Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПРОБЛЕМА ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ НОМІНАЦІЇ ОКРЕМИХ ВИДІВ ЛЕКСИЧНИХ ПОМИЛОК

CІРАНЧУК Наталія Миколаївна –

кандидат педагогічних наук,

доцент кафедри теорії і методик початкового навчання

Рівненського державного гуманітарного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті науково обґрунтовано термін «орфонімічна помилка». Терміном «орфонімічна помилка» ми позначаємо конкретний вид лексичних помилок – неправильне слововживання, пов’язане з незнанням точного значення слова, використання слова в невластивому для нього значенні, невідповідність ужитого слова тому поняттю, яке ним позначене в контексті і змісті усього висловлювання в цілому. Визначення типу помилки вказує на причини та механізми її породження. Робота над запобіганням таким помилкам переходить від загальних побажань «правильно вживати слова» в іншу площину – сферу цілеспрямованого збагачення словника дітей, уточнення значень окремих слів, організації спеціальної роботи над значенням слова та над відповідністю обраного слова загальному змісту висловлювання, його основній думці, контексту. Вимоги до якостей «хорошого» мовлення, а саме: правильність і точність – можуть бути реально досягнуті у процесі орфонімічної роботи – лексико-граматичних вправ, що спираються передусім на значення слова і встановлення зв’язку між значенням слова та змістом поняття, між значенням слова та змістом тексту.

Ключові слова: орфонімія, орфонімічна помилка, орфонімічна робота, орфонімічні вправи, орфонім.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вашуленко М. С. Методика навчання української мови в початковій школі: навчальнометодичний посібник для студентів вищих навчальних закладів / М. С. Вашуленко. – К.: Літера ЛТД, 2011. – 364 с.

2. Кулебаба Е. П. Изучение лексических паронимов как средства совершенствования речи учащихся начальной школы: дис. канд. пед. наук / Е. П. Кулебаба. – М., 1995. – 173 с.

3. Омельчук C. А. Українська лінгводидактична термінологія з погляду нормативності / С. А. Омельчук // Українська мова. – 2015. – № 1. – С. 50–59.

4. Пономарьова К. І. Збагачення словникового запасу молодших школярів синонімами як засіб увиразнення мовлення: автореф. … канд. дис. / К. І. Пономарьова. – К., – 2002. – 20 с.

5. Пентилюк М. І., Гнаткович Т. Д. Психологічні засади компетентнісного підходу до вивчення синтаксису / М. І. Пентилюк, Т. Д. Гнаткович // Дивослово. – 2016. – №7.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись