ЗОТОВА Вікторія Євгенівна –
аспірант Національного педагогічного університету
імені М. П. Драгоманова,
https://orcid.org/ 0000-0003-0548-1774
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті проаналізовано проблему вокального навчання підлітків на основі використання засобів інтерактивних технологій, зумовлених темпами розвитку технічного прогресу і визначено сучасність проблематики їх використання; розглянуто актуальний інноваційний ресурс початкової мистецької освіти в Україні та за її межами.
Ключові слова: вокальне навчання, інтерактивні технології, інноваційні засоби, новітні технології.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Казинник М. С. Материалы презентации методического образовательного проекта «Школа будущего» [Електронний ресурс]/ головний ред. В. Кореневская. – Минские Новости, 2015. – Режим доступу: https://minsknews.by/shkola-dlya-geniev-vminske-sostoyalas-prezentatsiya-obrazovatelnogoproekta/
2. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
3. Mastera S. The latest technology for music education work with the support of the Ministry of Education of Spain [Electronic resource] / S. Маstera. //Politechnical University. – 2014. Access mode: https://www.researchgate.net/ publication/259900796_New_Technologies_for_Musi c_Education
4. Можайкіна Н. С. Методика викладання вокалу. Навчально-методичний комплекс з дисципліни / Н. Можайкіна – К., НПУ, 2013. – 80 с.
5. Можайкіна Н. С., Методика викладання вокалу: хрестоматія. / Н. С. Можайкіна. – Київ: Ліра-К, 2016. – 216 с.
6. Пометун О. І. Інтерактивні методики та системи навчання / О. Пометун – К., Шкільний світ, 2007. – 111 с.
7. Пометун О. І. Інтерактивні технології: теорія та методика; посібник / Побірченко Н. С., Коберник Г. І., Комар О. А., Торчанська Т. А. – Умань-Київ, 2008. – 94 с.
8. Український педагогічний енциклопедичний словник / [ред.-упоряд. С. Гончаренко].–2-ге вид., оновл. – Р.: Волинські Обереги, 2011.– 552 с.
9. Черниговская Т. В. О недоверии к информации. [Електоронний ресурс] / главный ред. А. Семенець – Росбалт, 2019. Режим доступу: –http://izbrannoe.com/news/mysli/v-mire-rukhnulosrazu-vsye-tatyana-chernigovskaya-o-nedoverii-kinformatsii-i-rasteryannom-cheloveke/
КОСІНСЬКА Наталія Леонідівна –
аспірант кафедри теорії та методики музичного мистецтва
Інституту мистецтв Київського університету
імені Бориса Грінченка,
https://orcid.org/ 0000-0001-8745-9495
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті визначено педагогічні умови формування сценічно-образної культури в процесі вокальної підготовки. Сутнісно охарактеризовано важливу педагогічну умову – включення інтерактивних методів в процес вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Схарактеризовано основні форми та методи формування сценічно-образної культури відповідно до визначеної педагогічної умови, що дозволяють значно активізувати процес вокальної підготовки майбутніх фахівців, збагатити теорію і практику мистецької освіти.
Ключові слова: інтерактивні методи, сценічно-образна культура, процес вокальної підготовки, методи, форми, майбутній учитенль музичного мистецтва.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Авксентієва С. Активні методи навчання у формуванні професійної компетентності педагогамузиканта / С. Авксентієва // Проблеми підготовки сучасного вчителя – 2014, № 9 – (Ч. 1). Режим доступу: http://www.library.udpu.org.ua/library_files/probl_syc h_vchutela/2014/9_1/Svitlana_Avksentieva.pdf.
2. Бусел В. Г. Великий тлумачний словник
сучасної української мови / В. Г.Бусел. – Київ, 2005. – Ірпінь: ВТФ «Перун». – 567 с.
3. Валькевич Р. А. Специфіка формування сценічно-виконавської компетентності майбутнього педагога-музиканта / Р. А. Валькевич // Наукові записки. – Випуск 157. Серія: Педагогічні науки. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2007. – С. 35–36.
4. Гаркуша Л. І., Економова О. С. Підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва до професійної діяльності: навчально-методичний посібник для студентів ВНЗ спеціальності «Музичне мистецтво». – К. : КУ імені Бориса Грінченка, 2006. – 160 с.
5. Енциклопедія освіти / Акад.пед.наук України; ред. В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2007. – 1040 с.
6. Комар О. А. (2011). Теоретичні та методичні засади підготовки майб.учителів початкової школи до застосування інтерактивної технології: дис. … д-ра пед.наук: 13.00.04, Уманський держ.пед.ун-т імені Павла Тичини. – Умань. – с. 235.
7. Овчаренко Н.А. (2014). Професійна підготовка майбутніх вчителів музичного мистецтва до вокальнопедагогічної діяльності: теорія та методологія: монографія. Кривий Ріг: Вид.Р. А. Козлов, с. 80-82.
8. Плохотнюк О. С. (2017). Впровадження педагогічних умов формування професійно-ціннісних орієнтацій студентів мистецько-педагогічних спеціальностей у процесі музично-виконавської діяльності / Наукові записки. Випуск 157. – Серія: Педагогічні науки. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 300с., с. 119.
9. Психологічна енциклопедія (2006). Авторупорядник Степанов О. М., Київ: «Академвидав».
10. П’янкова О. В. (2009). «Активні» лекції: сутність, види, особливості, перспективи використання у вищій. Режим доступу: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/19772 /1/57.pdf.
11. Сисоєва С.О. (2011). Інтерактивні технології навчання дорослих: навч.-метод. посіб. Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. – К.: ВД «ЕКМО» – 320 с.
12. Черкасов В. Ф. (2016). Теорія і методика музичної освіти: навч. посіб. / Володимир Черкасов. – Київ: ВЦ «Академія» – 240 с.
МОСКВА Олена Миколаївна –
аспірантка кафедри методики музичного виховання,
співу та хорового диригування
Криворізького державного педагогічного університету
https://orcid.org/ 0000-0001-7108-8394
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті обґрунтовано теоретичні засади формування технологічної культури майбутніх учителів музичного мистецтва засобами вокальних технологій. Технологічна культура майбутнього вчителя музичного мистецтва розглядається як динамічне професійно-особистісне утворення, що інтегрує комплекс гуманістичних цінностей музично-педагогічного процесу і характеристики технологічної компетентності вчителя музичного мистецтва. За результатами теоретичного дослідження визначено сучасні вокальні технології, використання яких є доцільним для підвищення ефективності формування технологічної культури майбутніх учителів музичного мистецтва.
Ключові слова: технологічна культура, вокальна технологія, вокальна методика, вокальна підготовка, майбутній учитель музичного мистецтва.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Концептуальні засади реформування середньої школи: законопроект. – Київ, 17. 08. 2016. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/ education/zagalnaserednya/ ua-sch-2016/ konczepcziya.html
2. Пацула В. М., Середа И. В. Технологическая культура современного преподавателя / В. М. Пацула, И. В. Середа. – Москва, 2012. – 213 с.
3. Попова А. Б. Вплив технології Live looping на мистецтво естрадного співу / А. Б. Попова // Young Scientist. – № 11 (51). – November, 2017. – С. 629 – 631.
4. Риггс Сет. Как стать звездой / Сет Риггс; сост.: Guitar College. – Mосква: Guitar College, 2000. – 104 c.
5. Рубцова Е. Т. Технологическая культура в педагогическом образовании / Е. Т. Рубцова // Известия РГПУ им. А. И. Герцена, № 83, 2009. – С. 28–39.
6. Семина Л. Р. Эстрадно-джазовый вокал: учеб – метод. пособие / Л. Р. Семина,
Д. Д. Семина. – Владимир: Изд-во ВлГУ, 2015. – 92 с.
7. Харичева Д. В. Формирование творческой самостоятельносты подростков в учреждениях дополнительного образования средствами эстрадного пениям: дис. …. канд. пед. наук: 13.00.01 / Харичева Дина Владимировна. – Москва, 2007. – 169 с.
8. Sadolin K. Complete Vocal Technique / К. Sadolin. – Denmark, 2000. – 233 p.
ОРЄХОВА Валентина Володимирівна –
аспірант кафедри теорії та практики початкової освіти,
асистент кафедри музики і хореографії
ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
https://orcid.org/ 0000 0002 7909 1077
e-mail: [email protected]
Анотація
Статтю присвячено вивченню проблеми термінологічного аспекту феномену «трансмедіа», який активно впроваджується в сучасну мистецьку освіту. На сьогодні термін «трансмедіа» має надзвичайно високу практику використання у різних контекстах і достатньо широке коло тлумачення, проте не є достатньою мірою визначеним і не має усталеної дефініції, що призводить до певних інтерпретаційних розбіжностей. Метою даної статті є аналіз сучасного наукового розуміння технологій «трансмедіа», «крос-медіа» і «мультимедіа», визначення специфіки кожного поняття для усвідомлення й конкретизації понятійного апарату феномену «трансмедіа» в мистецькій освіті. У статті проаналізовано технологічні характеристики феноменів «трансмедіа», «крос-медіа» і «мультимедіа», як таких, що тісно пов’язані із розвитком культури конвергенції і дигіталізації. Запропоновані візуальні формули для більш чіткого уявлення суміжних понять. Представлена таблиця «Технологічна характеристика «трансмедіа», «крос-медіа» і «мультимедіа». Доведено, що технології «трансмедіа», «крос-медіа» і «мультимедіа» позначають конвергентні процеси і мають на меті повноцінне розкриття інформації, проте залишаються унікальними явищами, які характеризуються певними особливостями. Найбільш широким є поняття трансмедіа, як таке, що може включати як крос-медіа, так і мультимедіа.
Ключові слова: трансмедіа, крос-медіа, мультимедіа, конвергенція, мистецька освіта
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Cambridge Dictionary. Retrieved from: https://dictionary.cambridge.org/ru/
2. Davidson, Dr. (2010). Cross-Media Communications: an Introduction to the Art of Creating Integrated Media Experiences. Retrieved from: http://repository.cmu.edu/etcpress/6
3. Gambarato, R. (2013). Transmedia Project Design: Theoretical and Analytical Considerations, 1, 84–85. DOI: https://doi.org/10.1515/bsmr-2015-0006
4. Giovagnoli, M. (2011) Transmedia Storytelling: Imagery, Shapes and Techniques. Retrieved from https://www.amazon.com/TransmediaStorytelling-Imagery-ShapesTechniques/dp/1105062589
5. Jenkins, H. (2003). Transmedia Storytelling. «MIT Technology Review». Retrieved from: https://www.technologyreview.com/s/401760/transme dia-storytelling/
6. Lambert, J. (2003) Digital Storytelling Cookbook and Travelling Companion version. Digital Diner Press, 9-19.
7. Long, G. A. (2007). Transmedia Storytelling − Business, Aesthetics and Production at the Jim Henson Company. Master Thesis. Cambridge.
8. Pratten, R. (2011). Getting Started in Transmedia Storytelling: A Practical Guide for Beginners. Seattle: Create Space, 13–15.
9. Phillips, A. A. (2012). Creator's Guide to Transmedia Storytelling: How to Captivate and Engage Audiences Across Multiple Platforms Hardcover, 288 p.
10. Scolari, C. A. (2009). Transmedia Storytelling: Implicit Consumers, Narrative Worlds and Branding in Contemporary Media Production. International Journal of Communication, 3 (4).
11. Агрикова Е. В. Формирование трансмедийной компетентности студентов – будущих журналистов: дис. … канд.. пед. наук: спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования»/ Е. В. Агрикова. – Ульяновск, 2017. – 202 с.
12. Аль-Ханаки Дж. Принципы трансмедийного повествования в новостных историях: дис. … канд. наук : спец. 10.01.10 «Журналистика» / Дж. Аль-Ханаки – М., 2017. – 219 с.
13. Виговська Н. А. Мультимедійність та конвергентність як фактори трансформації регіональних медіа: автореф. дис. … канд. наук із соц.. комунік.: спец. 27.00.04 «Теорія та історія журналістики» / Н. А. Виговська – Запоріжжя, 2015. – 23 с.
14. Гаврілова Л. Г. Інформаційнокомунікаційні технології в педагогічних дослідженнях: [навчально-методичний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів] / Л. Г. Гаврілова, Л. О. Кухар, Я. В. Топольник. – Слов’янськ: Видавництво Б. І. Маторіна, 2017. – 310 с.
15. Глазкова Е. А. Художественновыразительное своеобразие трансмедийных экранных произведений: дис. .канд.искусствов.: 17.00.03 «кино-, теле- и другие экранные искусства» / Е. А. Глазкова – М., 2017. – 269 с.
16. Женченко М. Н. Поняття «мультимедіа», «крос-медіа», «трансмедіа» у науковому дискурсі цифрової доби [Електронний ресурс] / М. І. Женченко // Наукові записки Інституту журналістики. – 2013. – Т. 52. – С. 72–75. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzizh_2013_52_12
17. Журба М. А. Зміна онтологічних меж медіа: трансмедіа. [Електронний ресурс] / М. А. Журба // Філософія культури. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/12_KPSN_2013/Philosophi a/4_134438.doc.htm
18. Панченко Л. Ф. Використання в освіті дорослих відкритих курсів платформи Future Learn / Л. Ф. Панченко// Україна – ЄС: крос-культурні порівняння в освітніх дослідженнях: матеріали І Міжнародної наукової конференції, 22-23 травня 2017 р. – К.: Київ-Дрогобич: «Трек-Лтд», 2017. – С. 133–138.
19. Серміна Г. Л. Медіаконвергенція як чинник формування крос-медіа [Електронний ресурс]/ Г. Л. Серміна // Наукові записки Інституту журналістики. – 2017. – Т. 1 (66). – С. 86–92. Режим доступу: https://www.academia.edu/37055329/
20. Серміна Л. Г. Проблеми термінологічної варіантності в процесі становлення поняття «кросмедіа» [Електронний ресурс] / Г. Л. Серміна // Українське журналістикознавство. – 2016. – Вип. 17. – С. 18–24. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uzhz_2016_17_5
21. Соколова Н. Л. Трансмедиа и «Интерпретативные сообщества» [Электронный ресурс] / Н. Л. Соколова // Международный журнал исследований культуры. – 2011. №3 (4). Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/transmedia-iinterpretativnye-soobschestva
22. Якубенко Е. Н. Конвергенция как фактор формирования современного медиа-рынка [Электронный ресурс] / Е. Н. Якубенко // Вестник БГУ. – 2015. №1. Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/konvergentsiya-kakfaktor-formirovaniya-sovremennogo-media-rynka
Титульна сторінка