Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СИСТЕМА ВПРАВ ІЗ НАВЧАННЯ ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ ОСНОВНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ ВТНЗ

КІСІЛЬ Людмила Миколаївна

старший викладач

кафедри мовної підготовки

Харківського національного автомобільно-дорожнього університету

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті розглядаються проблеми створення оптимальної та ефективної системи вправ для навчання діалогічного професійного мовлення іноземних студентів, які навчаються у вищих начальних закладах технічного профілю, зокрема автомобільно-дорожньої галузі. Досліджено систему навчальних вправ, зокрема акцентовано увагу на тому, що застосування системи вправ з навчання діалогічного професійного мовлення здійснюється на засадах текстоцентричного підходу.

Ключові слова: система вправ, іноземні студенти вищих технічних навчальних закладів, діалогічне професійне мовлення, текстоцентричний підхід, українська мова як іноземна, мовленнєві вправи.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Голуб Н. Категорійний апарат сучасної української лінгводидактики: проблеми і перспективи // Дивослово. – 2013. – № 6. – С. 14–18.

2. Дроздова І. П. Наукові основи формування українського професійного мовлення студентів нефілологічних факультетів ВНЗ: [монографія]. – Х.: МНАМГ, 2010. – 320 с.

3. Мельничайко В. Я. Аспекти лінгвістичного аналізу тексту // Дивослово. – 1999. – № 9. – С. 11–15.

4. Палихата Е. Я. Діалог в усномовленнєвому спілкуванні // Мандрівець. − 2000. − № 1. − С. 71−77.

5. Пассов Е. И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. − 2-е изд. − М.: Просвещение, 1991. − 223 с.

6. Пентилюк М. І., Горошкіна О. М., Нікітіна А. В. Концепція когнітивної методики навчання української мови // Дивослово. – 2004. – № 8. – С. 5–9.

7. Пентилюк М. Текст як основа формування риторичних умінь і навичок учнів // Українська мова і література в школі. – 2008. – № 1. – С. 2–7.

8. Симоненко Т. В. Теорія і практика формування професійної мовнокомунікативної компетенції студентів філологічних факультетів: монографія. – Черкаси: Вид-во Вовчок О. Ю., 2006. – 328 с.

ВІЛЬНЕ І СВІДОМЕ ДИХАННЯ ЯК ОДИН З МЕТОДІВ ПОДОЛАННЯ СКУТОСТІ ПІД ЧАС ГРИ НА ВІОЛОНЧЕЛІ

ГОРІЧЕНКО-БАЛЕМА Лариса Вікторівна

викладач КВНЗ

«Криворізький обласний музичний коледж»

e-mail: [email protected]

Анотація

Дана стаття адресована насамперед віолончелістам-виконавцям та викладачам класу віолончелі початкових і середніх музичних навчальних закладів, тому що саме під час навчання в таких музичних закладах музикант-початківець засвоює правильні навички гри на інструменті, які в процесі професійної підготовки до концертних виступів допомагають знайти оптимальні форми виконання як з психологічної, так і з суто фізіологічної позиції.

Ключові слова: віолончеліст, скутість, напруженість, виконавський апарат, дихання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Беседы К. С. Станиславского. – М: Сов. Россия, 1990. – 68 с.

2. Горіченко-Балема Л. В. Напруженість – основна перешкода на шляху до майстерності виконавства віолончелістів // Вісник Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника. Мистецтвознавство. Вип. XII–XIII. – Івано-Франківськ, 2008. – С. 234–238.

3. Деякі психофізіологічні проблеми методики навчання гри на скрипці: Метод. розробка. / Пославська Н. – Львів: ВДМІ ім. М.В.Лисенка, 1999. – С. 2–4.

4. Дінейка К. Рух, дихання, психофізичне тренування. – 2-е вид., перероб. і доп. – К.: Здоров’я, 1988. – С. 10–15.

5. Кочеткова И. Н. Парадоксальная гимнастика Стрельниковой. – М.: Советский спорт, 1989. – С. 16–24.

6. Овчаренко Н. А. Основи вокальної методики: Науково-методичний посібник. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2006. – С. 35–38.

СУТНІСТЬ І ЗМІСТ ПОНЯТТЯ МІЖКУЛЬТУРНОГО СПІЛКУВАННЯ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ

ВЛАСЕНКО Вікторія Федорівна

методист факультету менеджменту, економіки та права

Кіровоградська льотна академія Національного авіаційного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті розглядається сутність обґрунтованих основних підходів майбутніх менеджерів у професійній підготовці. Розкриваються проблеми, що виникають в процесі міжкультурного спілкування, а саме норми і правила поведінки спілкування. Запропоновано вирішення порушення комунікації між людьми.

Ключові слова: культура, спілкування, міжкультурне спілкування, конфлікти, міжкультурна комунікація, мовлення, менеджер, ритуальна комунікація, жести, міміка, проблема.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Радомський, І. П. Формування культури професійного спілкування у майбутніх офіцерів МВС України в процесі навчання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / І. П. Радомський. – Вінниця, 2007. – 20 с.

2. Сисоєва, С. О. Психологія та педагогіка: підручник [для студентів вищих навчальних закладів непедагогічного профілю традиційної та дистанційної форм навчання] / С. О. Сисоєва, Т. Б. Поясок. – К.: Міленіум, 2005. – 520 с.

3. Лівенцова, В. А. Формування культури професійного спілкування у майбутніх менеджерів невиробничої сфери: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / В. А. Лівенцова. – Вінниця, 2002. – 20 с.

4. Кузьменко В. В. Формування полікультурної компетентності вчителів загальноосвітньої школи: навчальний посібник / В. В. Кузьменко, Л. A. Гончаренко. – Херсон: РІПО, 2006. – 92 с.

5. Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment. – Cambridge: Cambridge University Press, 2001. – 260 p. 6. Програма з англійської мови для професійного спілкування / Г. Є. Бакаєва, О. А. Борисенко, І.І. Зуєнок та ін. – К.: Ленвіт, 2005. – 119 с.

7. Стернин І. А. Комунікативна поведінка в структурі національної культури / / Етнокультурна специфіка мовної свідомості. – М. 1996. – С. 97–105.

8. Бєлік А. А. Культурологія. Антропологічні теорії культур. – М.: Изд-во РДГУ, 1998. – 241 с.

9. Кочетков В. В. Психологія міжкультурних відмінностей. – М.: ПЕРСЕ. 2002. – 416 с.

10. Тер-Минасова С. Г. Війна і мир мов і культур. – М.: Слово, 2008. – С. 122–144.

11. Бергельсон М. Б. Міжкультурна комунікація як дослідницька програма: лінгвістичні методи вивчення кросскультурних взаємодій // Вісник Московського університету. – Сер. 19. Лінгвістика і міжкультурна комунікація. – 2001. – № 4. – С. 20–27.

12. Залевська А. А. Питання теорії та практики міжкультурних досліджень // Етнокультурна специфіка мовної свідомості. – М, 1996. – С. 23–39.

13. Осадча Т. Ю. Способи формування міжкультурної компетенції майбутніх менеджерів на заняттях з іноземної мови / Т. Ю. Осадча // Науковий вісник Донбасу. – 2010. – № 3 (11) [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN11/index.htm.

14. Общая социология // Посібник під ред. Проф. А. Г. Ефендієва. – М. ИНФРА – М., 2000 г. – 321 с.

15. Словник термінів міжкультурної комунікації / Ф. С. Бацевич. – К.: Довіра, 2007. – 208 с.

16. Проблеми економічної підготовки інженерних спеціалістів // Труди I Всеукраїнської науково-практичної конференції 8–9 квітня 2010 р. – Харків: НТУ «ХПІ», 2010. – 48 с.

СУТНІСТЬ СЕРЕДНЬОЇ ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ МІСЦЕ У ЗАГАЛЬНІЙ ОСВІТНІЙ СИСТЕМІ: ІСТОРИКО–ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ

БАБЕНКО Марина Олегівна

старший викладач кафедри інженерної механіки

Красноармійського індустріального інституту ДВНЗ «ДонНТУ»

e-mail: [email protected]

Анотація

Сформульоване визначення поняття середньої технічної освіти в контексті існуючої освітньої нормативно-законодавчої бази. Проаналізовано основні етапи розбудови середньої технічної освіти та визначено її місце в освітній системі України.

Ключові слова: професійна освіта, технічна освіта, промислове училище, кваліфікаційний рівень,ступінь освіти.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Брокгауз Ф. А. Энциклопедический словарь / Ф. А. Брокгауз, И. А. Эфрон. – СПб. : Изд. Дело, 1901. – Т. 33 – 478 с.

2. Григорьев В. В. Исторический очерк русской школы / В. В. Григорьев. – М.: Тов-во тип. А. И. Мамонтова, 1900. – 599 с.

3. Енциклопедія освіти / [Акад. пед. наук України; головний ред. Василь Григорович Кремінь]. – Київ: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

4. Про освіту: Закон України №1060-ХІІ від 23.05.1991 р. [Електронний ресурс]. − Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1060-12 − (19.02.2016).

5. Профтехосвіта України ХХ століття: енциклопед. вид. / АПН України, Ін-т педагогіки і психології проф. освіти; упоряд.: Н. Ничкало, І. Лікарчук, Н. Падун [та ін.] ; наук. рада: В. Кремень (голова), А .Гуржій, С. Дорогунцов [та ін.]. – Київ: АртЕк, 2004. – 872 с.

6. Сборник материалов по техническому и профессиональному образованию : Общий план промышленного образования и материалы по организации и устройству промышленных училищ различных типов / Мин-во народного просвещения, отделение промышленных училищ. – Вып. ІІ. – СПб., 1895. – 588 с.

SUBTEXT AS A METHOD OF SUGGESTIVE INFLUENCE (ON THE BASIS OF ARISTOTLE’S «RHETORIC»)

FOKA Mariya Volodymyrivna

Candidate of Philologycal Sciences,

Postdoctoral Student of Ukrainian Literature Department,

Senior Lecturer of Linguodidactics and

Foreign Languages Department,

Kirovohrad Volodymyr Vynnychenko

State Pedagogical University

e-mail: [email protected]

 Summary 

One of such topical problems of the pedagogical rhetoric is the creation of the subtext as a method of suggestive influence. Originally, it was represented in «Rhetoric» by Aristotle.
The studying of public speaking focused mainly on the methods of influence on listeners where subtexts and suggestions had a great role.
Subtext arises in such main methods of proofs as examples and enthymemes.
The subtext phenomenon constitutes as the enthymeme which Aristotle terms as the syllogism where one of premises or parts is dropped out but is meant.
Aristotle explores the nature of the enthymeme, the peculiarities of its creation, underlining that the enthymeme is the most emphatic of the other methods of proofs.
The relation with subtext evolves through the comparisons and the fables where the truth is supplied in symbols, images, and allegories, in other words, it is hidden, suggested to listeners. The use of comparisons and fables as illustrative materials for good evidence of some thoughts or phenomena is very effectual. The use of such impressive illustrative materials shows both orators’ and listeners’ high culture, because the subtext effects need the adequate decoding for understanding the hidden truth.
Aristotle determines that it is the audience that is a final goal for orators. So, the scholar studies the portrait of hearers, because the success consists in the understanding of the audience.
Also the philosopher analyses «the emotions» in detail, character traits, social positions etc., the knowledge of which helps an orator to create his speech in such a way to have influence on the hearers, their mood, thoughts, decisions, and judgements.
The speech has a great sense, it must be both influential and impressive. And in this case the metaphor has an exact signification; because by its nature it has a hidden and implicit meaning and has a fantastic influence on the audience. The metaphor has a powerful effect of influence on the listeners, their mood, emotions, and thoughts. Considering the rhetorical style features, including what characteristics the style must have for effective impact on the audience, Aristotle is concerned with the question of expressiveness which is known to be often associated with emotional overtones.
Such an emotional impact on the audience evokes confidence, even defusing the semantic quality of speech.
The achievement of a goal by the way of belief that influences the hearer’s consciousness, and the achievement of a goal by the way of suggestion that influences the hearer’s sub-consciousness, are closely intertwined. But in every way of speech influence subtext and its effects are very significant and valuable.

Key words: Aristotle, subtext, rhetoric, pedagogical rhetoric, example, enthymeme, metaphor, expressiveness, orator, listener.

Full tex:

Adobe Acrobat Pro PDF

REFERENCES 

1. Клочек Г. Мистецтво сторітелінгу в сучасній педагогічній риториці / Г. Клочек // Дивослово. – 2015. – № 6. – С. 27–30.

2. Aristotle. The Art of Rhetoric / Aristotle; with an English translation; by John Henry Freese, formerly fellow of St. John’s College, Cambridge. – London: William Heinemann; New York: G. P. Putnam’s Sons, 1926. – 491, [5] p. – (The Loeb Classical Library).

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись