Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ДІЯЛЬНІСНА ДОМІНАНТА ЯК КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ ФЕНОМЕН ГУМАНІСТИЧНО ОРІЄНТОВАНОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ ІНДИВІДА

ГОРБЕНКО Сергій Семенович –

доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри теорії та методики

музичної освіти, хорового співу і диригування

Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

https://orcid.org/0000-0002-2336-2616

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена проблемі діяльності особистості в гуманістично- зорієнтованому освітньому процесі. Діяльнісна домінанта висвітлюється в контексті змісту музичних занять учнів початкової і середньої школи. Її актуальність обґрунтовується позицією відомих вітчизняних педагогів і психологів, які пов’язують цей феномен з активністю самовизначаючої особистості, особистісним розвитком її духовних потреб. На основі характеристики думок учених і педагогів-практиків пропонується авторський підхід до класифікації видів музичної діяльності учнів закладів загальної середньої освіти, що включає пізнавальну, творчу і виконавську діяльність. Розглядаються особистісно орієнтовані шляхи їх практичної реалізації вчителем музичного мистецтва.

Ключові слова: музична діяльність, активність, сприймання, пізнання, творчість, виконавство, інтерес, стимул.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бех І. Д. Особистість у просторі духовного розвитку. Навчальний посібник / І. Д. Бех. – К.: Академвидав, 2012. – 256 с.

2. Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский / Под ред. В. В. Давыдова. – М.: Педагогика-Пресс, 1996. – 536 с.

3. Гумінська О. О. Концепція формування діяльної особистості в процесі музичного виховання / О. О. Гумінська // Завуч. – 2005. – №16. – С. 15–21.

4. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. / А. Н. Леонтьев. – М.: Политиздат, 1977. – 304 с.

5. Локарєва Г. Художньо-естетична інформація як засіб виховання учнівської молоді / Г. Локарєва // Мистецтво та освіта. – 2006. – №1. – С. 7–11.

6. Сухомлинський В. О. Як виховати справжню людину / Твори: У 5-ти т. – Т.2 / В. О. Сухомлинський. – К., 1976. – 670 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись