• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

INNOVATIVE ASPECTS OF STUDYING ENGLISH AT THE ART FACULTY

CHERNIONKOV Yaroslav Oleksandrovych –

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor,

Department of Linguodidactics and Foreign Languages,

Kirovograd Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University

e-mail: [email protected]

ROZHKOVA Natalia Hrygorivna –

Candidate of Pedagogical Sciences,

Senior Lecturer of the Department of Linguodidactics

and Foreign Languages, Kirovograd Volodymyr Vynnychenko

State Pedagogical University

e-mail: [email protected]

Анотація

    Авторами досліджено та проаналізовано поняття «самостійна робота», «інноваційні методи», «комунікативна компетентність» та «індивідуальна робота». Самостійна робота студентів представляє собою складне педагогічне явище, особливу форму навчальної діяльності, яка покликана допомогти студентам набути комплекс знань і навичок.

Ключові слова: інноваційні технології, англійська мова, освітнє середовище, самостійна робота студентів, дослідно-експериментальна робота, результати експеримента, тестування, методи навчання, система Moodle, адаптація інноваційно-комунікативних завдань.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гришкова Р. О. Модернізація іншомовної підготовки студентів нефілологічних спеціальностей у контексті Євроінтеграції / Р.О. Гришкова // Педагогіка. – 2011. – Випуск 146. Том 158. – С. 55–58.

2. Ильина Т. С. Обучение чтению газет и журналов на уроке иностранного языка в средней школе / Т.С. Ильина // Молодой ученый. – 2014. – № 6. – С. 715–718.

3. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання / О. Пометун, Л. Пироженко. – К.: А.С.К., 2005. – С. 192.

4. Редько В. Інтерактивні технології навчання іноземної мови / В. Редько // Рідна школа. – 2011. – № 8-9. – С. 28–36.

5. Innovations in learning technologies for English language teaching [electronic resource].– Access mode: https://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/ C607%20Information%20and%20Communication_WE B%20ONLY_FINAL.pdf [Innovations in learning technologies for English language teaching [electronic resource].– Access mode: https://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/ C607%20Information%20and%20Communication_WE B%20ONLY_FINAL.pdf]

6. Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін [electronic resource]. – Access mode: http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/46343/. [Pro organizaciyu vyvchennya gumanitarnyx dyscyplin [electronic resource]. – Access mode: http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/46343/.]

7. Самостійна робота студентів при вивченні професійної Англійської [electronic resource]. – Access mode: http://naub.oa.edu.ua/2013/samostijnarobota-studentiv-pry-vyvchenni-profesijnojianhlijskoji/. [Samostiіna robota studentiv pry vуvchenni profesiіnoi Angliіskoi [electronic resource]. – Access mode: http://naub.oa.edu.ua/2013/samostijna-robotastudentiv-pry-vyvchenni-profesijnoji-anhlijskoji/.]

8. Використання домашнього читання як засобу формування комунікативної компетенції студентів [electronic resource]. – Access mode: http://uk.x-pdf.ru/5istoriya/12528-1-udk-81243811111-vchenko-kandidat-filologichnih-nauk-docentsi-sidorenko-kandidat-filologichnih-nauk-docentzhitom.php. [Vykorystannia domashnogo chytannia yak zasobu formuvannia komunikatyvnoi kompetentsii]. – Access mode: http://uk.x-pdf.ru/5istoriya/12528-1-udk81243-811111-vchenko-kandidat-filologichnih-naukdocent-si-sidorenko-kandidat-filologichnih-naukdocent-zhitom.php.]

9. Образовательная технология «Бриколаж» [electronic resource]. – Access mode: http://www.moocv.ru/pages.php?pageid=5969. [Obrazovatelnaіa tehnologiіa «Brikolazh» [electronic resource]. – Access mode: http://www.moocv.ru/pages.php?pageid=5969.]

10. Образование будущего: ключевые педагогические инновации и тенденции в развитии образовательной среды [electronic resource]. – Access mode: http://naukovedenie.ru/PDF/166PVN215.pdf. [Obrazovanie buduschego: klyuchevyie pedagogicheskie innovatsii i tendentsii v razvitii obrazovatelnoy sredy [electronic resource]. – Access mode: http://naukovedenie.ru/PDF/166PVN215.pdf]]

11. Bring Your Own Device с точки зрения интересов отечественного бизнеса [electronic resource]. – Access mode: http://www.cisco.com/c/ru_ru/about/press/pressreleases /2012/112912c.html [Bring Your Own Device s tochki zreniya interesov otechestvennogo biznesa [electronic resource]. – Access mode: http://www.cisco.com/c/ru_ru/about/press/pressreleases /2012/112912c.html]

12. Проект как одна из современных технологий обучения [electronic resource]. – Access mode: http://festival.1september.ru/articles/414629/ [Proekt kak odna iz sovremennyih tehnologiy obucheniya [electronic resource]. – Access mode: http://festival.1september.ru/articles/414629/]

13. Современные технологии обучения английскому языку [electronic resource]. – Access mode: http://ext.spb.ru/2011-03-29-09-03-14/110foreignlang/846-2011-12-05-22-09-36.html. [Sovremennyie tehnologii obucheniya angliyskomu yazyiku [electronic resource]. – Access mode: http://ext.spb.ru/2011-03-29-09-03-14/110foreignlang/846-2011-12-05-22-09-36.html.]

PROFESSIONAL AND PERSONAL FORMATION OF A STUDENT IN THE CULTURAL AND ARTISTIC SPACE FROM THE POSITIONS OF THE SYSTEMATIC AND SYNERGETIC APPROACH

SHEVCHENKO Inha Leonidivna –

Ph.D., associate professor of the Department of Vocally-choral Disciplines

and Methodology of Musical Education

Kirovograd Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University

e-mail: [email protected]

BRODSKYI Gennadiy Leonidovych –

an honoured worker of culture of Ukraine,

associate Professor of the Department of Musical and Theoretical

and Instrumental Disciplines Kirovograd Volodymyr Vynnychenko

State Pedagogical University

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті йдеться про розробку нових сучасних методологічних підходів в педагогіці та мистецькій освіті, означення їхніх системних зв'язків з позицій міждисциплінарних співвідношень на історичному етапі постмодернізму, які відповідають сучасним вимогам цивілізації й культури та високому рівню розвитку наукового мислення, визначаються умови професійно-особистісного становлення студента в сучасному культурно-мистецькому просторі.

Ключові слова: мистецька освіта, культурно-освітній простір, синергетична парадигма, системно-синергетичний підхід, зміст освіти, педагогічна синергетика, викладач, студент, професійно-особистісне становлення.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Андрущенко В. «Педагогічна конституція Європи» як проект освітньої політики XXI століття / В. Андрущенко // Гілея: науковий вісник. – 2014. – Вип. 83. – С. 180–182.

2. Бевзенко Л. Социальная самоорганизация. Синергетическая парадигма: возможности социальных интерпретаций / Л.Д. Бевзенко. – К.: Ин-т социологии НАН Украины, 2002. – 437 с.

3. Буданов В. Методология синергетики в постнеклассической науке и в образовании / В.Г. Буданов. – М.: Издательство ЛКИ, 2007. – 232 с.

4. Демент М. Освітній простір як педагогічна умова формування готовності майбутнього фахівця до професійної діяльності / М Демент // Імідж сучасного педагога. – 2013. – № 5. – С. 44–47.

5. Добронравова И. Синергетика: становление нелинейного мышления / И.С. Добронравова. – К.: Лыбидь, 1990. – 149 с.

6. Князева Е. Одиссея научного разума: синергетическое видение научного прогресса / Е.Н. Князева. – М.: Ин-т философии РАН, 1995. – 228 с.

7. Князева Е. Основания синергетики. Человек, конструирующий себя и свое будущее / Е.Н. Князева, С.П. Курдюмов. – М.: КомКнига, 2007. – 232 с.

8. Кремень В. Педагогічна синергетика: понятійно-категоріальний синтез / В. Кремень // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2013. – № 3. – С. 3–19.

9. Мухіна І.Г. Освітньо-культурний простір: проблема дефініції / І.Г. Мухіна // Вісник Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого. Сер.: Філософія, політологія, соціологія. – 2013. – № 3. – С. 37–44.

10. Разуменко О. Освітній простір як місце розгортання педагогічних відносин / О.В. Разуменко // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Філософія. – 2013. – Вип. 41(2). – С. 216–223.

11. Рибка Н.М. Єдиний освітній простір як інтегративна система: соціально-філософський аналіз: автореферат дис. … канд. філос. наук, спец.: 09.00.03./ Н.М. Рибка. – Одеса, 2005. – 16 с.

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРОВОГО НАВЧАННЯ

БОНДАРЕНКО Анжеліка Володимирівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри методики музичного виховання, співу та хорового диригування

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    Диригентсько-хорове навчання майбутніх учителів музики здійснюється під час фахового навчання у ВНЗ. Стаття присвячена обґрунтуванню принципів диригентськохорового навчання: принцип доступності, принцип взаємозв’язку диригентських засобів, принцип домінуючої ролі диригентсько-технічних вправ, принцип раціонального використання мінімальності й масштабності диригентських рухів, принцип свободи й природності диригентського жесту, принцип спірально-сконцентрованого пошуку творчих орієнтирів.

Ключові слова: диригентсько-хорова підготовка, майбутній вчитель музики, принципи диригентсько-хорового навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Балл Г. А. Теория учебных задач: психолого-педагогический аспект / Г. А. Балл. – М.: Педагогика, 1990. – 184 с.

2. Бурська О. П. Музикоцентрична модель розвитку творчої особистості як проблема виконавської підготовки вчителя музики / О. П. Бурська // Наукові записки ТНПУ імені Володимира Гнатюка. Серія «Педагогіка». – 2006. – № 5. – С. 50–53.

3. Гринчук І. П. Проблеми музичного мислення: теорія і методика розвитку. Діалектика музичного логосу та ейдосу: навч.-метод. посібник / І. Гринчук, О. Бурська. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2008. – 224 c.

4. В. Кандинський. Избранные труды по теории искусства. В 2 т. Т. 2 / Василий Кандинский. – М.: Гилея, 2001. – 344 с.

5. Козир А. В. Професійна майстерність учителів музики: теорія і практика формування в системі багаторівневої освіти: монографія / А. В. Козир. – К.: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. – 380 с.

6. Машбиц Ю. И. Психолого-педагогические проблемы компьютеризации обучения / Ю. И. Машбиц. – М.: Педагогика, 1988. – 192 с.

7. Островська Т. В. Підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва до хорової роботи в школі / Т. В. Островська, С. П. Федорищева // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки / відп. за вип. О. М. Пономарьова. – Луганськ, 2011. – Вип. 7 (218). – Ч. 2. – С. 110–115.

8. Падалка Г. М. Учитель, музика, діти / Г. М. Падалка. – К. : Муз. Україна, 1982. – 144 с.

9. Поляков О. Язык дирижирования / O. Поляков. – К., 1987. – 94 с.

10. Фіцула М. М. Педагогіка: навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти / Михайло Михайлович Фіцула. – К. : Академія, 2001. – 528 с.

СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ЯК МЕТОДОЛОГІЧНА ОСНОВА ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

БОНДАРЕНКО Дмитро Володимирович –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри методики музичного виховання, співу та хорового диригування

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті автор визначає системний підхід як методологічну основу фахової підготовки майбутніх учителів музики у ВНЗ. Розкривається специфіка формування фахових знань і вмінь студентів під час вивчення циклу диригентсько-хорових дисциплін. Підкреслюється важливість розвитку активної особистісної позиції студентів у процесі адаптації до диригентсько-хорового навчання. З’ясовуються педагогічні завдання щодо практичної зорієнтованості фахового навчання студентів.

Ключові слова: системний підхід, адаптивна готовність, диригентсько-хорова підготовка, майбутній вчитель музики.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Козир А. В. Акмеологічні умови гармонізації логічної та емоційної сфер формування професійної майстерності викладачів мистецьких дисциплін / А. В. Козир // Педагогіка вищої та середньої школи : Збірник наукових праць / гол. ред. – проф. Буряк В. К. – Кривий Ріг: КДПУ, 2011. – Вип. 32. – 578 с.

2. Лисевич О. В. Формування педагогічної культури спілкування майбутніх учителів в контексті особистісно-орієнтованої освіти /
О. В. Лисевич // Проблеми оновлення змісту початкової освіти на сучасному етапі реформування школи: Збірник наукових та науково-методичних праць кафедри педагогіки і психології Криворізького державного педагогічного університету / За загальною редакцією доктора педагогічних наук, професора В. К. Буряка. – Кривий Ріг, КДПУ, 2003. – Вип. 2. – 198 с.

3. Линенко А. Ф. Готовність майбутніх учителів до педагогічної діяльності / А. Ф. Линенко // Педагогіка і психологія. – 1995. – № 1. – С. 125–132.

4. Ловцов Д. А. Адаптивная система индивидуализации обучения / Д. А. Ловцов, В. В. Богорев // Педагогика. – 2001. – № 6. – С. 24– 28.

5. Мороз А. Г. Профессиональная адаптация выпускника педагогического вуза: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.08 / Алексей Григорьевич Мороз. – Киев: ЮГУ, 1983. – 50 с.

6. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи : монографія / за ред. І. А. Зязюна – Київ: Віпол, 2000. – 636 с.

7. Падалка Г. М. Музична освіта в Україні: концептуальні аспекти / Г. М. Падалка // Теорія та методика мистецької освіти. Наукова школа Г. М. Падалки. Колективна монографія / під наук. ред. А. В. Козир. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. – С. 21–56.

8. Платонов К. К. Проблемы способностей / Константин Константинович Платонов. – Москва: Наука, 1972. – 312 с.

9. Шайхутдинова Д. И. Инновационный подход в преподавании музыкально-теоретических дисциплін: на материале музыкальной гимназии: дис. … канд. пед. наук: 13.00.08 / Дамира Ильдаровна Шайхутдинова. – Уфа, 2004. – 219 с.

10. Щербакова И. А. Системный подход в определении путей совершенствования современной системы музыкального образования / И. А. Щербакова // Проблемы и перспективы развития образования в России. – 2010. – № 4. – С. 62–67.

RESEARCH WORK AS A WAY OF FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF THE TEACHER OF MUSIC ART

GROSAN Svitlana Viktorivna –

candidate of pedagogical Sciences, senior lecturer of the

Department of music theory and instrumental disciplines

Kirovograd Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University

e-mail: [email protected]

Анотація

  Автор статті робить спробу розкрити роль та можливості науководослідницької роботи викладачів вищих навчальних педагогічних закладів у процесі формування власної професійної компетентності. Аналіз наукової літератури дав підстави для ствердження, що професійна компетентність включає ціннісноорієнтовану, загальнокультурну, комунікативну та інформаційно-технологічну компетентність; компетентність соціальної взаємодії та особистого саморозвитку, а також когнітивну компетентність як комплексну компетентність, що забезпечує процес самостійної навчально-пізнавальної та дослідницької діяльності викладача.

Ключові слова: науково-дослідницька робота, науково-методична робота, дослідницька діяльність, професійна компетентність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Давыдов В. П. Методология и методы психолого-педагогического исследования / В. П. Давыдов. – Москва: Логос, 2006. – 213 с.

2. Карпова, Л. Н. Формування професійної компетентності вчителя загальноосвітньої школи / Л. М. Карпова. – Авторф. диссер. канд. пед. наук. – . Харківський державний мед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, 2004. – 23 с.

3. Koзырева А. О. Компетентность современного учителя: современная проблема определения понятия. / А. О. Козырева. – Информационыый сборник Сибирского государственного педагогического университета. – Вып. 12. – 2004. – С. 23–31.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись