ДО ПИТАННЯ МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИБІРКОВИХ ДИСЦИПЛІН У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ
ЛИМАНСЬКА Ольга Вікторівна –
кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри хореографії
Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди
https://orcid.org/0000-0002-4968-7515
e-mail: [email protected];
БАРАБАШ Ольга Володимирівна –
старший викладач кафедри хореографії
Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди
e-mail: [email protected]
Анотація
Реформування вищої освіти в Україні зумовлює необхідність змін у забезпеченні освітнього процесу. Реалізація Закону України «Про вищу освіту» спонукала заклади вищої освіти на розробку та удосконалення положень, що регламентують організацію освітнього процесу в напряму обрання студентами вибіркових навчальних дисциплін. Ключовою проблемою стає навчально-методичне забезпечення вибіркових дисциплін, яке підвищує продуктивність навчання, сприяє систематизації навчального матеріалу, активізації пізнавальної активності та самостійності студентів. Процес оволодіння фаховими додатковими компетенціями зі спеціальності «Хореографія» містить такі етапи: початковий, основний та заключний, кожний з етапів повинен бути забезпечений відповідним навчально-методичним комплексом. Професійну мотивацію для підготовки майбутніх вчителів хореографії в дисциплінах за вибором студента забезпечують: навчальні та навчально-методичні посібники, викладені доступно і логічно; репертуарні збірки; матеріали практичних семінарів та хореографічних тренінгів; збірки вправ за окремими видами танцю; методичні рекомендації з досвіду хореографів-практиків; аудіо та відео матеріали, які демонструють сучасні методики та техніки викладання танців за видами.
Ключові слова: методичне забезпечення, вибіркові дисципліни, фахова підготовка майбутніх вчителів хореографії.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Благова Т. О. Формування педагогічної майстерності майбутніх учителів-хореографів у процесі фахової практичної підготовки / Т. О. Благова // Сер.: Педагогічні науки: зб. наук. пр. Херсонськ. держ. ун-ту. ‒ 2010. ‒ Вип. 56. ‒ С. 244‒250.
2. Добролюбова Н .В. Принципи створення навчально-методичного комплексу для навчання майбутніх вчителів-хореографів дисциплінам хореографічної спрямованості [Електронний ресурс] / Н. В. Добролюбова. Режим доступу: http://www. molodyvcheny.in.ua/files/conf/ped/31sept2018/19.pdf
3. Дорошенко Т. В. Методологічний концепт підготовки майбутніх учителів початкової школи до забезпечення музичної освіти учнів / Т. В. Дорошекно // Вісник Чернігів. націон педагогогіч. універ-ту. ‒ 2015. ‒ Вип. 130. ‒ С. 30‒33.
4. Дубасенюк О. А. Теоретико-технологічні засади впровадження особистісно орієнтованого підходу у професійно-педагогічній підготовці майбутнього вчителя / О. А. Дубасенюк // Професійна педагогічна освіта: особистісно орієнтований підхід: монографія. ‒ Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. ‒ С. 14‒40.
5. Хендрик О. Ю. Проблеми забезпечення навчально-методичним інструментарієм дисципліни «Танець контемпорарі» у ВНЗ України / О. Ю. Хендрик // Культура України. ‒ 2016. ‒ Вип. 54. ‒ С. 255‒265.