ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ВИДІВ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ФОРМАМИ РОБОТИ З ТЕКСТОМ У НАВЧАННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ НЕФІЛОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ
ДРОЗДОВА Ірина Петрівна –
доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри природничих і гуманітарних наук
Харківського національного
автомобільно-дорожнього університету
e-mail: [email protected]
Анотація
Мета курсу української мови для студентів-іноземців нефілологічного профілю пов’язана, по-перше, з набуттям навичок і вмінь для професійної сфери спілкування, що включає чотири основних її аспекти (говоріння, читання, аудіювання, письмо) шляхом переносу їх у виробничо-професійну сферу і, по-друге, у розвитку спеціальних навичок і вмінь, необхідних для успішної комунікації. У статті розглянуто види мовленнєвої діяльності та вимоги до них щодо набуття знань, умінь і навичок комунікації студентів-іноземців.
Ключові слова: види мовленнєвої діяльності; говоріння, читання, аудіювання, письмо; студенти-іноземці нефілологічного профілю; діалогічне й полілогічне мовлення; монологічне мовлення.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Взаимосвязанное обучение видам речевой деятельности / Григорьева В. П., Зимняя И. А., Мерзлякова В. А. [и др.] − М.: Русский язык, 1985. − 116 с.
2. Горкун М. Г. Взаимосвязь курса иностранного языка с подготовкой студентов вуза по основной специальности / М. Г. Горкун // Методические записки по вопросам преподавания иностранных языков в вузе. − М., 1970. − Вып. ІУ. − С. 351–363.
3. Горошкіна О. М. Лінгводидактичні засади навчання української мови в старших класах природничо-математичного профілю / О.М. Горошкіна. − Луганськ: Альма-матер, 2004. − 362 с.
4. Клинджане М. А. О системе речевых упражнений в развитии профессиональной монологической устной речи на естественных факультетах на начальном этапе / М. А. Клинджане // Иностранные языки в высшей школе: сб. науч. трудов. − Рига, 1975. − С. 205−211.
5. Кущ Н. В. Текст как средство развития коммуникативных умений (в условиях краткосрочной стажировки вьетнамских учителей русского языка): автореф. дис. на соискание учен. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (иностранный язык, профессиональное образование)» / Н.В. Кущ. − Л., 1989. − 21 с.
6. Леонтьев А. А. Речевая деятельность / А.А.Леонтьев // Хрестоматия по психологии. − М., 1977. − С. 223−228.
7. Павлова В. Обучение конспектированию: теория и практика / В. Павлова. − 3-е изд., стереотип. − М.: Рус. яз., 1989. − 96 с.
8. Серова Т. С. Теоретические основы обучения профессионально-ориентированому чтению на иностранном языке в неязыковом вузе / Т. С. Серова. − Пермь: Изд-во ПГУ им. М. Горького, 1989. − 230 с.
9. Суворова Е. Г. О письменной речи иностранных студентов технических вузов на основном этапе обучения / Е. Г. Суворова // Русский язык для студентов-иностранцев: сб.ст. − 1983. − № 22. − С. 48−52.
10. Фоломкина С. К. Обучение чтению на иностранном языке в неязыковом вузе / С.К. Фоломкина. − М.: Высшая школа, 1987. − 207 с.
11. Шатилов С. Ф. Актуальные проблемы методики обучения русскому языку иностранных учащихся / С. Ф. Шатилов. − Л.: Изд-во ЛГУ, 1985. − 56 с.