ВІЛЬНЕ І СВІДОМЕ ДИХАННЯ ЯК ОДИН З МЕТОДІВ ПОДОЛАННЯ СКУТОСТІ ПІД ЧАС ГРИ НА ВІОЛОНЧЕЛІ
ГОРІЧЕНКО-БАЛЕМА Лариса Вікторівна –
викладач КВНЗ
«Криворізький обласний музичний коледж»
e-mail: [email protected]
Анотація
Дана стаття адресована насамперед віолончелістам-виконавцям та викладачам класу віолончелі початкових і середніх музичних навчальних закладів, тому що саме під час навчання в таких музичних закладах музикант-початківець засвоює правильні навички гри на інструменті, які в процесі професійної підготовки до концертних виступів допомагають знайти оптимальні форми виконання як з психологічної, так і з суто фізіологічної позиції.
Ключові слова: віолончеліст, скутість, напруженість, виконавський апарат, дихання.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Беседы К. С. Станиславского. – М: Сов. Россия, 1990. – 68 с.
2. Горіченко-Балема Л. В. Напруженість – основна перешкода на шляху до майстерності виконавства віолончелістів // Вісник Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника. Мистецтвознавство. Вип. XII–XIII. – Івано-Франківськ, 2008. – С. 234–238.
3. Деякі психофізіологічні проблеми методики навчання гри на скрипці: Метод. розробка. / Пославська Н. – Львів: ВДМІ ім. М.В.Лисенка, 1999. – С. 2–4.
4. Дінейка К. Рух, дихання, психофізичне тренування. – 2-е вид., перероб. і доп. – К.: Здоров’я, 1988. – С. 10–15.
5. Кочеткова И. Н. Парадоксальная гимнастика Стрельниковой. – М.: Советский спорт, 1989. – С. 16–24.
6. Овчаренко Н. А. Основи вокальної методики: Науково-методичний посібник. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2006. – С. 35–38.