Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬОЇ СВІДОМОСТІ СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТУ МИСТЕЦТВ У СВІТЛІ СУЧАСНИХ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

ЦИГАНЮК Люція Ігорівна –

старший викладач кафедри теорії та методики музичного мистецтва

Хмельницької гуманітарно педагогічної академії

https://orcid.org/ 0000-0002-0998-9906

e-mail:[email protected]

Анотація

  Серед проблем музичного навчання у вищій школі однією із пріоритетних є формування художньої свідомості студентів факультету мистецтв, яка стає необхідною умовою для розвитку їхніх художніх смаків, потреб та ідеалів, формує творче ставлення особистості до світу, до мистецтва, визначає моральні цінності, а також забезпечує духовний розвиток, саморозвиток і самореалізацію особистості. У статті здійснено аналіз поняття «свідомість» з філософської та психологічної точки зору, визначено сутність поняття «свідомість», «художня свідомість», визначено структурні компоненти художньої свідомості студентів факультету мистецтв.

Ключові слова: свідомість, художня свідомість, структура художньої свідомості, мистецтво, студенти факультету мистецтв.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Агаджанян Н. А. Физиология человека / Н. А. Агаджанян, Л. З. Тель и др. – М.: РУДН, 2001. – 408 с.

2. Вергунова В. С. Педагогічні умови формування художньої свідомості учнів / В. С. Вергунова // Проблеми мистецької освіти: збірник науково-методичних статей викладачів, студентів і аспірантів факультету культури і мистецтв. – Вип.1 / Відп. ред. О. Я. Ростовський. – Ніжин: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя, 2007. – С. 145–153.

3. Данильян О. Г. Філософія: підручник / О. Г. Данильян, В. М. Тараненко. – 2-ге вид., доповн. і переробл. – Х.: Право, 2012. – 312 с.

4. Корнеенков С. С. Концепции сознания: сознание как особое свойство материи / С. С. Корнеенков // Психолог. — 2013. – № 3. – С. 271–305.

5. Леонтьев О. Н. Деятельность, сознание, личность / О. Н. Леонтьев. – М.: Политиздат. 1975. – 304 с.

6. Маслоу А. Г. Мотивация и личность / А. Г. Маслоу. – СПб.: Евразия, 1999. – 478 с.


7. Основы физиологии человека: учебник для высших учебных заведений: в 2-х т. / [под ред. Б. И. Ткаченко]. – СПб: Международный Фонд истории наук, 1994. – Т. 2. – 1994. – 413 с.

8. Психологический словарь / [ред. В. В. Давыдова, А. А. Запорожца, Б. Ф. Ломова и др]. – М.: Педагогика,1983. – 448 с.

9. Ражников В. Г. Диалоги о музыкальной педагогике / В. Г. Ражников. – М.: Классика – XXI, 2004. – 136 с.

10. Раструба Т. В. Особистісно-орієнтована музична освіта і художня свідомість / Т. В. Раструба // Педагогічна освіта: теорія і практика: збірник наукових праць. – Кам’янецьПодільський: ПП Звойленко Д. Г., 2013. – Вип. 13. – С. 324–328.

11. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологи / С. Л. Рубинштейн. Том I. – М.: Педагогика. 1989. – 483 с.

12. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька: навчальний посібник / О. П. Рудницька. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005. – 360 с.

13. Філософія: [навчальний посібник / За ред. І. Ф. Надольного]. – К.: «Вікар», 1997. – 580 с.

14. Шаповалова Л. В. Рефлексивний художник. Проблемы рефлексии в музыкальном творчестве / Л. В. Шаповалова. – Х.: «Скорпион», 2007. – 292 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись