СИСТЕМА ВПРАВ ІЗ НАВЧАННЯ ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ ОСНОВНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ ВТНЗ
КІСІЛЬ Людмила Миколаївна –
старший викладач
кафедри мовної підготовки
Харківського національного автомобільно-дорожнього університету
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядаються проблеми створення оптимальної та ефективної системи вправ для навчання діалогічного професійного мовлення іноземних студентів, які навчаються у вищих начальних закладах технічного профілю, зокрема автомобільно-дорожньої галузі. Досліджено систему навчальних вправ, зокрема акцентовано увагу на тому, що застосування системи вправ з навчання діалогічного професійного мовлення здійснюється на засадах текстоцентричного підходу.
Ключові слова: система вправ, іноземні студенти вищих технічних навчальних закладів, діалогічне професійне мовлення, текстоцентричний підхід, українська мова як іноземна, мовленнєві вправи.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Голуб Н. Категорійний апарат сучасної української лінгводидактики: проблеми і перспективи // Дивослово. – 2013. – № 6. – С. 14–18.
2. Дроздова І. П. Наукові основи формування українського професійного мовлення студентів нефілологічних факультетів ВНЗ: [монографія]. – Х.: МНАМГ, 2010. – 320 с.
3. Мельничайко В. Я. Аспекти лінгвістичного аналізу тексту // Дивослово. – 1999. – № 9. – С. 11–15.
4. Палихата Е. Я. Діалог в усномовленнєвому спілкуванні // Мандрівець. − 2000. − № 1. − С. 71−77.
5. Пассов Е. И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. − 2-е изд. − М.: Просвещение, 1991. − 223 с.
6. Пентилюк М. І., Горошкіна О. М., Нікітіна А. В. Концепція когнітивної методики навчання української мови // Дивослово. – 2004. – № 8. – С. 5–9.
7. Пентилюк М. Текст як основа формування риторичних умінь і навичок учнів // Українська мова і література в школі. – 2008. – № 1. – С. 2–7.
8. Симоненко Т. В. Теорія і практика формування професійної мовнокомунікативної компетенції студентів філологічних факультетів: монографія. – Черкаси: Вид-во Вовчок О. Ю., 2006. – 328 с.