Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

РАКІТЯНСЬКА Людмила Миколаївна –

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри методики музичного виховання,

співу та хорового диригування

Криворізького державного педагогічного університету

https://orcid.org/ 0000 0003 3586 2754

e–mail: [email protected]

ПОНОМАРЕНКО Тетяна Валентинівна –

старший викладач кафедри методики музичного виховання,

співу та хорового диригування

Криворізького державного педагогічного університету

e–mail: [email protected]

Анотація

  У статті обґрунтована актуальність проблеми розвитку мислення молодших школярів на уроках музичного мистецтва, що зумовлено ґрунтовною інформаційно-теоретичною основою змісту шкільних програм, високим рівнем художньо-естетичного узагальнення навчального матеріалу, яким повинні оволодіти учні в процесі музично-пізнавальної діяльності. Цей процес реалізуються в двох взаємопов’язаних напрямах, спрямованих на розвиток здатності учнів до активної розумової діяльності, оволодіння конкретними мисленнєвими діями як способами пізнання музичного мистецтва.

Ключові слова: освітній процес, молодші школярі, мислення, музичне мислення, мисленнєві дії.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Асафьев Б. В. Музыкальная форма как процесс / Б. В. Асафьев. – Ленинград, 1963. – 378 с.

2. Вікова та педагогічна психологія: Навч. посібн. / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. – Київ: Каравела, 2012. – 400 с.

3. Мазель Л. А. Строение музыкальных произведений / Л. А. Мазель. –Москва, 1979. – 528 с.

4. Музыкальное образование в школе: Учеб.пособие для студ. муз. фак. и отд. высш. и сред. пед. цчеб. заведений / Л. В. Школяр, В. А. Школяр, Е. Д. Критская и др.; Под ред. Л. В. Школяр. – Москва: Издателький центр «Академия», 2001. – 232 с.

5. Музыкальное восприятие как предмет комплексного исследования: сб. ст. / Сост. А. Г. Костюк . – Київ : Муз.Україна, 1986. – 160 с.

6. Назайкинский Е. В. О психологии музыкального восприятия / Е. В. Назайкинский. – Москва, 1972. – 367 с.

7. Психология музыкальной деятельности: Теория и практика: Учеб. пособие для студ. муз. фак. высш. пед. учеб. заведений / Д. К. Кирнарская, Н. И. Киященко, К. В.Тарасова и др.; Под ред. Г. М. Цыпина. – Москва: Издателький центр «Академия», 2003. – 368 с.

8. Рубинштейн А. Статьи. Книги. Докладные записки. Речи. Литературное наследие: в 3 т. / А. Рубинштейн. – Москва, 1983. – Т.1. – С. 45–59.

9. Савченко О. Я. Дидактика початкової школи: підручник для студентів педагогічних факультетів / О. Я. Савченко. – Київ: Генеза, 2002. – 368 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись