Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

КОМПОНЕНТНО-СТРУКТУРНИЙ АНАЛІЗ ПОНЯТІЙНО-КАТЕГОРІЙНОГО АПАРАТУ ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ

СОКОЛ Мар’яна Олегівна

кандидат філологічних наук,

докторант Дрогобицького державного

педагогічного університету імені Івана Франка

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті подано детермінацію структурних компонентів понятійно-категорійного апарату педагогічної науки. Здійснено різноаспектний аналіз терміну «поняття» з точки зору педагогіки, психології, мовознавства, філософії тощо. Висвітлено особливості трактування системи педагогічних понять у науковому середовищі.

Ключові слова: аналіз, термін, поняття, понятійно-категорійний апарат, детермінація, педагогіка.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Виноградов В. В. Основные типы лексического значения слова / В. В. Виноградов // Вопросы языкознания. – М. Спб. – 1953. – № 5. – С. 3–29.

2. Вихрущ А. В Особистість у контексті педагогічної персонології / А. В. Вихрущ. Я-концепція академіка Неллі Ничкало у вимірі професійного розвитку особистості: зб. наук. пр. – Київ НАПН, 2014. – С. 534–540.

3. Гринев-Гриневич С. В. Введение в терминографию: Как просто и легко составить словарь: Учебное пособие / С. В. Гринев-Гриневич. – М.: Книжный дом «ЛИБРОКОМ», 2009. – 224 с.

4. Карапетян И. К. Тенденции развития категориально-понятийного аппарата педагогической науки в России (1850-1930) / И. К. Капертян. – М.: Грааль, 2000. – 192 с.

5. Кичева И. В. Обогащение педагогической терминологии в 90-е годы XX в / И. В. Кичева, – Пятигорск: Изд-во ПГЛУ, 2004. – 404 с.

6. Кочерган М. П. Зіставне мовознавство і проблема мовних картин світу / М. П. Кочерган // Мовознавство. – 2004. № – 6. – С.12–22.

7. Лейчик В. М. Терминоведение: предмет, методы, структура / В. М. Лейчик. – М.: Изд-во ЛКИ, 2007. – 256 с.

8. Полонский В. М. Методологические принципы разработки понятийно-терминологического аппарата педагогики [Электронный ресурс] / В. М. Полонский. Режим доступа: //http://www.jeducation.ru/4_2004/55.html.

9. Селіванова О. О. Сучасна лінгвістика: термінологічна енциклопедія / О. О. Селіванова. – Полтава: Довкілля–К, 2006. – 716 с.

10. Сухомлинська О. В. Історико-педагогічний процес: нові підходи до загальних проблем / О. В. Сухомлинська, – Київ.: А.П.Н., 2003. – 68 с.

11. Тузлукова В. И. Моделирование терминологической системы региональной педагогической науки: [моногр.] / В. И. Тузлукова. – М.: Изд-во РГУ, 2001. – 148 с.

12. Челпанов Г. И. Учебник логики / Г. И. Челпанов. – М.: Либроком, 2009. – 264 с.

REFLEXIVE AND COMMUNICATIVE APPROACH IN TEACHING ENGLISH FOR PROFESSIONAL PURPOSES

ROZHKOVA Natalia Grygorivna

Candidate of Pedagogical Sciences,

Senior Lecturer of the Department of Linguodidactics

and Foreign Languages,

Kirovograd Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University

e-mail: [email protected]

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Akopyan L. G. Коммуникативный метод преподавания иностранного языка в неязыковом вузе//Материалы всероссийской научно-практической конференции. – Оренбург: ОГУ, 2006. – С. 9–14.

2. Активізація комунікативного підходу на уроках англійської мови electronic resource]. – Access mode: http://school3loz.clan.su/_ld/0/10_Kaschejeva.pdf.

3. Isaeva T. B. Коммуникативная компетентность студентов экономистов как основа профессионализма//Транспорт XXI века: исследования, инновации, инфраструктура: материалы научно-технической конференции, посвященной 55–летию УрГУПС. – Екатеринбург: УрГУПС, 2011. – Вып. 97 (180). – Т. 1. – С. 640–645.

4. Комунікативно-когнітивний підхід до навчання майбутніх учителів німецької мови на базі англійської [electronic resource]. – Access mode: http://social-science.com.ua/article/447.

5. Образцов П. И. Проектирование и конструирование профессионально ориентированной технологии обучения / П. И. Образцов, А. И. Ahulkova, O. Ф. Черниченко. – Орел, 2005. – 61 с.

6. Рефлексия и коммуникация в обучении английскому языку для профессиональных целей [electronic resource]. – Access mode: http://cyberleninka.ru/article/n/refleksiya-ikommunikatsiya-v-obuchenii-angliyskomu-yazykudlya-professionalnyh-tseley.

7. Учебное сотрудничество как средство оптимизации обучения иностранному языку [electronic resource]. – Access mode: http://www.pedagogystudy.ru/pedagogika-48-9.html.

8. Формирование качеств конкурентоспособного выпускника вуза средствами иностранного языка [electronic resource]. – Access mode: http://www.journaldiscussion.ru/publication.php?id=1496.

9. Формування рефлексивних умінь майбутніх учителів англійської мови [electronic resource]. – Access mode: http://eprints.zu.edu.ua/20412/1/%D0%9B%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf.

10. Хмелидзе И. Н. Обучение иноязычной письменной речи студентов неязыковых специальностей на основе автономного подхода: Дис. ... канд. пед. наук. – Томск, 2009. – C. 28–32.

БАТЬКІВСЬКА ПРОСВІТА ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ФЕНОМЕН УКРАЇНСЬКОЇ ДІАСПОРИ США

НИЧ Оксана Богданівна

кандидат педагогічних наук,

асистент кафедри іноземних мов

Прикарпатського національного університету

імені Василя Стефаника

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті проаналізовано особливості становлення та розвитку батьківської просвіти української діаспори США. Увагу акцентовано на етапах формування батьківського всеобучу, які за своєю хронологією і змістовим наповненням увиразнюють динамічність та актуальність його функціонування як соціокультурного феномена.

Ключові слова: батьківська просвіта, етапи розвитку, українська діаспора, США, педагоги діаспори.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Біланюк П. Виховання дитини в її дошкільному віці / П. Біланюк // Українське дошкілля. – Краків, 1940. – С. 1–30.

2. Воропай О. Звичаї нашого народу / О. Воропай. – Мюнхен: Українське в-во, 1958. – 285 с.

3. Жарський Е. Виховання: Суть – Мета – Засоби – Організація / Курс працівників дошкілля: зб. матеріалів / Е. Жарський. – Нью-Йорк – Філадельфія, 1967. – Зошит 2. – 156 с.

4. Матеріали про організацію еміграції до США // Центральний державний архів вищих органів влади та управління України. – Ф. 5235. – Оп.1. – од. зб. 13. – 235 арк.

5. Медуха І. Батьки і їх діти / І. Медуха // Де наші діти. – Філадельфія, 1959 – Ч. 2. – С. 7–8.

6. Фінчук Г. Теорія та практика сімейного виховання в зарубіжній педагогіці (теоретико-методологічний аспект): автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук: 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Г. В. Фінчук. – Луганськ, 2001. – 20 с.

БЛАГОДІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ІВАНА ВАСИЛЬОВИЧА ЛУЧИЦЬКОГО ЯК НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА У РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ В УКРАЇНІ

МАТРОС Ольга Олександрівна

кандидат педагогічних наук,

викладач кафедри соціальної педагогіки

та соціальної роботи

Уманського державного педагогічного

університету імені Павла Тичини

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті висвітлено благодійну діяльність вченого у сфері освіти, яка полягала у читанні публічних лекцій, рецензуванні гімнастичних програм, активному сприянні благодійним організаціям Києва та інших міст – щодо допомоги незаможним студентам, сприяння єврейським учням, дітям робітників, сиротам, підтриманням руху жінок за право здобувати вищу освіту. Проаналізовано роль благодійної діяльності І. Лучицького на розвиток соціальної роботи в Україні.

Ключові слова: І. Лучицький, благодійність, соціальна робота, Київський університет Св. Володимира.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Березівська Л. Д. Освітньо-виховна діяльність київських просвітницьких товариств (друга половина XIX – початок XX століття) / Л. Д. Березівська. – К.: Молодь, 1999. – 192 с.

2. Буды С. Памятник Т. Г. Шевченку / С. Буды // Украинская жизнь. – 1912. – № 3. – С. 24–37.

3. Новікова О. О. Втрачений світ / О. О. Новікова // Дзеркало тижня. – 2005. – № 30. – 38 с.

4. Отчет о деятельности Киевского общества грамотности за 1896 г. – Киев: Типография императорского университета Св. Владимира Н. Т. Корчака-Новицкого, 1897. – 45 с.

5. Сейко Н. А. Доброчинність у сфері освіти (ХІХ – поч. ХХ ст.). Київський учбовий округ: монографія / Наталія Андріївна Сейко. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2006. – 448 с. Центральний державний історичний архів України, м. Київ Ф. 707. Управління Київського учбового округу. 1832–1919 рр.

6. Оп. 41. Спр. 9. Сведение о службе и научной деятельности кандидата историко- филологического факультета Киевского университета И. Лучицкого 1875 г., 127 арк. Інститут рукописів Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського Ф. 66. Іван Васильович Лучицький

7. Спр. 263. Письмо И. Лучицкому с просьбой прочесть лекции в пользу общества взаимного вспомоществования учащим и учившим евреям г. Екатеринослава. 90-е гг. XIX в., 1 арк.

8. Спр. 322. И. В. Лучицкому. Об избрании членом обществ, участии в сборе средств и увековечении памятных дат. 23 декабря 1884–24 января 1918 гг., 8 арк.

9. Спр. 321. И. Лучицкому. Письмо с благодарностью за прочитанные лекции, денежные взносы, уведомление об избрании в члены комиссии вспомоществования студентам университета св. Владимира. 13 марта 1895–20 ноября 1900 г., 4 арк.

10. Спр. 319. Киевские общества грамотности, благотворительное и общество содействия начальному образованию И. Лучицкому об участии в работе обществ, о сборе средств, постройки «Народного дома» и расширении «Народной аудитории». Январь 1900 г.–21 мая 1909 г., 6 арк.

11. Спр. 295–299. Письма, собщения И. Лучицкому от Золотоношской земской управы по поводу строительства на хуторе Каврайском земского народного училища, финансируемого Лучицким, и о финансовом состоянии училища деревни Троицкой. 10 июня 1887 г., 1 декабря 1897 г., 16 марта 1899 г., 24 октября–15 ноября 1900 г., 14 арк.

12. Спр. 309. Приглашение И. Лучицкому стать членом благотворительного общества. 11 августа 1896 г., 1 арк.

13. Спр. 242. Приглашение Лучицкому на участие в заседание комитета по сооружению памятника Т. Г. Шевченко и на собрание предвыборное. 29 сентября 1908 г., 2 арк.

14. Спр. 269. Письмо И. Лучицкому от комитета Полтавской общественной библиотеки с просьбой принять участие в чтении публичных лекций и благодарностью за участие. 26 февраля 1899 г., 2 арк.

15. Спр. 210. Программы публичных лекций читанных И. В. Лучицким 1900-ые гг. XIX в., 9 арк.

16. Спр. 212. И. Лучицкому. Просьба выслать текст публичной лекции о крестьянской реформе для прочтения с благотворительною целью в г. Шполе. 25 февраля 1914 г., 1 арк. Ф. ІІІ. Комплексний фонд «Листування». Зібрання листів видатних діячів науки, культури і освіти ХVII–ХХ ст.

17. Спр. 15265. И. Лучицкому. Письмо 19 мая 1900 г., 1 арк.

18. Спр. 8142. В. Хижняков И. Лучицкому. Письмо 28 марта 1905 г. из Чернигова в Киев, 1 арк.

19. Спр. 15725. Общество вспомоществования студентам императорского университета Св. Владимира к И. Лучицкому. Письмо 13 сентября 1900 г. из Киева, 1 арк.

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ЛОКАРЄВА Юлія Валеріанівна

кандидат педагогічних наук,

старший викладач кафедри

музично-теоретичних та інструментальних дисциплін

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови професійного становлення майбутнього вчителя музичного мистецтва: спрямування музично-теоретичної підготовки на різні види музично-творчої діяльності; оновлення змісту музично-теоретичної підготовки та створення навчально-методичного забезпечення на засадах інтегрованого підходу; використання мультимедійних технологій у процесі музично-теоретичної підготовки.

Ключові слова: педагогічні умови, професійне становлення майбутнього вчителя музичного мистецтва.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Васильківська К. М. Формування художнього світогляду майбутнього вчителя музики в процесі вивчення музично-історичних дисциплін: дис. … кандидата пед. наук: 13.00.02 / Катерина Миколаївна Васильківська. – К., 2006. – 238 с.

2. Малашевська І. А. Принципи та педагогічні умови інтегрованої музично-теоретичної підготовки майбутніх учителів музики / І. А. Малашевська // Теоретичні питання культури, освіти, та виховання: збірник наукових праць / За заг. ред. академіка АПН України Євтуха М. Б., укл. – О. В. Михайличенко. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2008. – Вип. 35. – С. 109–112.

3. Масол Л. М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика: монографія / Людмила Михайлівна Масол. – К.: Промінь, 2006. – 432 с.

4. Орлов В. Ф. Професійне становлення майбутніх вчителів мистецьких дисциплін: теорія і технологія: [монографія. ред. І. А. Зязюна] / Валерій Федорович Орлов – К.: Наукова думка, 2003. – 262 с.

5. Растригіна А. М. Фундаменталізація вищої музично-педагогічної освіти в контексті сучасного цивілізаційного розвитку: до постановки проблеми / Алла Миколаївна Растригіна. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2006. – 318 с.

6. Стратан Т. Б. Формування педагогічної майстерності майбутніх учителів музики засобами мистецтва: дис. … кандидата пед. наук: 13.00.01 / Стратан Тетяна Борисівна. – К., 1996. – 178 с.

7. Черкасов В. Ф. Становлення і розвиток музично-педагогічної освіти в Україні (1962 – 1991 рр.): [монографія] / Володимир Федорович Черкасов. – Кіровоград: «Імекс-ЛТД», 2008. – 376 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись