ТРОЦКО Анна Володимирівна –
доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент
НАПН України e-mail: [email protected]
ПОПОВА Олена Володимирівна –
доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри педагогіки і педагогіки вищої школи
ХНПУ імені Г. С. Сковороди
e-mail: poptub@mail.ru
Анотація
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. В. О. Сухомлинський у роздумах сучасних українських педагогів: монографія / упоряд.: О. В. Сухомлинська, О. Я. Савченко. – Луганськ: Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2012. – 504 с.
2. Попова О. В. Становлення і розвиток інноваційних педагогічних ідей в Україні у XX столітті / ХДПУ ім. Г. С. Сковороди / О. В. Полпова. – Харків: «ОВС», 2001. – 256 с.
3. Сухомлинский В. А. Этюды о коммунистическом воспитании / В. А. Сухомлинский // Учитель: Статьи. Документы. Педагогический поиск. Воспоминания. Страницы литературы. / Ред.-сост. Д. Л. Брудный. – М.: Политиздат, 1991. – С. 123–130.
4. Сухомлинський В. О. Павлиська середня школа / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори в 5 т. ‒ Т. 4. – Київ: Радянська школа, 1976. – С. 7–390.
5. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори в 5 томах. Том 3. – Київ: Радянська школа. – 1976. – С. 7–279.
6. Сухомлинський В. О. Як виховати справжню людину / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори в 5-ти т. – К.: «Рад. Школа», 1976. − Т.2. – С. 149–418.
7. Троцко А. В. Гуманістична спрямованість педагогічної концепції В. О. Сухомлинського / А. В. Троцко // Наукові записки. – Вип. 52. Ч.1. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – 2003. – 265 с.
8. Федяєва В. Л. Педагогічна система В. Сухомлинського / В. Л. Федяєва, О.В. Сараєва: Навч.-метод. посіб. – Херсон, 2006. – 144 с.
9. Челпаченко T. B. Дидактическая система В. А. Сухомлинского (теория и практика) / T. B. Челпаченко. Оренбург: Изд-во ОГПУ, 2012. ‒ 250 с.
ЖУЛКОВСЬКИЙ Вадим Вікторович –
аспірант, старший викладач Хмельницького центру підвищення кваліфікації персоналу
Державної кримінально-виконавчої служби України
ORCID:0000-0001-9433-5298
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядаються проблеми виховного і розвивального впливу змісту й методів занять із школярами молодших класів у процесі навчання естрадному співу. Увага акцентується на неоднозначній ролі захоплень сучасних дітей естрадним мистецтвом та на необхідності створення методики, яка б дозволила використовувати цей феномен на користь їх особистісному й музичному розвитку.
Ключові слова: естрадний спів, школярі молодших класів, розвиток музичних здібностей, соціальне виховання, позакласні заняття.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Горохович Т. Виховання і виховник / Т. Горохович. // Пластовий шлях. – 1977. – № 53. – С. 57–58.
2. Джулинська Т. Пластовий довідник / Т. Джулинська. – Торонто: Пласт, 2008. – 230 с. 3. Порадник одумівця. Виховні матеріали для виховників ОДУМ-у та посібник батькам – Торонто, 1971. – 246 с.
4. Проблеми виховання. // Записки виховника. – 1961. – № 23. – С. 51–52.
5. Саган З. Особа виховника / Зенон Саган. // Записки виховника. – 1960. – № 22. – С. 40–41.
6. Чуйко П. Виховна робота з молодшим юнацтвом / Петро Чуйко. // Записки виховника. – 1959. – № 20. – С. 6–7.
7. Чумак Я. Виховні проблеми СУМ-у / Ярослав Чумак. // Записки виховника. – 1962. – № 29. – С. 73–76.
РАДУЛ Валерій Вікторович –
доктор педагогічних наук, професор,
завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
РАДУЛ Ольга Сергіївна –
доктор педагогічних наук, професор,
завідувач кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail [email protected]
Анотація
Стаття присвячена історії формування викладацького складу у вітчизняних університетах. У ХІХ – на початку ХХ ст. викладачами університетів були професори, ад’юнкти, доценти, основними науковими ступенями – кандидат, магістр і доктор. На основі Статутів університетів, Правил розглядаються вимоги до зайняття вакантних посад та здобуття наукових ступенів.
Ключові слова: історія вітчизняної освіти, університети, викладачі, підготовка викладачів, статути.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Багалей Д. И. Опыт истории Харьковского университета: в 2 т. / Багалей Д. И. – Т. 2. – Харьков, 1904. – 1136 с.
2. Историко-филологический факультет Харьковского университета за первые сто лет его существования (1805–1905) Под. Ред. М. Г. Халанского и Д. И. Багалея; Вступ. ст. Т. Г. Павловой. – Х: Изд-во САГА, 2007.
3. История Московского университета: в 2 т. – Т. 1. – М.: Изд-во Московского университета, 1955. – 562 с.
4. Киевский университет: Документы и материалы. 1834–1984 / [сост. В. А. Замлинский, А. А. Буравченков, А. В. Долинский и др.]. – К.: Вища школа, 1984. – 191 с.
5. Нариси історії Київського національного університету імені Тараса Шевченка / [В. В. Різун, М. С. Тимошик, А. Є. Конверський та ін.]. – К.: Наша культура і наука, 2004. – 440 с.
6. Новаківська Л. В. Університетські педагогічні інститути в системі вітчизняної освіти (1811–1859 рр.) // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – Умань: ФОП Жовтий О. О. – 2015. – Вип. 12. – Ч. 2. – С. 264–272.
7. Радул О. С. Історія вищої школи Європи (V ст. – середина ХХ ст.) / Радул О. С. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2011. – 536 с.
8. Статут університету 1804 року // Радул О. С. Історія вищої школи Європи (V ст. – середина ХХ ст.). – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2011. – С. 414–437.
9. Статут університету 1835 року // Радул О. С. Історія вищої школи Європи (V ст. – середина ХХ ст.). – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2011. – С. 438– 457.
10. Статут університету 1863 року // Радул О. С. Історія вищої школи Європи (V ст. – середина ХХ ст.). – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2011. – С. 463–488.
11. Статут університету 1884 року // Радул О. С. Історія вищої школи Європи (V ст. – середина ХХ ст.). – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2011. – С. 492–520.
12. Харьковский университет им. А. М. Горького за 150 лет. – Харьков, 1955.
13. Шакирова Л. Р. Организация педагогической подготовки в Казанском университете в ХІХ в. / Л. Р. Шакирова // Педагогика. – 2005. - № 6. – С. 90–93.
14. Щетинина Г. И. Университеты в Росии и устав 1884 г. / Щетинина Г. И. – М.: Наука, 1976. – 231 с.
15. Эймонтова Р. Г. Русские университеты на грани двух эпох. От России крепостной к России капиталистической / Эймонтова Р. Г. – М.: Наука, 1985. – 350 с.
ДАВІДОВИЧ Ніцца –
профессор, керівник відділу оцінювання якості
академічної освіти, університет Аріель, Їзраїль
ЯВИЧ Роман –
PhD, факультет природничих наук,
кафедра математики, університет Аріель, Їзраїль
ГЕРКЕРОВА Олександра Михайлівна –
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
германської філології та методики викладання іноземних мов
Південноукраїнського національного педагогічного
університету ім. К. Д. Ушинського,Одеса
Анотація
Останніми десятиліттями Інтернет став невід'ємною частиною життя людей - дорослих, підлітків та дітей. Він використовується для пошуку інформації, спілкування, розваг і т.д. Відповідно, час, що витрачається на цю діяльність, зростає, особливо серед молоді. Однак, незважаючи на переваги використання цього інструменту, у нього також є і зворотна сторона - доступ до інформації неналежного характеру, можливість виникнення психічних розладів і Інтернет-залежності. Для вирішення згаданих вище проблем були розроблені різні програми, в тому числі NetSpark, які дозволяють блокувати і / або фільтрувати інтернет-системи. Метою цього дослідження було з'ясувати, чи існує зв'язок між програмою NetSpark на смартфоні і організацією дозвілля серед студентів, на телефонах яких встановлена не встановлена програма NetSpark. Хоча більша частина гіпотез не підтвердилася, дослідження сприяло висвітленню теми використання Інтернету та організації дозвілля.
Ключові слова: небажаний контент, NetSpark, смартфон, організація дозвілля, фільтрація контенту, блокування Інтернет-сторінок
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Beutel, M. E., Brähler, E., Glaesmer, H., Kuss, D. J., Wölfling, K., & Müller, K. W. (2011). Regular and problematic leisure-time Internet use in the community: results from a German populationbased survey. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 14(5).
2. Cohen, A. & Romi, S. (2015). Leisure among youth in Israel: Non-formal education, school climate, violence, risk of dropping out and wellbeing. Ramat Gan: Bar Ilan University. [Hebrew].
3. David & Tzipora (2011). Use of cellular telephones: Jewish teens versus Bedouin teens in Israel. Beer Sheva: Ben Gurion University. [Hebrew].
4. Harari, L., Vidislavsky, M. & Shemesh, D. (2001). The way to a safe space on the internet. Journal for Promoting Leadership, Professionalism, and Excellence in the School Administration in Elementary Education. Ministry of Education. [Hebrew].
5. Lenhart, A. (2015). Teens, social media & technology overview 2015. Pew Research Center, 9.
6. NetSpark website. Accessed 14 March 2017 from http://www.netspark.com/?a=technologies/graphic_i nspection
7. Rafaeli, S., Ariel, Y. & Katzman, M. (2010). Online youth: Internet use and purchasing patterns. Ministry of Trade and Employment. [Hebrew].
8. Sasson, H., Erez, R. & Elgali, Z. (2011). Risks on the web: Adolescents' perceptions and coping mechanisms. The 4th Knowledge Cities World Summit, pp. 350-356. [Hebrew].
9. Shapira, N. A., Goldsmith, T. D., Keck, P. E., Khosla, U. M., & McElroy, S. L. (2000). Psychiatric features of individuals with problematic internet use. Journal of Affective Disorders, 57(1), 267-272.
10. Shapira, N. A., Lessig, M. C., Goldsmith, T. D., Szabo, S. T., Lazoritz, M., Gold, M. S., & Stein, D. J. (2003). Problematic internet use: proposed classification and diagnostic criteria. Depression and Anxiety, 17(4).
11. Survey on use of cell phones in class (2012). Haifa University. [Hebrew].
12. Wells, J., & Lewis, L. (2006). Internet access in US public schools and classrooms: 1994– 2005. National Center for Education Statistics.
БІДА Олена Анатоліївна –
доктор педагогічних наук, професор кафедри початкової освіти
Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького
e-mail: [email protected]
ОРОС Ільдіко Імріївна –
доктор філософії, ректор Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ
e-mail: [email protected]
BRZEZIŃSKA Renata –
Doctor, Director of Pedagogical Institute of
Cuiavian University in Włocławek, Poland
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті з’ясовано,що першочерговою проблемою у сучасній педагогіці є проблема мотивації навчання. Виокремлено компоненти компетентності майбутніх фахівців галузі туризму. Розкрито три аспекти підготовки фахівців, що важливі для будь-якої сфери туризму (фундаментальне навчання, технічне навчання, особисті здібності).
Ключові слова: майбутні фахівці, галузь туризму, формування змісту професійної туристської освіти, удосконалення наукової і професійної підготовки кадрів, формування змісту професійної туристської освіти.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Асеев В. Г. Мотивация учебной деятельности и формирование личности / В. Г. Асеев. – М., 1976. – 158 с.
2. Корнеева Л. И. Интерактивные методы обучения / Л. И. Корнеева // Высшее образование в России. – 2004. – № 12. – С. 105–108.
3. Кучай А. В. Формирование информационной компетенции – одна из ведущих задач подготовки будущего учителя / А. В. Кучай // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. – Серия: «Педагогика и психология». – 2010. – № 1(1). – С. 23–25.
4. Кучай Т. П. Осуществление экологического воспитания учеников – главная мировая проблема / Т. П. Кучай // Вектор науки Тольятинского Государственного университета.– 2010. – №2 (2).– С. 81–84.
5. Лук’янова Л. Г. Освіта в туризмі: [навч.метод. посіб. для студ. вищих навч. закл.] / Л. Г. Лук’янова. – К.: Вид-во «Вища школа», 2008. – 719 с.
6. Національна доктрина розвитку освіти (Україна у ХХІ ст.): Затв. Указом Президента України 17 квітня 2002 р. – № 347 // Освіта. – 2002. – № 26. – С. 2–4.