Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

METHODOLOGICAL SUBJECTS OF MUSIC AND PERFORMING TRAINING OF THE FUTURE TEACHER OF MUSIC ART

HORBENKO Helen Borysivna –

Candidate of Pedagogical Sciences,

Associate Professor of the Department of Music Art

and Choreography of Centralukrainian

Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University

https://orcid.org/ 0000-0002-6836-0657

e-mail: [email protected]

Анотація

  Музично-виконавська підготовка майбутнього вчителя музики у процесі навчання у ВНЗ набуває особливої значущості, оскільки передбачає формування вмінь й набуття особистісного досвіду здійснювати різнобічну й багатогранну музично-педагогічну діяльність у загальноосвітній школі засобами різних видів музично-виконавської діяльності, спрямовану на формування духовного світу вихованців. Музично-виконавська підготовка учителя музичного мистецтва не обмежується одним видом виконавської діяльності (інструментальною, вокальною чи хоровою), а передбачає володіння комплексом знань, умінь та навичок у різних видах музично-виконавської творчості, здатністю до творчої художньоінтерпретаційної діяльності, а також вміннями спроектувати виконання музичного твору у відповідному художньо-педагогічному контексті. Основними завданнями в структурі музично-педагогічної діяльності вчителя музики є: вміння виконувати твори різних стилів і форм інструментального письма; вміння розкривати художній образ твору на основі точного виконання нотного тексту і власного виконавського досвіду; володіння навичками самостійної роботи над музичним твором; знання специфіки виконання шкільного репертуару. Відомо, що музично-виконавська діяльність є творчим процесом, котрий пов’язаний насамперед із самостійною музично-пізнавальною діяльністю, що сприяє інтенсифікації музичного мислення, пам’яті, уяви, уваги тощо. Творча діяльність учителя музики зумовлюється специфікою музично-педагогічної діяльності, яка здійснюється в процесі публічного виступу, передбачає наявність інтерпретаційних умінь, здатності до адекватного відтворення художнього образу. Визначну роль в цьому процесі відіграють музично-виконавський досвід, знання, інтелект, володіння засобами художньої виразності, технікою художнього виконання, багатством асоціативного фонду, емоційною культурою, образністю музичного мислення.

Ключові слова: музично-виконавська підготовка; художньо-інтерпретаційна діяльність; комплексноінтеграційна технологія; аналіз-інтерпретація; художньо-творчий проект.

 

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Archazhnikova, L. G. Profession is a music teacher. – Moscow: Prosveshcenie, 1984. – 111 p.

2. Asafiev, B. V. Selected articles about musical enlightenment and education. 2nd ed., add. – L.: Music, 1973. – 144 p.

3. Korykhalova, N. Interpretation of music. – L.: Music, 1979. – 206 p.

4. Masol, L. M. General artistic education: theory and practice. – K., 2006. – 432 p.

5. Oleksyuk, O. M. Music Pedagogy. – K., 2006. – 188 p.

6. Rudnytska, O. P. Perception of music and pedagogical culture of a teacher. – K.: KSPI, 1992. – 96 p.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись