Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ РОЗВИТКУ МЕТОДИКИ РОБОТИ НА ПЛЕНЕРІ

СОВА Ольга Сергіївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри образотворчого мистецтва

Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова

https://orcid.org/ 0000-0001-9335-4155

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті представлена ретроспектива розвитку методики роботи художників на пленері. Проведено аналіз становлення теоретичних основ методичного забезпечення пленерної роботи від часів Відродження до сьогодення. Висвітлені наукові праці видатних світових митців, де зазначено щодо необхідності регулярних практичних вправлянь у художній роботі в умовах природного середовища. Репрезентуються здобутки видатних українських художників, які своєю творчістю посприяли розквіту національного пленерного живопису. Представлено авторську систему навчально-творчих завдань з пленеру, що сприяє цілісному формуванню художньо-педагогічних умінь майбутніх учителів образотворчого мистецтва.

Ключові слова: пленерний живопис, образотворче мистецтво, художньо-педагогічна освіта, вчитель образотворчого мистецтва, живопис, пленер

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Асєєва Н. Ремінісценції імпресіонізму в українському живописі ХХ ст. / Н. Асєєва // Нариси з історії образотворчого мистецтва України ХХ ст.: В 2 кн. – Київ, 2006. – Кн. 1. – С. 122–161.

2. Дидро Д. Эстетика и литературная критика: Пер. с фр. / [Вступит. статья В. Бахмутского; Примеч. Е. Сапрыкиной]. – Москва: Худож. лит., 1980. – 658 с.

3. История мирового искусства [Text]: монография / Авт. кол.: Э. Анноша и др.; Пер. с итал. Е. Балаховская и др.; Ред. Е. Сабашникова. – Москва: БММ АО, 1998. – 720 с.

4. Коваленко Є. В. Характеристика основних естетичних параметрів імпресіоністичної техніки у пленерному живописі / Є. В. Коваленко // Гілея: науковий вісник: Збірник наукових праць. – Київ, 2014. – Випуск 86. – С. 253–256.

5. Лесли Ч.-Р. Жизнь Джона Констебля, эсквайра / Пер. с англ. – Москва: Искусство, 1964. – 335 с.

6. Музика О. Пленерна практика як важливий компонент підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва / Ольга Музика // Проблеми підготовки сучасного вчителя: зб. наук. праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. – Умань: ПП Жовтий О. О., 2012. – Випуск 6. – Частина 2. – С. 47–52.

7. Пилипенко І. Про досвід організації літньої практики для студентів мистецького ВУЗу / Іван Пилипенко // Сучасні проблеми художньої освіти в Україні: Зб. наук. пр. – Київ: Муз. Україна, 2010. – Вип. 6. – C. 164–167.

8. Юр М. Естетико-культурологічні особливості художнього простору в живописі імпресіонізму / М. Юр // МІСТ: Мистецтво, історія, сучасність, теорія. – 2014. – Вип. 10. – С. 255–269.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись