• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

EDUCATION FOR DEMOCRATIC CITIZENSHIP: TEACHING VIRTUES AND VALUES

IVANENKO NadiyaViktorivna –

PhD, Associate Professor of the Germanic Languages Chair,

Vice Dean of the Faculty of Foreign Languages,

Kirovograd Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University

е-mail: [email protected]

Анотація

    У статті визначено роль освіти у розвитку основних цінностей суспільства: демократії, прав людини, свободи, толерантності, верховенства права і міжкультурного діалогу. Метою статті є дослідження розвитку громадянської освіти та її вплив на свідомий вибір студентів долучатися до процесу становлення національної демократії, формуючи в них знання, навички, ціннісні орієнтації, моральні принципи активного і свідомого громадянства. Доведено, що громадянська освіта сприяє розвитку навичок, цінностей і установок, які необхідні для ефективної, поінформованої й активної участі в демократичних процесах.

Ключові слова: громадянська освіта, ціннісні орієнтації, моральні принципи, демократія, активні громадяни, громадянське суспільство.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Bentley T. (1998). Learning Beyond the Classroom. Education for a Changing World. – London: Routledge and Kegan Paul, 1998. – 200 pp.

2. Brown J., Ross H., Munn P. (2012). Democratic Citizenship in Schools: Teaching Controversial Issues, Traditions and Accountability, Dunedin Academic Press: Edinburgh, 2012. – 192 pp.

3. Council Conclusions of 12 May 2009 in Strategic framework for European cooperation in education and training 2020 / Official Journal of European Council, May 2009.

4. Fielding, M. (2004). ‘New wave’ student voice and the renewal of civic society / London Review of Education, vol. 2, no. 3, 2004. - P. 197-217.

5. The Gardian https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/jun/ 28/young-people-bad-voting-millennials-eu-votepolitics

6. Hall, Peter (2012). Democratic Decline and Democratic Renewal: Political Change in Britain, Australia and New Zealand, Cambridge University Press, Cambridge, 2012. – 383 pp.

7. Hilton, Samuel (2004). Citizenship Education in Ukraine: Teaching the Teachers, Salt Lake City, Eastern Kentucky University.

8. Inglehart, Ronald (2008). Changing values among western publics from 1970 to 2006. West European Politics, Issues 31(1-2). –P 130-146.

9. James, William (1982). Essays in Religion and Morality / Introduction by John J. McDermott, Harward University Press, 1982. – 380 pp.

10. McDonough, K., Feinberg, W. (2005). Citizenship and Education in Liberal-Democratic Societies: Teaching for Cosmopolitan Values and Collective Identities, Oxford University Press, 2005 – 456 pp.

11. Mosher R., Kenny R. et. (1994). Preparing for Citizenship: Teaching Youth to Live Democratically, Andrew Garrod Praeger, 1994. – 194 pp.

12. United Nations (2015). Transforming our world: the 2030 agenda for sustainable development, available at www. un.org/pga/wp - content/uploads/sites/3/2015/08/120815_outcomedocument-of-Summit-for-adoption-of-the-post-2015development-agenda.pdf, accessed 17 February 2016.

FOLK - SONG TRADITION IN THE DEVELOPMENT OF INDIVIDUAL SPIRITUALITY

KLEPAR Mariya Vasylivna –

Candidate of Pedagogical Sciences,

Assistant Professor of the Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

Ivano-Frankivsk е mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються важливі принципи народної пісенної творчості, чия роль у складному процесі формування культурної ідентичності вивчається шляхом оновлення її значення в житті людини і отримує розвиток на основі соціологічних, ідеологічних, моральних, етичних та інших аспектів наукового знання.

Ключові слова: пісня, народна пісня, творчість.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ващенко Г. Виховний ідеал / Г. Ващенко. – Полтава: Ред. газета «Полтавський вісник», 1994. – 120 с.

2. Іваницький А. Хрестоматія з українського музичного фольклору (з поясненнями та коментарями): [навчальний посібник для вищих навчальних закладів культури і мистецтв І–ІV рівня акредитації] / А. Іваницький. – Вінниця: Нова книга, 2008. – 520 с.

3. Герчанівська П. Е. Функціонування народної культури в соціумі / П. Е. Герчанівська // Культура України. – 2010. – Вип. 29. – С. 132–141.

4. Грица С. Трансмісія фольклорної традиції. Етномузикологічні розвідки / С. Грица. – Тернопіль: Астон, 2002. – 235 с

5. Каган М. С. Философская теория ценностей. Лекции / М. С. Каган. – СанктПетербург: ТОО ТК Петрополис, 1997. – 205 с.

6. Культурологічний словник / за ред. В. І. Рожка. – Київ: НМАУ, 2011. – 464 с.

7. Пастушенко А. С., Пономаренко М. І. Народна пісенна творчість в Україні: навч. посіб. – Рівне : ППДМ, 2011.– 303 с.

8. Попова Л. М. Песенное творчество как аспект философско-культурологического знания / Л. М. Попова // Культура: опыт, проблемы, исследования и преподавания гуманитарных наук: Научно- методическое издание / отв. за вып. М.А. Кулабухова, И.Г. Пархоменко. – Белгород: БГИКИ, 2011. – С. 272–276.

9. Чаплигін О. К. Творчий потенціал людини: відстановлення до реалізації. (Соціальнофілософський аналіз) / О. К. Чаплигін. – Харків: Основа, 1999. – 277 с.

10. Шинкарук В. І. Поняття культури. Філософські аспекти / В. І. Шинкарук // Феномен украинської культури: Методологічні засади осмислення. – Київ: Фенікс, 1996. – С. 8–16.

ВПЛИВ ТВОРЧОГО СЕРЕДОВИЩА НА ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

МОЗОЛЮК-КОНОВАЛОВА Олена Миколаївна –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри образотворчого,

декоративного-прикладного мистецтва та трудового навчання

Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті визначено поняття «творче середовище», досліджено особливості впливу творчого середовища на професійне становлення особистості майбутнього вчителя образотворчого мистецтва; окреслено загальні риси, якими має володіти професійний художник-педагог; з метою ефективної реалізації навчально-виховного процесу визначено організаційно-педагогічні умови формування творчого середовища, представлені у двох блоках: організаційному та дидактичному.

Ключові слова: середовище, творчість, образотворче мистецтво, самоосвіта, компетентність, навчання, індивідуальність, духовність, організаційно-педагогічні умови, культура.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бех І. Д. Традиційні і сучасні цілі навчально-виховного процесу / І. Д. Бех // Педагогіка толерантності: Громадський психологопедагогічний журнал для вчителів, вихователів, науковців, батьків та юнацта – для всіх, кого турбують проблеми виховання та освіти. – 2003. – № 1. – С. 26–29.

2. Иттен И. Искусство формы. 2-е издание / И. Иттен. – М.: Издатель Д. Андронов, 2001. – 136 с.

3. Каптерев П. Ф. Избранные педагогические сочинения / П. Ф. Каптерев. – M.: Педагогика, 1982. – 704 с.

4. Краткий словарь по эстетике. – М.: Просещение, 1989. – 223 с.

5. Кузин В. С. Рисунок. Наброски и зарисовки: учебное пособие для студентов учреждений высш. проф. образования / В. С. Кузин. 2-е изд., стер. – М.: Academia: Издат. центр «Академия», 2013. – 232 с.

6. Приходченко К. І. Педагогічні основи формування творчого освітньо-виховного середовища в загальноосвітніх навчальних закладах гуманітарного профілю: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора. пед. наук: спец. 13.00.07 «Теорія та методика виховання» / К. І. Приходченко. – К., 2008. – 45 с.

7. Семенова М. А. Эстетика акварельной живописи в подготовке будущих педагоговхудожников: дисс. ...д-ра педагогических наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (изобразительное искусство)» / М.А. Семенова. – М., 2014. – 450 с.

8. Сокольникова Н. М. Методика преподавания изобразительного искусства: учебник для студ. учреждений высш. проф. образования / Н. М. Сокольникова. – 5-е изд. перераб. и доп. – М.: Академия, 2012. – 256 с.: ил.

9. Стариков М. М. Формирование творческого воображения у студентов художественно
графических факультетов педагогических вузов на занятиях живописью: дис. ... канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (изобразительное искусство)» / М. М. Стариков – М., 1993. – 207 с.

10. Шорохов Е. В. Композиция. [Учеб. для студентов худож.-граф. фак. пед. ин-тов] / Е. В. Шорохов. – М.: Просвещение, 1986. – 207 с.

11. Юсов Б. П. Интеграция искусств в полихудожественном развитии / Б. П. Юсов // Педагогика искусства в творческом поиске. – М.– Самара.: Исследовательский Центр Эстетического воспитания РАО, 1996. – С. 52–55.

ADOLESCENTS IN A VIRTUAL MUSEUM OR HOW TO TEACH ABOUT THE CULTURAL HERITAGE OF OTHER NATIONS

SIKORSKA Joanna –

Senior Lecturer, M.A., Adam Mickiewicz University Faculty of

Educational Studies, Poznań, Poland

e-mail: [email protected]

Анотація

    Museums display and represent cultures, they allow visitors to read, see and experience art, virtual museums doubly so – they bring art closer to the viewers. By enabling encounters with the world heritage in a virtual art museum, impossible to achieve for many young people in the real world, such technologies can help them realize that art means timeless values and that dialog across time boundaries is possible. The problem of cultural aspects in young people’s education, including education «through art and to art», is becoming a challenge faced by the contemporary school. «Knowledge has become common property, but the way in which knowledge is converted into meaningful experiences, education, professional and social memories is an open marketplace, in which the museums can have a field day if they will break with their norms and tradition boundself image (...) Within the schools and education area, it is important to have a variety of learning forms and to challenge the analogue and the digital opportunities for expression» (Skaarup, 2014, p. 106). Computers open up new opportunities in the process of discovering art. They also create new paths for teachers adapting presentations to their own and their students’ needs. When searching for ways of making young people participate in culture, teachers may consider the fact that we are dealing with the generation of «digital natives». New technologies give young people an opportunity to reach for the values available to all of us because art – by presenting existential dilemmas, dialectics of joy and suffering, lasting and passing – creates such a possibility. All that is needed is a wise, responsible guide – a highly competent teacher can surely become one. His/her competences must above all also include information and computer skills.

Keywords: adolescents, virtual museum, teaching about cultural heritage of other nations, culture, values, art reception, Google Art Project, transborderness, open mind, information technology.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. About the Google Cultural Institute (December 15, 2016). Retrieved from http://www.googleartproject.com/education/.

2. Bloom A. (2012). Umysł zamkniety. O tym, jak amerykańskie szkolnictwo zawiodło demokrację i zubożyło dusze dzisiejszych studentów (The Closing Of The American Mind. How Higher Education Has Failed Democracy And Impoverished The Souls Of Today’s Students). Poznań: Zysk i S-ka.

3. Fisher, J.A. (2001). The demise of fieldwork as an integral part of science education in UK schools: a victim of cultural change and political pressure? Pedagogy, Culture and Society, 9(1), pp: 75-96.

4. Goban-Klas, T. (2005). W stronę społeczeństwa informacyjnego (Towards the information society). In J. Morbitzer (ed.) Komputer w edukacji. 15. Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe (The computer in education. 15th Scientific Symposium) Kraków: Wyd. AP.

5. Hirsch, Jr. E. D. (1987). Cultural Literacy: What Every American Needs to Know. Boston: Houghton Mifflin.

6. Huhtamo, E. (May 26-29, 2002). On the Origins of the Virtual Museum. Virtual Museums and Public Understanding of Science and Culture. Nobel Symposium (NS 120) Stockholm, Sweden. Retrieved from https://www.nobelprize.org/nobel_organizations/nobelf oundation/symposia/interdisciplinary/ns120/lectures/hu htamo.pdf.

7. Krauze-Sikorska, H. (2012). Psychoterapia kreatywna, czyli o odnajdywaniu siebie w artystycznych snach i misteriach oraz odkrywaniu nowego sensu świata (Creative psychotherapy, or on finding oneself in artistic dreams and mysteries as well as discovering a new sense of the world). In M. Cylkowska – Nowak, J. Imielska, E. Kasperek Golimowska (eds.) Podmiot. Sztuka – terapia – edukacja. Między teorią a praktyką (Subject. Art – therapy – education. Between theory and practice) Poznań: Wyd. Naukowe Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego.

8. Krauze-Sikorska, H. (2013). Przestrzenie samotności i osamotnienia młodzieży w społeczeństwie posttradycyjnym (The spaces of solitude and isolation of adolescents in a posttraditional society). In H. Krauze – Sikorska, M. Klichowski Świat Digital Natives. Młodzież w poszukiwaniu siebie i innych [Część I Młodzież w świecie zawirowań globalnego społeczeństwa ryzyka] (The World of Digital Natives. Adolescents in search of self and others) [Part I Adolescents in the turbulent world of global risk society]. Poznań: Wyd. Naukowe UAM.

9. Lorenz, K. (1986). Regres człowieczeństwa. (Humanity’s regress). Warszawa: PIW.

10. Maj, M. (December 12, 2016). Google Art Project - więcej niż wycieczki po muzeach (Google Art Project – more than museum tours). Retrieved from http://di.com.pl/news/35662,0,Google_Art_Project__wi ecej_ni%C5%BC_wycieczki_po_muzeach.html.

11. Museum With No Frontiers (November 28, 2016). Discover Baroque Art. Retrieved from www.discoverbaroqueart.org.

12. Museum With No Frontiers (November 28, 2016). Discover Islamic Art. Retrieved from www.discoverislamicart.org.

13. Postman, N. (1993). Technopoly: The Surrender of Culture to Technology. New York: Vintage Books.

14. Siemieniecki, B. (2002). Komputer w edukacji. Podstawowe problemy technologii informacyjnej (The computer in education. Basic problems of information technology). Toruń: Adam Marszałek.

15. Sikorska, J. (2012). Learning and teaching culture through Virtual Tours, work unpublished. Poznań.

16. Skaarup, B. (2014). The natural history museum as knowledge centre and learning environment. In I. Braendholt, J.T. Jensen (eds.) Museums - Knowledge, democracy and transformation. Danish Agency for Culture.

17. Smith, R. A. (1994). General Knowledge and Arts Education. An Interpretation of E.D. Hirsch
Cultural Literacy. Urbana and Chicago: University of Illinois Press.

18. Souriau, E. (1969). La Correspondance des arts, science de l'homme: éléments d'esthétique compare (The correspondence of the arts, science of man: elements of comparative aesthetics). Paris: Flammarion.

19. Warschauer, M. (2001). On-line communication. In R. Carter, D. Nunan (eds.) The Cambridge Guide to Teaching English to Speakers of Other Languages. Cambridge: Cambridge University Press. 20. Wojnar, I. (1970). Estetyka i wychowanie. (Aesthetics and education). Warszawa: PWN.

21. Wojnar, I. (2000). Humanistyczne intencje edukacji. (Humanistic intentions of education). Warszawa: Wyd. Akademickie «Żak».

ПЕРЕДУМОВИ І ОСОБЛИВОСТІ ОБРАЗОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У РАННЬОМУ ВІЦІ

РАГОЗІНА Вікторія Валентинівна –

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник,

провідний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання

Інституту проблем виховання НАПН України

e-mail: [email protected]

Анотація

  Досліджено образотворчу діяльність як особливий вид у розвитку дошкільника, розкрито перебіг дозображувального етапу впродовж раннього дитинства. На прикладі авторських альбомів представлено зміст і методику роботи з образотворчої діяльності з малюками 1-3-х років, що реалізує завдання художньоестетичного розвитку дитини.

Ключові слова: образотворча діяльність, ранній вік, дозображувальний етап, авторські альбоми з художньої творчості.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Комарова Т. С. Изобразительная деятельность в детском саду: Обучение и творчество. – М.: Педагогика, 1990. – 144 с.: ил. – (Б-ка учителя и воспитателя).

2. Мухина В.С. Генезис изобразительной деятельности ребенка: Автореферат докт. диссерт. – М., 1972. – 40 с.

3. Педагогика раннего возраста: Учеб. пособие для студ. сред. пед. учеб. заведений Г. Г. Григорьева, Г. В.Груба, Е. В.Зворыгина и др.; Под ред. Г. Г.Григорьевой, Н. П.Кочетовой, Д. В.Сергеевой. – М.: Издательский центр «Академия», 1998. – 336 с.

4. Рагозіна В. В., Очеретяна Н. В. Універсальний альбом з художньої творчості для занять з дітьми 1–3–х років. Ч.1. / В. В. Рагозіна, Н. В. Очеретяна. Вид–во «Зірка» – 2015. – 35 с.

5. Рагозіна В. В., Очеретяна Н. В. Універсальний альбом з художньої творчості для занять з дітьми 3-5-ти років. Ч.1. Вид-во «Зірка». / В. В. Рагозіна, Н.В. Очеретяна. – 2014.– 35 с.

6. Сухорукова Г. В., Дронова О. О., Голота Н. М., Янцур Л. А. Образотворче мистецтво з методикою викладання в дошкільному навчальному закладі: підручник / за заг. ред. Г. В. Сухорукової. – Київ: Видавничий дім «Слово», 2010. – 376 с.: іл.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись