах інклюзивного навчання / Ю. Д. Бойчук, О. С. Бородіна; ХНПУ ім. Г. С. Сковороди; уклад. К. І. Васильєва. – Харків: ХНПУ, 2013. – 17 с.
2. Гурська О. Психолого-педагогічний супровід інклюзивного навчання / О. Гурська // Директор школи. Шкільний світ. – 2014. – № 10. – С. 16–33.
3. Інклюзія як нова філософія освіти // Радість дитинства – вільні рухи. – 2009. – № 4. – С. 5–9.
4. Інклюзивна школа: особливості організації та управління: навч.-метод. посіб. / А. А. Колупаєва, Н. З. Софій, Ю. М. Найда та ін. За заг. ред. Л. І. Даниленко, 2007. – К. – 128 с.
5. Основи інклюзивної освіти: навч.-метод. посіб. / за заг. ред. А. А. Колупаєвої. – К.: А. С. К., 2012. – 308 с.