Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ВИДІВ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ФОРМАМИ РОБОТИ З ТЕКСТОМ У НАВЧАННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ НЕФІЛОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ

ДРОЗДОВА Ірина Петрівна

доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри природничих і гуманітарних наук

Харківського національного

автомобільно-дорожнього університету

e-mail: [email protected]

 

Анотація

Мета курсу української мови для студентів-іноземців нефілологічного профілю пов’язана, по-перше, з набуттям навичок і вмінь для професійної сфери спілкування, що включає чотири основних її аспекти (говоріння, читання, аудіювання, письмо) шляхом переносу їх у виробничо-професійну сферу і, по-друге, у розвитку спеціальних навичок і вмінь, необхідних для успішної комунікації. У статті розглянуто види мовленнєвої діяльності та вимоги до них щодо набуття знань, умінь і навичок комунікації студентів-іноземців.

Ключові слова: види мовленнєвої діяльності; говоріння, читання, аудіювання, письмо; студенти-іноземці нефілологічного профілю; діалогічне й полілогічне мовлення; монологічне мовлення.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Взаимосвязанное обучение видам речевой деятельности / Григорьева В. П., Зимняя И. А., Мерзлякова В. А. [и др.] − М.: Русский язык, 1985. − 116 с.

2. Горкун М. Г. Взаимосвязь курса иностранного языка с подготовкой студентов вуза по основной специальности / М. Г. Горкун // Методические записки по вопросам преподавания иностранных языков в вузе. − М., 1970. − Вып. ІУ. − С. 351–363.

3. Горошкіна О. М. Лінгводидактичні засади навчання української мови в старших класах природничо-математичного профілю / О.М. Горошкіна. − Луганськ: Альма-матер, 2004. − 362 с.

4. Клинджане М. А. О системе речевых упражнений в развитии профессиональной монологической устной речи на естественных факультетах на начальном этапе / М. А. Клинджане // Иностранные языки в высшей школе: сб. науч. трудов. − Рига, 1975. − С. 205−211.

5. Кущ Н. В. Текст как средство развития коммуникативных умений (в условиях краткосрочной стажировки вьетнамских учителей русского языка): автореф. дис. на соискание учен. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (иностранный язык, профессиональное образование)» / Н.В. Кущ. − Л., 1989. − 21 с.

6. Леонтьев А. А. Речевая деятельность / А.А.Леонтьев // Хрестоматия по психологии. − М., 1977. − С. 223−228.

7. Павлова В. Обучение конспектированию: теория и практика / В. Павлова. − 3-е изд., стереотип. − М.: Рус. яз., 1989. − 96 с.

8. Серова Т. С. Теоретические основы обучения профессионально-ориентированому чтению на иностранном языке в неязыковом вузе / Т. С. Серова. − Пермь: Изд-во ПГУ им. М. Горького, 1989. − 230 с.

9. Суворова Е. Г. О письменной речи иностранных студентов технических вузов на основном этапе обучения / Е. Г. Суворова // Русский язык для студентов-иностранцев: сб.ст. − 1983. − № 22. − С. 48−52.

10. Фоломкина С. К. Обучение чтению на иностранном языке в неязыковом вузе / С.К. Фоломкина. − М.: Высшая школа, 1987. − 207 с.

11. Шатилов С. Ф. Актуальные проблемы методики обучения русскому языку иностранных учащихся / С. Ф. Шатилов. − Л.: Изд-во ЛГУ, 1985. − 56 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись