Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СОЦІАЛЬНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ ШКОЛЯРА ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ СУСПІЛЬНИХ ВІДНОСИН

ДУБІНКА Микола Михайлович –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти,

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розкривається сутність поняття «соціальне самовизначення особистості». Автор акцентує увагу на характерних особливостях самовизначення школяра, представляючи даний феномен як визначальну характеристику особистості, діяльність якої спрямована на усвідомлення своєї соціальної сутності, свого місця у житті, в соціальній структурі суспільства. Автор наголошує, що здатність до самовизначення – характерна властивість людини, яка утверджує особистісний спосіб буття.

Ключові слова: особистість школяра, соціальне самовизначення, активність, суб’єкт діяльності, соціальна дійсність, суспільство.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алексеєнко Т. Ф. Соціалізація особистості: Можливості й ризики. Науково-методичний посібник / Т. Ф. Алексеєнко. – К.: Педагогічна думка, 2007. – 152 с.

2. Дубінка М. М. Cоціальне самовизначення старшокласників: пошук підходів до розуміння / Микола Дубінка // Рідна школа. – 2017. – № 3–4 (1047–1048) (березень-квітень). – С. 15–19.

3. Радул В. В. Нариси з актуальних проблем соціальної педагогіки: навчальний посібник / В. В. Радул. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – 136 с.

4. Соціолого-педагогічний словник [Уклад.: Радул В. В., Галета Я. В., Довга Т. Я., Дубінка М. М., Кічук Я. В., Кравцов В. О., Радул О. С., Фабрика А. А., Шульга О. А.] / За ред. В. В. Радула, вид. 2-е. – Харків: Мачулін, 2015. – С. 354–355..

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись