• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

МОЖЛИВОСТІ, ПРОБЛЕМИ Й ПЕРСПЕКТИВИ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИКЛАДАННІ КУРСУ «ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ»

ДЕМЕШКО Інна Миколаївна

кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті розглянуто проблеми й перспективи використання інноваційних технологій в курсі «Інформаційно-аналітична діяльність», можливості використання проектного методу, кейс-методу при вивченні даного курсу. З’ясовано переваги й недоліки дистанцiйного навчання, зроблено акцент на особливостях навчального процесу при вивченні даного курсу з використанням дистанційних освітніх технологій.

Ключові слова: дистанційне навчання, дистанційні освітні технології, інформаційний простір, інформаційні технології, проектний метод, презентація.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Буйницька О. П. Інформаційні технології та технічні засоби навчання / О. П. Буйницька. – Кам’янець-Подільський: ПП Буйницький, 2009. – 100 с.

2. Демешко І. М. Інформаційно-аналітична діяльність: навч. посіб. [2-е вид., випр. і доп.]. – Кіровоград: ФОП Александрова М. В., 2016. – 300 с.

3. Кошечко Н. Інноваційні освітні технології навчання та викладання у вищій школі / Н. Кошечко // Педагогіка. – 2015. – № 1. – С. 35–38.

4. Малюта Л. Я. Особливості моделювання інноваційних процесів на підприємстві [Електронний ресурс] / Л. Я. Малюта. – Режим доступу: http://www.pu.if.ua/depart/Finances/resource/file/Збірн ик/2012-2/

5. Яровенко Т. С. Види інновацій в освіті та їх класифікація [Електронний ресурс] / Т. С. Яровенко. – Режим доступу: http://vestnikdnu.com.ua/archive/201264/yarovenko.ht ml

6. Шевченко М. В. Проектний метод як сучасний спосіб викладання іноземної мови професійного спрямування у вищій школі [Електронний ресурс] / М. В. Шевченко. – Режим доступу : https://www.confesp.fl.kpi.ua/node/1066

ВЕДЕННЯ ВИПАДКУ У СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ: АКТУАЛЬНІ МЕТОДИ ТА ОСОБЛИВОСТІ ДОКУМЕНТУВАННЯ

ІСАЧЕНКО Вікторія Павлівна –

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

ГОНЧАР Інна Григорівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри

соціальної педагогіки та соціальної роботи

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

Анотація

    Систематизовано і конкретизовано визначення ведення випадку як ключової технології соціальної роботи. Визначено характерні особливості та законодавче підґрунтя цього процесу. Встановлено, що ведення випадку передбачає дотримання чіткого алгоритму роботи. Представлено ключові етапи співпраці на основі технології соціального працівника та отримувача соціальних послуг. Розкрито особливості оформлення карти клієнта, договору, оцінки потреб клієнта, індивідуального плану та іншої суміжної документації. Конкретизовано умови припинення співпраці.

Ключові слова: соціальна робота, ведення випадку, методи, етапи, оцінка потреб, моніторинг, документування, індивідуальний план, оцінка впливу.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Звєрєва І. Д. Ведення випадку / І. Д. Звєрєва, Ж. В. Петрочко // Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / за заг. ред. проф. І. Д. Звєрєвої. – 2-ге видання – К.; Сімферополь: Універсум, 2013. – С. 481–482.

2. Кияниця З. П. Застосування ведення випадку в соціальній роботі: міжнародний досвід, практика і перспективи в Україні / З. П. Кияниця // Наукові записки Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя. – Ніжин. – 2016. – № 1. – С. 254–263.

3. Сабат Н. Моделі соціально-педагогічної допомоги неблагополучній сім'ї / Н. Сабат // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна / Львів. нац. ун-т ім. І. Франка; [редкол.: Т. Кошманова (голов. ред.) та ін.]. – Л., 2010. – Вип. 26. – С. 158– 165.

4. Управління діяльністю соціальних служб: метод. посібник [авт. кол.: Н. Гусак, Н. Кабаченко, В. Назарук, К. Савчук, О. Савчук, Л. Скоропада, Л. Чорній] / упорядн.-заг. ред. О. Іванова, Н. Гусак; ПРООН в Україні, Проект «Підтримка реформи соціального сектору в Україні». – К.: К.І.С., 2013. – 178 с.

5. Social work: Class XII / State Council of Educational Research and Training (SCERT). – KERALA, 2015. – 40 p.

КУЛЬТУРА І СУСПІЛЬСТВО: ТЕНДЕНЦІЇ ТА ЗАКОНОМІРНОСТІ РОЗВИТКУ

КОРОТКОВ Анатолій Єгорович –

народний артист України, професор, професор

кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail [email protected]

Анотація

    В статті розглядається проблема управління сферою культури та мистецтва, що є важливим напрямом соціальної політики держави, що багато в чому визначає комфортність мешкання населення. Розкрито роль та функції культурної політики в суспільстві. Зазначено різні культурні установи і організації, що здійснюють виробництво і поширення цінностей культури.

Ключові слова: культура, культурна політика, культурні цінності, культурна діяльність, управління у сфері культури і мистецтва.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Блоховцова Г. Г. Створення сприятливого психологічного клімату в трудовому колективі як ефективний метод управління / Г. Г. Блоховцова // Наукове забезпечення агропромислового
комплексу: збірка. – K.: Антиквар, 2016. – С. 526– 527.

2. Єрасов Б. С. Соціальна культурологія / Б. С. Єрасов. – K.: Аспект-Пресс, 2000. – С. 304– 331.

3. Пікельна B. C. Управління школою / В. С. Пікельна. – X.: Основа, 2004. – Ч. 1. – 112 с.

4.Система муніципального управління: підручник для вузів / В. Б. Зотов / під ред. В. Б. Зотова. – СПб.: Лідер, 2005. – 493 с.

5. Туленков М. В. Організаційна взаємодія в системах соціального управління (соціологічний аналіз): [монографія] / М. В. Туленков. – К.: ІПК ДСЗУ, 2005. – 222 с.

6. Чиркин В. Є. Державне і муніципальне управління: підручник / В. Є. Чиркин. – М.: Юрист, 2003. – 320 с.

РОЗВИТОК ТВОРЧОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ МИСТЕЦЬКИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ В ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ЕТНІЧНОЇ САМОСВІДОМОСТІ

КИРИЧЕНКО Олена Іванівна –

кандидат мистецтвознавства, доцент

кафедри образотворчого мистецтва і дизайну

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

САЛЕНКО Олег Олександрович –

викладач кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються особливості розвитку творчої активності студентів за допомогою формування етнічної самосвідомості в процесі занять мистецькими дисциплінами. Автори виявляють специфіку підготовки фахівців у галузі мистецтва, аналізують етапи творчого зростання, підкреслюють значення мотивації у формуванні «хореографічного мислення» і «художнього мислення». Міждисциплінарні зв’язки припускають залучення до сумісної творчої діяльності студентів дизайнерського напряму. Завдяки зростанню творчої та пізнавальної активності студентство має можливість розширення світогляду, певних знань і комунікативних зв’язків.

Ключові слова: творча активність, хореографія, етнічна самосвідомість, етнічна ідентичність, педагогічні умови, мотивація, етнодизайн, народний костюм.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Азарова Л. Н. Как развивать творческую индивидуальность младших школьников / Л. Н. Азарова // Журнал практического психолога. – 1998. – №4. – С. 80–83.

2. Баронин А. С. Этническая психология / А. С. Баронин. – К.: Тандем, 2000. – 264 с.

3. Бурцева Г. В. Управление развитием творческого мышления студентов-хореографов в процессе вузовской подготовки. – Автореф. дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.08 – теория и методика профессионального образования / Г. В. Бурцева. – Барнаул, 2000. – 21 с.

4. Гафт А. М. Реализация системы профессионального обучения хореографии как средства формирования этнического самосознания студентов / А. М. Гафт // Человек и образование: Академический вестник Института образований взрослых Российской академии образования. – 2011. – № 1 (26). – С. 85–89.

5. Королёв В. В. Формирование творческой активности студентов-хореографов в процессе вузовской подготовки. – Автореф. дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.08 / В. В. Королёв. – М., 2003. – 25 c.

6. Льовочкіна А. М. Етнопсихологія: Навч. пос. / А. М. Льовочкіна. – К.: МАУП, 2002. – 144 с.

7. Мессерер A. M. Танец. Мысль. Время / Предисл. Б. Ахмадулиной / А. М. Мессерер. – М.: Искусство, 1979. – 175 с.

8. Полихова М. П. Символика костюма в контексте культуры. – Автореф. дисс. ... канд. философских наук: 24.00.01 – теория и история культуры / М. П. Полихова. – Ростов-на-Дону, 2003. – 25 с.

9. Полонский В. В. Методика работы с хореографическим коллективом. Учеб. пос. для средних специальных и высших учебн. заведений / В. В. Полонский. – Смоленск, 2002. – 78 с.

10. Проскурова С. В. Проблеми формування національної ідентичності у вищій школі // Наукові записки. – Випуск 100. – Серія: Історичні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – 2007. – С. 220–225.

MODERN TECHNOLOGIES AS AN EFFECTIVE TOOL IN LANGUAGE LEARNING

LYSENKO Liudmyla Oleksandrivna –

PhD, Associate Professor, Сhair of Linguodidactics And Foreign Languages

Centralukrainian Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University

ORCID: 0000-0001-5732-6317

e-mail: [email protected]

  Summary  

    The article focuses on modern technologies of teaching English, as well as examines the main aspects of interactive learning of a foreign language due to the need to develop and improve students' communication skills. The main functions of using modern technologies are substantiated and determined, which significantly contribute to the effective learning of communicative skills. One of the main distinctive features of today’s education is the problem of developing new technologies of classroom activities. This process is usually accompanied with a series of obstacles that do not leave the teaching and learning process unmarked. Technology classroom activities differ greatly from the traditional ones. The teacher should take into account various methodological, psychological, linguistic and physical aspects that impact the process of learning of foreign language. By using the Internet the teacher will present the students powerful and interesting opportunities for communication, interaction and collaboration. Students should be encouraged to communicate not just with their group mates in the classroom but with those who are physically and geographically apart. Doing this, new ways for practicing language are opening. ICT provide appropriate basis for the development of main language skills – speaking, listening, writing and reading. Supporting the integration tendencies of cognition, the process of education informatisation actualizes the design and development of approaches to the potential use of information technologies in order to develop the personality of a student, his alternative thinking, imagination, attention, abilities.

Keywords: teaching, technology, language, tools, multimedia, videos, devices, mass media.

Full text:

Adobe Acrobat Pro PDF

REFERENCES

1. Абульханова-Славская К. А. Стратегия жизни / К. А. Абульханова-Славская. – М.: Мысль, 1991. – 301 с.


2. Асмолов А. Г. Личность как предмет психологического исследования / А. Г. Асмолов. – М.: МГУ, 1984. – 104 с.

3. Брушлинский А. В. Мышление и прогнозирование / А. В. Брушлинский. – М.: Мысль, 1979. – 230 с.

4. Зеер Э. Ф. Психология профессий: Учебное пособие для студентов вузов / Э. Ф. Зеер – М.: Академический Проект, 2003. – 336 с.

5. Маклаков А. Г. Общая психология / А. Г. Маклаков. – СПб: Питер, 2001. –592 с.

6. Шиянов Е. Н., Котова И. Б. Развитие личности в обучении: Учеб. пособие для студ. пед. вузов / Е. Н. Шиянов, И. Б. Котова. – М.: Издательский центр «Академия», 1999. – 288 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись