NAZARENKO Maryna Pavlivna –
Candidate of Pedagogic Science,
a senior lecturer in vocal and choral disciplines
and methods of musical education at
Kirovohrad Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглянута актуальна проблема підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва до роботи концертмейстера в загальноосвітній школі. Висвітлено теоретичні основи концертмейстерської підготовки студентів мистецьких факультетів педагогічних університетів, здійснено аналіз науково-методичних досліджень у цій галузі.
Ключові слова: інструментально-виконавська підготовка, концертмейстерська діяльність, майбутній вчитель музичного мистецтва, мистецький факультет, оптимізація навчального процесу, педагог-музикант.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Крючков Н. А. Искусство аккомпанемента как предмет обучения / Н. А. Крючков. – Л.: Музгиз, 1961. – 72 с.
2. Кубанцева Е. И. Методика работы над фортепианной партией пианиста –концертмейстера / Е. И. Кубанцева // Музыка в школе. – 2001. – № 4. – С. 52–55.
3. Люблинский А. А. Теория и практика аккомпанемента. Методологические основы / А. А. Люблинский. – Л.: Музыка, 1972. – 80 с.
4. Насыпная Г. А. Фортепианное воплощение оркестровой звучности (на материале оперних отрывков): [учеб. пособие] / Г. А. Насыпная – М.: Прометей, 2000. – 16 с.
5. Одинокова И. Н. Развитие творческих сторон личности студента в процессе обучения элементам композиции: автореф. дис.. … канд.. пед. наук / МГПУ. – М., 1985. – 16 с.
6. Олексюк О. М. Музична педагогіка: [навч. посібник] / О. М. Олексюк. – К.: КНУКіМ, 2006. – 188 с.
7. Рафалович О. В. Транспонирование в классе фортепиано / О. В. Рафалович – Л.: Музгиз, 1963. – 36 с.
8. Шендерович Е. М. О преодолении пианистических трудностей в клавирах: Советы аккомпаниатора / Е. М. Шендерович – М: Музыка, 1987. – 60 с.
STRYZHAKOV Artem Olehovych –
Candidate of Pedagogical Sciences,
Chairman of the Board – Culture and Art Foundation «Perspective»
e-mail: [email protected]
Анотація
Стаття присвячена теоретичним аспектам інтерпретації понять «духовність», «моральність», «духовна культура»; розглядається роль народного танцю в розвитку у студентів духовної культури.
Ключові слова: студенти, духовність, моральність і духовна культура, духовні цінності, народні танці.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Голейзовский К. Я. Образы русской народной хореографии / К. Я. Голейзовский. – М.: Искусство, 1964. – 367 с.
2. Гончаренко М. В. Українська культура серед інших культур світу. // Слово і час. – 2004. – № 5. – С. 23-29.
3. Зязюн I. А. Духовна еліта у суспільстві: інтелігентність і громадянськість // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарнотехнічної еліти: Зб-к наук. праць / За редакцією Л. Л. Товажнянського та О. Г. Романовського. – Харків: НТУ «ХПІ», 2003. – Вип. 1(5). – С. 32-41.
4. Ильин И. А. Собр. соч.: в 10 т. / И. А. Ильин. – М.: Русская книга, 1996. – Т. 1. – 400 с.
5. Каган М. С. Искусство // Философский энциклопедический словарь. – М., 1983. – 348 с.
6. Кіндер К. Р. Семантика пластичних символів народної танцювальної культури українців : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. мис- тецтвознавства : 17.00.01 «Теорія та історія культури» / К. Р. Кіндер. – К., 2007. – 19 с.
7. Культура. Ідеологія. Особистість: Методолого-світоглядний аналіз / В. Андрущенко, Л. Губерський, М. Михальченко. – К.: ЗнанняУкраїни, 2002. – С. 510-515.
8. Лихачев Д. С. Прошлое – будущему: статьи и очерки. / Д. С. Лихачев. –Л.: Наука, 1985. – 575 с.
9. Огнев’юк В. О. Освіта в системі цінностей сталого людського розвитку / В. О. Огнев’юк. – К.: Знання України, 2003. – 390 с.
10. Соловьев В. С. Несколько слов о настоящей задаче философии // Соч.: В 2 т. – Т. 1. – М., 1989. – 298 c.
11. Сухомлинський В. О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості / В. О. Сухомлинський // Вибр. твори : в 5-ти т. – К. :
Рад.школа, 1976. – Т. 1. – С. 5-402.
12. Українські народні танці / Упор.: Гуменюк А. І. – К.: Наукова думка, 1969. – 242 c.
13. Шадриков В. Д. Духовные способности / В. Д. Шадриков. – М.: Магистр, 1996. – 182 с.
YANENKO Oksana Andriivna –
Candidate of Pedagogic Science,
a senior lecturer in vocal and choral disciplines
and methods of musical education at
Kirovohrad Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University
е-mail: [email protected]
Анотація
У статі відображено актуальність проблеми підготовки фахівця-музиканта у класі естрадного співу; визначено специфіку підготовки фахівця-музиканта в класі естрадного співу: навчання естрадному співу повинно здійснюватися на базі академічної вокальної школи; опанування високохудожнім різножанровим й різностильовим вокальним репертуаром та жанрово-стилістичними засобами естрадного вокального виконавства; оволодіння вокальними методами і прийомами естрадного співу, опанування елементами хореографії в процесі навчання естрадному співу; набуття акторського досвіду в класі естрадного співу та під час сценічних виступів.
Ключові слова: клас естрадного співу, підготовка, фахівець-музикант.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Дрожжина Н. В. Естрадно-джазовий спів: навчальна програма / укладач Н. В. Дрожжина. – Харків, 2006. – 28 с.
2. Осетров Ю. О. Шляхи та методи підвищення якості виконавської підготовки майбутніх викладачів естрадного вокалу / Ю. О. Осетров // Наша школа. – 2009. – № 2. – С. 28-32.
3. Риггс Сет. Как стать звездой / Сет Риггс ; сост.: Guitar College. – Mосква : Guitar College, 2000. – 104 c.
4. Толмачева Н. В. Манера пеня и стилистические особенности [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vs-maximum.ru/dt_portfolio/ tolmacheva-natalya-vladimirovna/
5. Юцевич, Ю. Є. Про українську співацьку школу / Ю. Є. Юцевич. Ніколаєнко П. М. // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти : збірник. Вип. 10 (15). 1998. – С. 184– 189.
6. Linklater K. Freeing the Natural Voice. Imagery and Art in the Practice of Voice and Language / K. Linklater. – Hollywood : Drama Publishers, 2006. – 382 p.
7. Sadolin C. Complete Vocal Technique / Catrin Sadolin. – Denmark, 2000. – 255 p.
НОВОСАДОВА Світлана Артемівна –
викладач кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання
Житомирський державний університет імені Івана Франка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розкриваються методичні засади формування творчої самостійності майбутнього вчителя музики, подаються дидактичні аспекти, що базуюься на принципах цілісного навчання, системності та послідовності в оволодінні спеціальними музично-теоретичними знаннями та вміннями, диференційованого принципу навчання, визначається їхня ефективність для відчуття впевненості студента у власних можливостях, забезпечення його майбутньої професійної самореалізації.
Ключові слова: музично-теоретичні дисципліни, вчитель музики, комплексне навчання, принцип системності та послідовності, диференційоване навчання.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Акимова М. К., Козлова В. Т. Индивидуальность учащегося и индивидуальный подход / М. К. Акимова, В. Т. Козлова – М., 1992. – 80 с.
2. Актуальные проблемы музыкального образования: Сб. статей / Сост. И. К. Котляревский, Ю. А. Полянский. – К.: Муз. Україна, 1986. – 128 с.
3. Виноградов Г. С. Гармония и сольфеджио: Учеб. для высш. муз. учеб. заведений / Г. С. Виноградов – К.: Музична Україна, 2003. – 304 с.:нот.
4. Гладышева О. О. Музыкально-творческое развитие будущих учителей музыки в процессе обучения композиции: автореф. дис. на соискание учен. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08 / Государственное учреждение Института художественного образования Российской академии образования ‒ Москва, 2004 г. – 21 с. http://5fan.ru/wievjob.php?id=66787
5. Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Г. С. Костюк – К., 1989. – 608 с.
6. Малашевська І. А. Методика музичнотеоретичної підготовки майбутніх учителів музики на історико-стильовій основі: автореф. дис... канд. пед. наук: спец. 13.00.02. / Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова – Київ, 2005. – 21 с.
7. Музично-теоретична підготовка вчителів музики [Електронний ресурс] ‒ Режим доступу до ресурсу: http://hghltd.yandex.net/yandbtm.
8. Нивельт О. А. Научные основы и перспективы перестройки вузовского курса гармонии // Актуальные проблемы музыкального образования: Тематический сборник научных трудов / О. А. Нивельт – К.: КГК им. П. И. Чайковского, 1990. – С. 40 – 51.
9. Учитель мистецьких дисциплін у дискурсі педагогічної майстерності: навчально-методичний посібник / І. А. Зязюн, Г. Г. Філіпчук, О. М. Отич та ін.; за наук. ред., передм. і післямова О. М. Отич. – Бердянськ: Бердянський державний педагогічний університет, 2013 – 340 с.
ВАН Кань –
аспірант факультету мистецтв
НПУ імені М. П. Драгоманова
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядається проблема формування евристичного мислення майбутніх учителів музики під час фахової підготовки у вищому навчальному закладі в системі музично-педагогічної освіти України та Китаю. Проаналізовано результати стану сформованості евристичного мислення майбутніх учителів музики у процесі навчання гри на скрипці. У межах констатувального експерименту виявлено рівні сформованості евристичного мислення майбутніх учителів музики.
Ключові слова: евристичне мислення, майбутні вчителі музики, інструментально-виконавська підготовка, констатувальний експеримент.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Анастази А. Урбина С. Психологическое тестирование. – Спб.: Питер, 2001. – 688 с.
2. Андреев В. И. Эвристика для творческого саморазвития. – Казань, – 1994 – 237 с.
3. Батаршев А. В. Диагностика темперамента и характера. 2 изд. – СПб.: Питер, 2007. – 368 с.
4. Кулюткин Ю. К. Эвристические методы в структуре решений / Ю. К. Кулюткин. – М.: Педагогика, 1970 – 423 с.
5. Сидоренко Е. В. Методы математической обработки в психологии / Е. В. Сидоренко. – СПб.: Речь, 2003. – 350 с.
6. Cтанко А. А. Исполнительский аппарат скрипача. – Одесса, 1995. – 199 с.
7. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук. метод. посіб. / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. За ред. О. І. Пометун. – К.: Видавництво А. С. К., 2004. – 192 с.
8. Фёдоров К. П., Абрамян Г. В. Эвристические методы и методики обучения информатике в школах с углублённым изучением иностранных языков // Региональная информатика «РИ-2012»: Материалы юбилейной ХІІІ СанктПетербургской международной конференции. – 2012. – С. 268–269.
9. Хуторской А. В. Эвристическое обучение: Теория, методология, практика / Андрей Викторович Хуторской. – М.: Междунар. пед. акад., 1998. – 266 с.
10. Хуторской А. В. Дидактическая евристика: Теория и технология креативного обучения. – М.: Изд-во Моск. Универ., 2003. – 416 с.