• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО КЕРІВНИЦТВА ШКІЛЬНИМ ХОРОВИМ КОЛЕКТИВОМ

ФУРДАК Тетяна Дмитрівна

старший викладач кафедри методики музвиховання,

співу та хорового диригування

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті актуалізовано проблему готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до керівництва шкільним хоровим колективом. Розкрито сутність поняття «готовність», визначено задачі та шляхи їх вирішення у процесі диригентської підготовки студентів.

Ключові слова: готовність, мотиваційна готовність, квазіпрофесійна діяльність, керівник колективу, мистецтво диригування, мотиви діяльності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дьяченко М. И. Психологические проблемы готовности к деятельности / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск: БГУ, 1976. – 176 с.

2. Линенко А. Ф. Теорія і практика формування готовності студентів педагогічних вузів до професійної діяльності: автореф. дис. доктора пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / А. Ф.Линенко. – К.; 1996. – 44 с.

3. Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ столітті // Освіта України. – 2002. – № 33.

4. Пряжников Н. С. Психология труда и человеческого достоинства / Н. С. Пряжников, Е. Ю. Пряжникова. – М.: Издательский центр «Академия», 2003. – 480 с.

5. Юцевич Ю. Музика. Словник-довідник // Ю. Юцевич. – Тернопіль: [навіч. книга]. – Богдан; 2003. – 352 с.

ПРОБЛЕМИ ВИВЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНОЇ МОВИ ІНОЗЕМНИМИ СТУДЕНТАМИ-НЕФІЛОЛОГАМИ НА ПОЧАТКОВОМУ ЕТАПІ НАВЧАННЯ

ЯНУШЕВСЬКА Ірина Борисівна

викладач кафедри мовної підготовки

Запорізького державного медичного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті розглядається сучасний стан навчання професійно орієнтованого мовлення іноземних студентів підготовчих факультетів нефілологічних спеціальностей, аналізується його зміст, представлений в посібниках з наукового стилю, обґрунтовується необхідність створення сучасних комунікативно спрямованих навчальних посібників для початкового етапу навчання.

Ключові слова: професійно орієнтована мова, іноземні студенти, підготовчий факультет, науковий стиль мовлення.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гальскова Н. Д. Современная методика обучения иностранному языку: пособие для учителя / Н. Д. Гальскова. – М.: АРКТИ – Глосса, 2000. – 165 с.

2. Клобукова Л. П. Терминологические игры или новая лингвометодическая реальность? / Л. П. Клобукова // Мир русского слова. – 2002. – № 2. – С. 91–96.

3. Митрофанова О. Д. Научный стиль речи: проблемы обучения / О. Д. Митрофанова. – М.: Русский язык, 1985. – 229 с.

4. Мотина Е. И. Язык и специальность: лингвометодические основы обучения русскому языку студентов-нефилологов / Е. И. Мотина. – М.: Русский язык, 1988. – 176 с.

5. Навчальні програми (довузівська підготовка іноземних громадян) / Уклад. Б. М. Андрющенко, Ю. М. Іващенко, Ю. О. Колтаков та ін. – К., 2005. – Ч. 2: Фізика. Хімія. Математика. Основи інф-ки та обчисл. техники. Креслення. Історія України. Рос. мова. Укр. і зарубіж. л-ра. Основи псіхології. Образотв. Мистец. – 168 с.

6. Пассов Е. И. Программа-концепция коммуникативного иноязычного образования «Развитие индивидуальности в диалоге культур» / Е. И. Пассов. – М.: Просвещение, 2000. – 159 с.

КУЛЬТУРА УПРАВЛІННЯ І УПРАВЛІНСЬКА КУЛЬТУРА ЯК ВАЖЛИВІ ЧИННИКИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ ДО САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

САФРОНОВА Ганна Володимирівна

викладач кафедри цивільно-правових дисциплін

Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті на основі аналізу наукової літератури визначається сутність понять: «культура управління», «культура управління самоосвітньої діяльності», «управлінська культура»; розкривається їх відмінність і значущість в забезпеченні якості підготовки до самоосвітньої діяльності студентів юридичних спеціальностей університету як важливого фактору їх професійного становлення і готовності до творчої професійної діяльності.

Ключові слова: управління, культура управління, культура управління самоосвітньої діяльності, управлінська культура, самоосвітня діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Берецков И. Г. Пропедевтика самообразования в подготовке будущего учителя: учеб. Пособие к спецкурсу / И. Г. Берецков. – Челябинск: ЧГПИ, 1982. – 108 с.

2. Большой толковый психологический словарь. Т. 1. А–О: пер. с англ. / Артур Ребер. – М.: Вече АСТ, 2001. – 576 с.

3. Королюк С. В. Управлінська культура керівникашколі [текст] / С.В.Королюк // Постметодика. – 2003. – № 5–6. – С. 85–88.

4. Минаева Н. М. Модель актуализации самообразовательной деятельности студента / Н. М. Минаева, Л. Б. Соколова // Вестник ОГУ. – 2001. – № 1 (120). – С. 21–30.

5. Сухомлинський В.О. Розмова з молодим директором [текст] / В.О.Сухомлинський. – К.: Рад. Школа, 1988. – 284с .

6. Хрыков Е. Н. Теоретические основы внутришкольного управления / Евгений Николаевич Хрыков. – Луганск: Альма-матер, 1999. – 118 с.

СОЦІОКУЛЬТУРНІ ТА ЕКОНОМІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ РОЗВИТКУ ВАЛЕОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ НА ПІВДНІ УКРАЇНИ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТ

ПЄНОВ Вадим Васильович

старший викладач кафедри медичних знань та БЖД

Одеського національного університету імені І. І. Мечникова

e-mail: [email protected]

Анотація

В статті розкриваються передумови розвитку валеологічної освіти на Півдні України 2 пол. ХІХ-поч.ХХст. до яких належать: соціально-економічні (економічна відсталість країни; загострення проблеми здоров’я дітей через несприятливі умови життя), соціокультурні (діяльність культурно-освітніх товариств, положення освітніх документів, директиви та постанови з’їздів з охорони здоров’я дітей, творчі надбання науковців щодо порушеної проблеми, потреба школи у вихованні свідомих, здорових, дисциплінованих будівників держави). Для логічного розкриття проблеми аналізується поняття «Південь України». Також автор робить наголос на значенні сім’ї для здійснення валеологічної освіти дітей.

Ключові слова: валеологічна освіта, сімейне виховання, передумови охорони здоров’я дітей, культурно-освітні товариства.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дружинина Е. И. Южная Украина в 1800–1825 гг. / Е. И. Дружинина. – М., 1970. – 205 с.

2. Етнографія України: навч. посіб. / [за ред. проф. С. А. Макарчука]. – [2-е вид.]. – Львів: Світ, 2004. – 520 с.

3. Лиман І. І. Православна церква на півдні України (1775–1761 рр.): автореф. дис. … д-ра іст. наук: 07.00.01 / Лиман Ігор Ігоревич; Харк. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. – Х., 2005. – 33 с.

4. Отчет члена совета Крестьянского поземельного банка Ф. Воропонова об исполнении в 1886 г. командировки в южные губернии для обследования переселенческих земельных покупок совершенных с помощью Крестьянского банка. – СПб., 1887. – 51 с.

5. Українська етнологія: навч. посіб. / В. Борисенко. – К.: Либідь, 2007. – 400 с.

6. Таранько М. Українська лектура з обсягу природи в народній школі / Михайло Таранько // Шлях виховання й навчання. – 1932. – Кн. 3. – С. 154–160.

7. Українське народознавство: навч. посіб. / С. П. Павлюк, Г. Й. Горинь, Р. Ф. Кирчіва. – Львів: Фенікс, 1997. – 608 с.

8. Щербина В. Ю. Особливості виховання дітей у селянських та робітничих сім’ях на Півдні України на рубежі ХІХ–ХХ століть / В. Ю. Щербина // Пед. науки: [зб. наук. пр.] / [відп. ред. Барбіна Є. С.] – Херсон: Вид-во ХДУ, 2008. – Вип. 47. – С. 80–83.

ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВ МУЗИЧНОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ ІНТЕГРАЦІЇ МИСТЕЦТВ

НАДУТЕНКО Олена Леонідівна

аспірант кафедри педагогіки та

освітнього менеджменту

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті розкрито зміст художньої культури особистості, проаналізовано особливості формування художньої культури засобами інтеграції мистецтв учнів музичної школи, визначено інтегративні можливості сучасних форм і методів мистецького навчання та виховання.

Ключові слова: художня культура особистості, інтеграція, мистецтво, музична освіта, виховання мистецтвом.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Асафьев Б. В. Избранные статьи о музыкальном просвещении и образовании. / Б .В .Асафьев. – 2 изд–Л.: Музыка, 1973. – 142 с.

2. Бальчитис Э О. О восприятии инструментальной музики в младших класах школы // Э. О. Бальчитис Музыкальное воспитание в школе. Вып. 10. – М. : 1975, – 192 с.

3. Ващенко Г. Г. Загальні методи навчання: Підручник для педагогів.- Вид.перше./ Г. Г. Ващенко. – К.: Українська видавнича спілка Варта, 1997. – 415 с.

4. Енциклопедія освіти / Академія пед..наук України, голов. ред. В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

5. Леонтович М. Д . Практичний курс навчання співу у середніх школах України / М. Д. Леонтович З педагогічної спадщини композитора. Упор. Л. О. Іванова. – К.: Музична Україна. 1989. – 136 с.

6. Масол Л. М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика: монографія / Л. М. Масол. – Київ: Промінь, 2006. – 432 с.

7. Олексюк О. М. Музична педагогіка: Навчальний посібник / О. М. Олексюк. – К.: КНУКіМ, 2006. – 188 с.

8. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька: навч. посіб. / О. П. Рудницька. – К.: ТОВ Інтерпроф, 2002. – 270 c.

9. Ушинський К. Д. Твори :в 6 том. / К. Д. Ушинський. – К.: Рад. школа, 1954. Т. 2. – 560 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись