МАРТІН Аліна Миколаївна –
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методик дошкільної та початкової освіти
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядаються особливості реалізації змісту природничої освіти в навчальних закладах з інклюзивною формою освіти. Охарактеризовано педагогічні умови діяльності вчителя при вивченні об’єктів та предметів навколишнього середовища. Здійснено теоретичний аналіз педагогічних умов розвитку дітей з особливими потребами до вивчення природничих дисциплін. У статті зазначено методичні поради для вчителів щодо засвоєння природничого навчального матеріалу учнями початкових класів загальноосвітньої школи з інклюзивною формою навчання.
Ключові слова: інклюзія, інклюзивна освіта, природнича освіта, практична робота, екскурсії
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бойчук Ю. Д. Методичні рекомендації щодо організації та змісту діяльності вчителя загальноосвітнього навчального закладу в умовах інклюзивного навчання / Ю. Д. Бойчук, О. С. Бородіна; ХНПУ ім. Г. С. Сковороди; уклад. К. І. Васильєва. – Харків: ХНПУ, 2013. – 17 с.
2. Гурська О. Психолого-педагогічний супровід інклюзивного навчання / О. Гурська // Директор школи. Шкільний світ. – 2014. – № 10. – С. 16–33.
3. Інклюзія як нова філософія освіти // Радість дитинства – вільні рухи. – 2009. – № 4. – С. 5–9.
4. Інклюзивна школа: особливості організації та управління: навч.-метод. посіб. / А. А. Колупаєва, Н. З. Софій, Ю. М. Найда та ін. За заг. ред. Л. І. Даниленко, 2007. – К. – 128 с.
5. Основи інклюзивної освіти: навч.-метод. посіб. / за заг. ред. А. А. Колупаєвої. – К.: А. С. К., 2012. – 308 с.
МАРТИНЕНКО Олена Євгенівна –
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземної філології та перекладу
Національного транспортного університету
https://orcid.org/0000-0002-6543-3638
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглянуто питання використання систем управління навчанням для розвитку вмінь англомовного аудіювання у закладах вищої освіти Польщі і України. Подано перелік найкращих систем управління навчання, обраних експертами SaaS. Виокремлено можливості системи Cloud A, яку використовують викладачі і студенти у Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University м. Новий Сонч (Польща). Описано підхід до навчання студентів англомовного аудіювання за допомогою аудіо- і відеоматеріалів в Moodle і системі Cloud A.
Ключові слова: англомовне аудіювання, система управління навчанням, дистанційне навчання, заклади вищої освіти Польщі і України, Moodle, Cloud A.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Воронкін О. С. Характеристики і можливості використання систем управління навчанням у хмарному середовищі. Наукова думка інформаційного століття: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (19 червня 2017 року, м. Дніпро) / відп. за випуск М. А. Голденблат. – Одеса: Друкарня «Друкарик», 2017. – Т. 6. – C. 63–69. – Режим доступу: http://ukrlogos.in.ua/19.06.2017_Tom_6.pdf.
2. Гайдаш А. В. Move Ahead through Movies! Part 2: навч. посіб. для студ. ВНЗ / Гайдаш А. В., Редька І. А., Климчук Ю. В., Безпалова Н.П. – К.: Київ., ун-т ім. Б. Грінченка, 2014. – 120 с. – Режим доступу: http://elearning.kubg.edu.ua/course/info.php?id=98&lang=en
3. Коротун О.В. Система управління навчанням Canvas як коспонент хмаро орієнтованого навчального середовища. Science and Education a New Dimention. – Pedagogy and Psychology, IV (45). – 2016. – Issue: 93. – pp. 30–33.
4. Мартиненко О. Є. Методика формування англомовної компетентності майбутніх перекладачів в аудіюванні в умовах заочної форми навчання / О. Є. Мартиненко: дис. канд. наук. – Київ, 2018. – 235 с.
МЕЛЬНИЧУК Сергій Костянтинович –
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри соціальної роботи,
соціальної педагогіки та психології Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми становлення асертивності, висвітлено особливості її прояву та специфіку розвитку в студентів як умови ефективної комунікації.
Ключові слова: асертивність, впевненість у собі, психологічний потенціал, ефективна комунікація.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Андриенко Е. В. Социальная психология: [учеб. пособие для студентов пед. вузов] / Е. В. Андриенко; под ред. В. А. Сластенина. – М.: Academia, 2000. – 262 c.
2. Вікова та педагогічна психологія: навч. посіб. / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. – К.: Просвіта, 2001. – 416 с.
3. Галицький В. М., Мельник О. В., Синявский В. В. Соціально-психологічний словник / В. М. Галицкий, О. В. Мельник, В. В. Синявский. – К., 2004. – 250 с.
4. Каппони В., Новак Т. Ассертивность – в жизнь / В. Каппони, Т. Новак. – СПб.: Питер, 1995. – 186 с.
5. Шпалинский В. В. Психология менеджмента [Текст] / В. В. Шпалинский. – М.: 2000. – С. 80–91.
ОНОЙКО Юрій Юрійович –
кандидат географічних наук, доцент, доцент кафедри географії та геоекології
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
https://orcid.org/0000-0002-3311-7200
e-mail: [email protected]
МОВЧАН Сергій Васильович –
викладач кафедри географії та геоекології
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті проаналізовано педагогічний досвід планування навчальної діяльності природничо-географічних секцій позашкільних закладів. Основний акцент зроблено на розкритті методичних особливостей організації наукової творчості учнів в рамках роботи секцій. Висвітлені головні підходи та принципи планування даного процесу, досліджена типова структура розробленої авторами навчальної програми.
Ключові слова: позашкільні заклади, наукова творчість учнів, навчальні програми позашкільної освіти, компетентнісний підхід, принципи організації навчального процесу.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Биковська О. В. Реалізація компетентнісного підходу в позашкільній освіті / О. В. Биковська // Позашкільна освіта і виховання. – 2007. – №2. – С. 7–16.
2. Липецький О. П. Особливості формування пізнавальної самостійності підлітків у процесі дослідницької діяльності / О. П. Липецький // Теоретико–методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук. праць. Кіровоград, 2010. – Вип. 14. кн. 2. – С. 416–425.
3. Онойко Ю. Ю. Методичні аспекти розвитку творчої особистості учня в рамках роботи секції географії Малої академії наук / Ю. Ю. Онойко // Наукові записки КДПУ ім. В. Винниченка. Серія: Педагогічні науки. – Випуск 102. – Кіровоград, 2012. – С. 53–58.
4. Онойко Ю. Ю. Навчальна програма з позашкільної освіти секції «Географія та ландшафтознавство» Малої академії наук учнівської молоді (3 роки навчання) / Ю. Ю. Онойко. – Кіровоград: ІМЕКС-ЛТД, 2015. – 32 с.
PETRENKO Viktoriia Oleksandrivna –
Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor Department of Pedagogy,
Foreign Philology and Translation Simon Kuznets
Kharkiv National University of Economics
https://orcid.org/0000-0001-7209-5107
e-mail: [email protected]
BUTKOVSKA Natalia Oleksandrivna –
Senior Lecturer Department of Pedagogy,
Foreign Philology and Translation Simon Kuznets
Kharkiv National University of Economics
https://orcid.org/0000-0001-8834-3574
e-mail: [email protected]
Анотація
The research is devoted to the current pedagogical problem of engaging students in the teaching-learning process. Today’s students have developed the different learning style and cognitive capacity than the previous generations have. Thus, teachers are facing new challenges to engage students in the teaching-learning process. Gamification in education is a pedagogical innovation focused on students’ engagement. Modern psychological and pedagogical views on the concept of «students’ engagement» and «creative teacher» are rather multidimensional and controversial as the notion is recognized through the interdependence of cognitive, emotional, behavioral or social dimensions. The article briefly demonstrates the indicators of «students’ engagement». Gamification in education can be identified by four essential features: freedom to fail; rapid feedback; progression of students linked to scaffolded instruction, the game dynamics of «the interest curve», «just in time teaching»; storytelling and narrative. Educators should also take into account three gamification principles to create engaging experiences through game features on educational context, such as: game mechanics, game dynamics, and aesthetics. There are a variety of ways to introduce gamification in higher education to make learning more engaging: the game-based rewarding system, video games integration in the class curriculum; competition, and other pedagogical techniques, such as leveling up. The most popular gamification tools include Socrative, Kahoot!, FlipQuiz, Duolingo, Ribbon Hero, ClassDojo and Goalbook. BadgeOS™ and its add-on BadgeStack, and others. The opponents of gamification in education argue that students should be engaged in the teaching-learning process by self-motivation, not by some external tool. It is also mentioned that games stir a little competition among students or that students focus more on the game rather than the course matter. Nevertheless, gamification is one of the most effective pedagogical techniques in can be implemented in the learning process to engage students in the teaching-learning process.
Key words: gamification, students’ engagement, pedagogical technique, teaching-learning process.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Beed, P. L., Hawkins, E. M., & Roller, C. M. (1991). Moving learners toward independence: The power of scaffolded instruction. The Reading Teacher, 44(9), 648. Retrieved from http://proxy.uba.uv a.nl:2048/docview/203265121?accountid=14615
2. Carly A. Kocurek. (2018). Walter Benjamin on the Video Screen: Storytelling and Game Narratives. Arts, 7(4), 69. https:// doi.org/10.3390/arts7040069
3. da Rocha Seixas, L., Gomes, A. S., & de Melo Filho, I. J. (2016). Effectiveness of gamification in the engagement of students. Computers in Human Behavior, 58, 48–63. https://doi.org/10.1016/j.chb.2015.11.021
4. Dodero, G., Gennari, R., Melonio, A., & Torello, S. (2008, January 1). Gamified co-design with cooperative learning. Retrieved January 11, 2019, from http://www.academia.edu/17927870/Gamified_codesign_with_cooperative_learning
5. Gamification in Education: 4 Ways To Bring Games To Your Classroom. (2018, December 18). Retrieved January 10, 2019, from https://tophat.com/blog/gamification-education-class/
6. Gamification: Toward a Definition. (n.d.). Retrieved from http://gamification-research.org/wpcontent/uploads/2011/04/02-Deterding-Khaled-NackeDixon.pdf
7. Hsin, W., & Huang, Y. (2013). Gamification of Education. Retrieved from https://inside.rotman.utoronto.ca/behaviouralecon omicsinaction/files/2013/09/GuideGamificationEducati onDec2013.pdf
8. Installing plugins - MoodleDocs. (2015, January 1). Retrieved February 21, 2018, from https://docs.moodle.org/en/Installing_plugins
9. Kapp, K. M. (2012). The Gamification of Learning and Instruction : Game-based Methods and Strategies for Training and Education. San Francisco: Pfeiffer. Retrieved from https://search-ebscohostcom.proxy.uba.uva.nl:2443/login.aspx?direct=true&db= nlebk&AN=518464&site=ehost-live&scope=site
10. Kiryakova, G., Angelova, N., & Yordanova, L. (n.d.). GAMIFICATION IN EDUCATION. Retrieved from http://www.sun.ac.za/english/learning teaching/ctl/Docu ments/Gamification%20in%20education.pdf
11. McGonigal, J. (2000, January 1). Gaming can make a better world. Retrieved from https://www.ted.com/talks/jane_mcgoni gal_gaming_can_make_a_better_world
12. Novak, G. M. (2011). Just-in-time teaching. New Directions for Teaching and Learning, 2011(128), 63–73. https://doi.org/10.1002/tl.469
13. Philp, J., & Duchesne, S. (2016). Exploring Engagement in Tasks in the Language Classroom. Annual Review of Applied Linguistics, 36, 50-72. https://doiorg.proxy.uba.uva.nl:2443/10.1017/S026719051500009 4
14. Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants Part 1. On the Horizon, 9 (5), 1–6. https://doi.org/10.1108/10748120110424816