ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
КОЗЛОВА Валентина Анатоліївна –
кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри спеціальної освіти та здоров’я людини
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглянуто проблему підготовки педагогів до виконання функцій професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти;обґрунтовано сутність понять «професійна компетентність», «готовність до діяльності вчителя»; окреслено завдання з формування ціннісних орієнтацій до майбутньої професії; запропоновано методику діагностики особистісних рис, необхідних для оволодіння якостями педагога в інклюзивному просторі; розкрито наукові підходи до формування професійних компетенцій; подано перелік завдань для виявлення реальних уявлень про готовність студентів до професійної діяльності в інклюзивному середовищі.
Ключові слова: студенти, навчання, інклюзивна освіта, професійна діяльність.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Алёхина С. В. Готовность педагогов как основной фактор успешности инклюзивного процесса в образовании / С. В. Алёхина и др. // Психологическая наука и образование. – 2011. – №1. – С. 83–92.
2. Педагогика инклюзивного образования: учебник / Под ред. Н. М. Назаровой. – М.: Инфа-М, 2018. – 335 с.
3. Хафизуллина И. Н. Формирование инклюзивной компетентности будущих учителей в процессе профессиональной подготовки / И. Н. Хафизуллина: дис… канд. пед. наук. – Астрахань, 2008. – С. 3–4.
4. Яковлева И. М. Подготовка педагогов для работы с детьми, имеющими ограниченные возможности здоровья: учеб.-метод. пособие / И. М. Яковлева. – М.: Спутник, 2012. – 60 с.