ХАРАКТЕРИСТИКА ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ У ПРОЦЕСІ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ ПІДГОТОВКИ
МАКАРЕНКО Володимир Іванович –
викладач кафедри медичної інформатики, медичної і біологічної фізики
Вищого державного навчального закладу України
«Українська медична стоматологічна академія»
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті на основі анализу теоретичної літератури і власного практичного досвіду викладання розкрито методологічну сутність поняття «педагогічні умови». Визначено, охарактеризовано та теоретично обгрунтовано комплекс педагогічних умов формування фахових компетентностей у майбутніх лікарів в процесі вивчення природничо-наукових дисциплін. в едності трьох складових: фахово орієнтоване освітнє середовища на кафедрах вузів (викладачі, наукові школи, технології, обладнання лабораторій тощо); розробка і застосування навчальнометодичного забезпечення природничо-наукової підготовки майбутніх лікарів (навчальнометодичні комплекси, плани, програми, підручники тощо); викладач як науковий керівник наукових розвідок майбутніх лікарів.
Ключові слова: викладач, майбутні лікарі, навчально-методичне забезпечення, освітнє середовище, педагогічні умови, природничо-наукова підготовка, фахові компетентності.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Гринько В. О. Особливості педагогічної діяльності викладача вищої школи у сучасну епоху / В. О. Гринько // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. – 2012. – Вип. 17. – С. 166– 173.
2. Гриньова М. В. Саморегуляція: навч.метод. посіб. / М. В. Гриньова. – Полтава: АСМІ. – 2008. – 286 с.
3. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України: [гол. ред. В. Г. Кремень]. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
4. Исаев А. В. Проектирование профессионально-ориентированной образовательной среды в вузе / А. В. Исаев, Н. А. Платошина // Известия Волгоградского государственного технического университета. – 2012. – Вып. № 9. Том 11. – С. 69–72.
5. Костюк Д. А. Педагогічні умови формування фахової компетентності у майбутніх техніків-електриків сільського господарства / Д. А. Костюк // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Педагогіка, психологія, філософія. – 2014. – Вип. 199(2). – С. 344–349.
6. Макаренко В. І. Метод пошуководослідницьких проектів як засіб формування науково-дослідницьких умінь студентів. / В. І. Макаренко, О. В. Макаренко, К. С. Макаренко, О. В. Сілкова // Вища освіта України: теоретичний та науково-методичний часопис. Тематичний випуск: Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології. – К.; Кіровоград, 2014. – Додаток 2, т. 3 (54). – С. 76–87.
7. Макаренко В. І. Формування творчої компетентності майбутніх лікарів на заняттях з біофізики. / В. І. Макаренко, О. В. Макаренко, К. С. Макаренко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2015. – № 3 (47). – С. 397–405.
8. Макаренко В. І. Формування фахових компетенцій у студентів вищих медичних навчальних закладів. / В. І. Макаренко, О. В. Макаренко, К. С. Макаренко // Матеріали Всеукраїнської навчально-наукової конференції з міжнародною участю, 26 березня 2015 року. – Полтава, 2015. – С. 156–158.
9. Манько В. М. Дидактичні умови формування у студентів професійно-пізнавального інтересу до спеціальних дисциплін / В. М. Манько // Соціалізація особистості: зб. наук. пр. Національного педагогічного університету ім. М. Драгоманова. – К.: Логос, 2000. – Вип. 2. – С.153–161.
10. Словник-довідник з професійної педагогіки / [ред.-упоряд. А. В. Семенова]. – Одеса: Пальміра, 2006. – 272 с.
11. Трошкін О. В. Педагогічні умови розвитку ініціативності майбутніх дизайнерів у процесі навчально-творчої діяльності: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Трошкін Олександр Васильович. – Донецьк, 2004. – 227 с.
12. Федорова О. Ф. Некоторые вопросы активизации учащихся в процессе теоретического и производственного обучения / О. Ф. Федорова. – М.: Высшая школа, 1970. – 301 с.