КОМПОНЕНТНО-СТРУКТУРНИЙ АНАЛІЗ ПОНЯТІЙНО-КАТЕГОРІЙНОГО АПАРАТУ ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ
СОКОЛ Мар’яна Олегівна –
кандидат філологічних наук,
докторант Дрогобицького державного
педагогічного університету імені Івана Франка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті подано детермінацію структурних компонентів понятійно-категорійного апарату педагогічної науки. Здійснено різноаспектний аналіз терміну «поняття» з точки зору педагогіки, психології, мовознавства, філософії тощо. Висвітлено особливості трактування системи педагогічних понять у науковому середовищі.
Ключові слова: аналіз, термін, поняття, понятійно-категорійний апарат, детермінація, педагогіка.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Виноградов В. В. Основные типы лексического значения слова / В. В. Виноградов // Вопросы языкознания. – М. Спб. – 1953. – № 5. – С. 3–29.
2. Вихрущ А. В Особистість у контексті педагогічної персонології / А. В. Вихрущ. Я-концепція академіка Неллі Ничкало у вимірі професійного розвитку особистості: зб. наук. пр. – Київ НАПН, 2014. – С. 534–540.
3. Гринев-Гриневич С. В. Введение в терминографию: Как просто и легко составить словарь: Учебное пособие / С. В. Гринев-Гриневич. – М.: Книжный дом «ЛИБРОКОМ», 2009. – 224 с.
4. Карапетян И. К. Тенденции развития категориально-понятийного аппарата педагогической науки в России (1850-1930) / И. К. Капертян. – М.: Грааль, 2000. – 192 с.
5. Кичева И. В. Обогащение педагогической терминологии в 90-е годы XX в / И. В. Кичева, – Пятигорск: Изд-во ПГЛУ, 2004. – 404 с.
6. Кочерган М. П. Зіставне мовознавство і проблема мовних картин світу / М. П. Кочерган // Мовознавство. – 2004. № – 6. – С.12–22.
7. Лейчик В. М. Терминоведение: предмет, методы, структура / В. М. Лейчик. – М.: Изд-во ЛКИ, 2007. – 256 с.
8. Полонский В. М. Методологические принципы разработки понятийно-терминологического аппарата педагогики [Электронный ресурс] / В. М. Полонский. Режим доступа: //http://www.jeducation.ru/4_2004/55.html.
9. Селіванова О. О. Сучасна лінгвістика: термінологічна енциклопедія / О. О. Селіванова. – Полтава: Довкілля–К, 2006. – 716 с.
10. Сухомлинська О. В. Історико-педагогічний процес: нові підходи до загальних проблем / О. В. Сухомлинська, – Київ.: А.П.Н., 2003. – 68 с.
11. Тузлукова В. И. Моделирование терминологической системы региональной педагогической науки: [моногр.] / В. И. Тузлукова. – М.: Изд-во РГУ, 2001. – 148 с.
12. Челпанов Г. И. Учебник логики / Г. И. Челпанов. – М.: Либроком, 2009. – 264 с.