ГАМЗА Анна Володимирівна –
аспірант кафедри теорії та методики
початкового навчання
Рівненського державного гуманітарного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті визначено методичний аспект дієслова як морфологічної одиниці мови у початковій школі; з’ясовано ключові чинники, що впливають на формування та розвиток текстотворчих умінь у процесі використання елементів опису дії у навчальних текстах; доведено важливість дієслова під час аналізу текстів та створення власних зв’язних висловлювань, як основного компоненту розвитку мовлення; визначено оптимальну систему відбору вправ, які сприяють підвищенню динаміки створення власних текстів залежно від стилю мовлення.
Ключові слова: мовленнєва діяльність, дієслово, опис, елемент дії, текст, текстотворчі уміння.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Анікієнко І. Г. Значення дієслова і комунікативний зміст висловлювання / І. Г. Анікієнко, Л. Д. Дяченко // Мовознавство. – 1985. – № 1. – С. 43–46.
2. Білодід І. К. Сучасна українська літературна мова: Морфологія / За заг. ред. І. К. Білодіда. – К.: Наукова думка, 1969. – 140 с.
3. Варзацька Л. О. Навчання мови та мовлення на основі тексту / Л. О. Варзацька. – К.: Рад. школа, 1986. – 105 с.
4. Вашуленко М. С. Методика навчання української мови в початковій школі : навч. – метод. пос. для студ. вищ. навч. закладів / М. С. Вашуленко. – К. : Літера ЛТД, 2011. – 364 с.
5. Вихованець І. Р. Теоретична морфологія української мови: Академічна граматика української мови / За ред. І. Р. Вихованця. – К.: Унів. вид-во «Пульсари», 2004. – 400 с.
6. Плющ М. Я. Граматика української мови: Морфеміка. Словотвір. Морфологія: Підручник / М. Я. Плющ. – К.: Вища школа, 2005. – 286 с.
7. Постанова Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти». – Київ: МОН. – 2011.
8. Програми для середньої загальноосвітньої школи 1-4 класів. – Київ: Початкова школа. – 2013. – 432 с.
9. Собко В. А. Формирование у учащихся начальных классов умений составить тексты описания: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02. / В. А. Собко. – Киев. гос. пед. ин-т им. А. М. Горького, 1989. – 25 с.
10. Чепелюк Н. І. Збагачення словникового запасу учнів початкових класів дієслівними формами: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02. / Н. І. Чепелюк; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського, 2001. – 20 с.
ВАН Чжун –
аспірант кафедри музичного
мистецтва і хореографії
ПНПУ ім. К.Д. Ушинського
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглянуто різновиди музичних ансамблів, до яких доцільно залучати школярів на уроках музики та у позакласних заняттях. Розглянуто дидактичні принципи, врахування яких уможливлює успішну підготовку студентів до формування в школярів навичок колективного музикування.
Ключові слова: музичні ансамблі; колективне музикування школярів, дидактичні принципи.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Біла Н. Л. Ансамблеве музикування: до сутності поняття / Н. Л. Біла, Н. О. Штурман // Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Психолого-педагогічні науки. − 2014. − № 2. − С. 40−46. − Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2014_2_9.
2. Кьон Н. Г. Функції сольфеджіо у формуванні навичок самостійного музикування студентів музично-педагогічного навчального закладу // Науковий вісник ПДПУ ім. К. Д. Ушинського. Спецвипуск. Мистецька освіта: сучасний стан і перспективи розвитку. – Одеса, 2007. – Ч. 2. – С. 45–51.
3. Ляшенко Ю. В. Вокальний ансамбль у системі професійного навчання (завдання та проблеми викладання). // Збірник наукових праць. − Луганськ: Вид-во ЛНУ ім. Тараса Шевченка. − С. 105−114.
4. Малахова М. О. Ансамблевое музицирование как средство оптимизации мотивационной сферы студентов к учебно-профессиональной деятельности // In: Aktualne naukowe problemy. Rozpatrzenie,decyzja, praktyka (Міжнар. наук.-практ. Конф.), 29.06.2014, − Вроцлав, Польша. Режим доступу: http://elibrary.kubg.edu.ua/5002/
5. Система детского музыкального воспитания Карла Орфа // под. ред. Л. А. Баренбойма. – Л-д: Музыка, 1970. − 160 с.
6. Сохор А. Н. Музыкальная культура общества / А. Н. Сохор // Вопросы социологии и эстетики музики: в 3 т. – Т. 1. – Л.−М.: Музыка, 1980. – 296 с.
7. Судзуки Синити. Взращенные с любовью: Классический подход к воспитанию талантов. − М.: Попурри, 2005. − 192 с.
ВАН Чень –
аспірант кафедри музичного
мистецтва і хореографії
ПНПУ ім. К.Д. Ушинського
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядаються педагогічні умови вдосконалення виконавського артистизму магістрантів-вокалістів: створення сприятливого для творчого розвитку психологічного клімату; формування особистісних властивостей студентів, важливих для розвитку їх артистизму; організації контекстного художньо-мистецького навчання як підґрунтя самостійної інтерпретації творів; використання методики формування внутрішніх, вокально-інтонаційних і зовнішніх, візуально-сценічних компонентів артистизму з використанням ідей театральної та хореографічної педагогіки..
Ключові слова: педагогічні умови, вокальна діяльність, виконавський артистизм, сценічна майстерність.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Выготский Л. С. Психология искусства / Под ред. М. Г. Ярощевского. − М.: Педагогика, 1987 – 344 с.
2. Голубев П. Советы молодим педагогам-вокалистам. – М., 1956. – 104 с.
3. Дмитриев Л. Основы вокальной методики. – М.: Музыка. 2007. – 368 с.
4. Захава Б. Е. Мастерство актера и режиссера. Изд. 3-е, испр. и доп. Учеб. пособие для институтов культуры, театральных, и культ.-просвет. Училищ. − М.: Просвещение, 1973 г. – 87 с.
5. Комаров В. А. Артистизм как феномен музыкального искусства. Дисс. ... канд. искусствовед.: 17.00.02. − Оренбург, 2010. − 168 с.
6. Реброва О. Художня ментальність особистості. [Електронний документ]. Режим доступу http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Mmik/2010_11/ Rebr.htm
7. Силантьева И. И. Проблема перевоплощения в вокально-сценическом искусстве. Автореф. дис. .. д-ра икусствозн.: 17.00.00. – М.: МГК, 2008. – 42 с.
8. Станиславский К. С. Работа актера над собой. – М.: Артист. Режиссер. Театр, 2008. − 490 с.
БЕРЕЖОК Владислава Юріївна –
аспірантка кафедри педагогіки
Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя
e-mail: [email protected]
Анотація
Розглянуто сучасну програму шкільного курсу хімії для учнів 9–11 класів загальноосвітньої школи. Виділено екологічні питання, які розглядаються під час вивчення окремих тем. Підкреслено, що об’єкти екскурсії розширюють екологічний світогляд учнів. Зазначено, що факультативні заняття хіміко-біологічного спрямування сприятимуть формуванню в учнів екологічної культури та зростанню зацікавленості проблемами збереження довкілля.
Ключові слова: довкілля, екологічна культура, екологізація хімічної освіти, факультативні заняття, формування світогляду.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Вороненко Т. І. Методичні засади реалізації екологічної складової курсу хімії на факультативних заняттях в основній школі: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т. І. Вороненко; Ін-т педагогіки НАПН України. – Київ, 2010. – 20 с.
2. Вороненко Т. І. Реалізація екологічної складової курсу хімії / Т. І. Вороненко // «Біологія і хімія в сучасній школі». – 2013. – № 2. – С. 31–35.
3. Поп О. Ю. Екологічне виховання на уроках хімії в середніх школах Канади / О. Ю. Поп // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи: [збірник наукових праць] / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К.: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. – Вип. 33. – С. 112–116.
4. Програма з хімії для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту. – [Електронний ресурс] – Режим доступу:http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/himia-st.pdf.
5. Хімія. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (7–9 класи. Рівень стандарту). – [Електронний ресурс] – Режим доступу:http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/chemistry-7-9.pdf.