ЛІНЬ Хуацінь –
аспірантка кафедри музичного
мистецтва і хореографії
Південноукраїнського національного
педагогічного університету
імені К. Д. Ушинського
е-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглянуто питання формування фортепіанно-виконавської культури студентів мистецько-педагогічних вишів. Методологічний аналіз проблеми дозволив визначити, що науково-методичною основою дослідження заявленого питання є аксіологічний, компетентнісний, особистісний, культурологічний наукові підходи
Ключові слова: майбутній учитель музики, фортепіанно-виконавська культура, аксіологічний підхід, компетентнісний підхід, особистісний підхід, культурологічний підхід.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Грозан С. Компетентнісний підхід як складова частина підготовки майбутнього вчителя музики до професійної самореалізації / С. Грозан // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. – Сер.: Педагогічні науки. – 2014. – Вип. 132. – С. 282–285.
2. Козир А. В. Компетентність як необхідний компонент професійної майстерності викладачів мистецьких дисциплін [Електронний ресурс] / А. В. Козир // Українські культурні дослідження. – Режим доступу: http // www. culturalstudies.in.ua/knigi_7_26.php.
3. Никитина Н. Н. Становление культуры профессионально-личностного самоопределения учителя: [монография] / Н. Н. Никитина. – М.: Прометей, 2002. – 316 с.
4. Щолокова О. П. Модернізація фахової мистецької освіти у контексті сучасних гуманістичних ідей / О. П. Щолокова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова: Теорія і методика мистецької освіти. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2007. – Вип. 4 (9). – С. 11–15.
ДУБОВИЙ Захар Сулейманович –
аспірант кафедри педагогіки
та методики технологічної освіти
Криворізького державного педагогічного університету
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті зроблено спробу розкрити специфіку актуалізації самостійності майбутніх учителів музики у процесі дистанційного навчання та розглянути різні підходи до цього питання.
Ключові слова: самостійність, пізнавальна діяльність, пізнавальна самостійність, дистанційне навчання.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. / С. У. Гончаренко − К.: Либідь, 1997. − 376 с.
2. Глушаков С. В., Сурядний А. С. Персональний комп’ютер для учителя / С. В. Глушаков, А. С. Сурядний – Харьков: Фолио, 2003. – 507 с.
3. Жевакіна Н. В. Педагогічні умови організації дистанційного навчання студентів гуманітарних спеціальностей у педагогічному університеті : автореф. дис. канд. пед. наук: спец.13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Жевакіна Н. В.; Луганськ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. – Луганськ, 2009. – 20 с. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/ard/2009/09jnvspu.zip
4. Падалка Г. М. Музична педагогіка: Курс лекцій з актуальних проблем викладання музичних дисциплін в системі педагогічної освіти / За ред. В. Г. Бутенка. – Херсон: ХДПІ, 1995. – 104 с.
5. Ушинский К. Д. Собрание сочинений, т. 2. / К. Д. Ушинський. – М.– Л.: Музгиз, 1948. – 245 с.
6. Шапар В. Б. Психологічний тлумачний словник / В. Б. Шапар – Х.: Прапор, 2004. – 640 с.
7. http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/1348/1/39.pdf
ДЕНИСЮК Інна Сергіївна –
науковий співробітник лабораторії
естетичного виховання та мистецької освіти
Інституту проблем виховання НАПН України,
аспірант Інституту мистецтв НПУ ім. М. П. Драгоманова
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті вивчено стан сучасного виконавства, а також вказано подальші перспективи його розвитку. Досліджено сутність художньої техніки виконавця через історичну сітку музикування. Визначено музичну імпровізацію як основу сучасної художньої техніки виконавця.
Ключові слова: художня техніка, імпровізація, імпровізаційність, навички художньої імпровізації.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Алексеев А. История фортепианного искусства: Ч. 3. / А. Алексеев. – М.: Музыка, 1982. – 286 с.
2. Бирмак А. О художественной технике пианиста / А. Бирмак. – Спб.: Изд-во «Музыка», 1973. – 140 с.
3. Коган Г. У врат мастерства / Г. Коган. – М: Советский композитор, 1958. – 115 с.
4. Мальцев С. О психологии музыкальной импровизации. / С. Мальцев. – Москва: «Музыка», 1991. – 88 с.
5. Мартинсен К. Индивидуальная фортепианная техника / К. Мартинсен. – М.: Изд-во «Музыка2", 1966. – 219 с.
6. Ямпольский И. Импровизация / И. Ямпольский // Музыкальная энциклопедия. – М., 1974, т. 2. – 508 с.
7. Bailey Derek. Improvisation: its nature and practice in music / Derek Bailey. Оriginally published Ashborune. – England: Moorland Pub. In association with Incus Recordc, 1980.
ГОРОХОВА Галина Іванівна –
аспірантка Кіровоградського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
Проаналізовано роль допрофесійної підготовки інженерного спрямування у формуванні профорієнтаційної компетентності молоді. Розкрито сутність допрофесійної інженерної підготовки, шляхи та методи її реалізації. Досліджено методику формування профорієнтаційної компетентності для майбутніх студентів технічних спеціальностей інженерного спрямування.
Ключові слова: профорієнтаційна компетентність, інженер, інженерна допрофесійна підготовка, методика, програма заходів, проект.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Гладкова В. М. Профорієнтація: Навчальний посібник / В. М. Гладкова. – Львів: Новий Світ–2000, 2011. – 160 с.
2. Дворецька Г. В. Соціологія праці: Навч. посібник / Г. В. Дворецька. – К.: КНЕУ, 2001. – 244 с.
3. Кокун О. М. Психологія професійного становлення сучасного фахівця: монографія / О. М. Кокун. – К.: ДП « Інформ.–аналіт. агентство», 2012. – 200 с.
4. Панок В. Г. Основи практичної психології: Підручник / В. Г. Панок, Т. М. Титаренко, Н. В. Чепелєва та ін. – К.: Либідь,2003. – 536 с.
5. Самалюк Н. М. Фізіологія і психологія праці: Навчальний посібник / Н. М. Сомалюк. – Рівне: НУВГП, 2013. – 330 с.
6. Траверсе Т. М. Психологія праці: Навч.- метод. посіб. / Т. М. Траверсе. – К.: Інститут післядипломної освіти Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2004. – 116 с.
7. Туріщева Л. В. Психологічні тренінги для школярів / Л. В. Туріщева. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 124 с. – (Серія «Тренінги в педагогічній практиці»).
8. Яланська С. Ю. Старшокласники: заняття з психології / С. Ю. Яланська. – К.: Редакції загальнопед. газет, 2012. – 128 с. (Бібліотека «Шкільного світу»).