Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

БАТЬКИ І НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: ШЛЯХИ ПАРТНЕРСТВА

ФЕДЯЄВА Валентина Леонідівна –

доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри педагогіки, психології й освітнього менеджменту імені проф. Є. Петухова Херсонського державного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    Статтю присвячено розкриттю шляхів побудови спільної роботи сім’ї та школи на партнерській взаємодії в контексті реалізації Концепції «Нова українська школа» (2016). Обгрунтовано необхідність постійної, системної роботи з батьками з використанням сучасних технологій їх навчання, формування у батьків практичних умінь і навичок роботи з дітьми через ігрові форми та діяльністний підхід. Увагу з акцентовану на необхідності вивчення батьками основних базових категорій Закону України «Про освіту» (2017) та Концепції «Нова українська школа» (2016), що дасть можливість підвищити рівень педагогічної компетентності батьків, усвідомити необхідність і своєчасність втілення освітніх інновацій в сучасну школу України.

Ключові слова: концепція, принцип партнерства, технології навчання, сучасне педагогічне середовище, трикутник взаємодії: батьки, учень, вчитель.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Закон України «Про освіту» (2017). Електронний ресурс: https://xn-80aagahqwyibe8an.com/ukrajiny-zakony/zakonukrajini-pro-vischu-osvitu-vidomosti2014.html

2. Концепція «Нова українська школа» (2016). Електронний ресурс: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukr ainska-shkola-compressed.pdf

3. Савченко О. Сухомлинський і НУШ. / Освіта України. – № 41–42 (1584). – 22 жовтня 2018 р. – С. 14–28.

4. Новий освітній простір. Електронний ресурс: https://mon.gov.ua/ua/tag/novij-osvitnij-prostir

5. Ранкові зустрічі 1 клас. І семестр / авт.упоряд. Н. Ю. Бабіченко, О. А. Нечипоренко, С. М. Хівренко. – Х.: Вид. група «Основа», 2018. – 141 с. – (Серія «Нова українська школа»).

6. Федяєва, В. Л. Сімейне виховання в історичній ретроспективі [Текст]: монографія / В. Л. Федяєва. – Херсон.: ХДУ, 2008. – 350 с.

7. Традиційні батьківські збори – це немодно. Олена Фіданян про те, як київські школи шукають новий формат співпраці з батьками: Електронний ресурс: http://nus.org.ua/articles/tradytsijni-batkivskizbory-tse-nemodno-yak-kyyivski-shkoly-shukayutnovyj-format-spivpratsi-z-batkamy/

8. Для батьків першокласників про Нову українську школу. Електронний ресурс: https://mon.gov.ua/storage/app/media/nova-ukrainskashkola/NEW-SCHOOL.pdf

 

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: ПІЗНАВАЛЬНІ БАР’ЄРИ

ШАНДРУК Світлана Іванівна –

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри лінгводидактики та іноземних мов

Центральноукраїнського державного педагогічного університетуімені Володимира Винниченка

ORCID ID 0000-0002-7472-4584

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті визначено суть підготовки майбутніх учителів до застосування пізнавальних бар’єрів у професійній діяльності як цілеспрямований процес оволодіння професією, кінцевою метою якого є фахівець з набутим високим рівнем знань, соціального досвіду та компетентностей відповідно до поставлених вимог модернізації середньої освіти в Україні.

Ключові слова: пізнавальні бар’єри, підготовка майбутніх учителів, професійна діяльність, компетентності

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Барбіна Є. С. Педагогічна майстерність у сучасній парадигмі освіти / Є. С. Барбіна [Електронний Ресурс]. – Режим доступу: http://ps.kspu.edu/index.php/ps/article/view/146.

2. Геращенко Л. А. Использование познавательных барьеров в обучений студентов в вузе: дисс. … канд. пед. наук: 13.00.01. / Л. А. Геращенко. – Братск, 2011. – 223 с.

3. Глазкова І. Я. Компетентність майбутнього вчителя у запобіганні та подоланні педагогічних бар’єрів: монографія / І. Я. Глазкова. – Бердянськ: Видавництво О. В. Ткачук, 2013. – 416 c.

4. Гриньова В. М. Формування педагогічної культури майбутнього вчителя (теоретичний та методичний аспекти): монографія / В. М. Гриньова. – Х.: Вид. група «Основа», 1998. – 300 с.

5. Домырева Е. А. Исследование когнитивных барьеров в учебной деятельности младших школьников: дисс. канд. псих. наук: 19.00.07. / Е.А. Домырева. – Курск, 2002. – 185 c.

6. Дроздова Н. В. Формирование конструктивной стратегии преодоления студентом психологических барьеров в учебной деятельности дисс. … канд. псих. наук: 19.00.07. / Н. В. Дроздова. – Самара, 2009. – 229 с.

7. Клепко С. Ф. Філософія освіти в європейському контексті / С. Ф. Клепко. – Полтава: ПОІППО, 2006. – 328 с.

8. Коржуев А. В. Познавательные затруднения в учении школьников / А.В. Коржуев // Педагогика. 2000. № 1. С. 27-31.

9. Пилипенко А. И. Феномен психологопознавательных барьеров в обучении: опыт теоретического исследовании: монографія / А. И. Пилипенко. – Курск: КГГУ, 1995. – 103 с.

10. Сопілко Н. В. Особливості подолання психологічних бар’єрів у студентів у процесі навчання: дис. … канд. псих. наук: 19.00.07. / Н. В. Сопілко. – Хмельницький, 2008. – 268 с.

11. Шакуров Р. Х. Барьер как категория и его роль в деятельности / Р. Х. Шакуров // Вопросы психологии №1. – 2001. – С. 3-18.

12. Шандрук С. Тенденції професійної підготовки вчителів у США: [монографія] / Світлана Шандрук. – Кіровоград : Імекс ЛТД, 2012. – 496 с.

13. Шейко В. М., Кушнаренко Н. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності : підруч. 4-те вид., виправ. і доповн. / Шейко В. М., Кушнаренко Н. М. – К: Знання, 2004. – 307 с.

14. Ярославська Л. І. Дидактичні умови подолання педагогічних бар’єрів у процесі навчального співробітництва викладачів і студентів: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. / Л. Ярославська. – Харків, 2010. – 178 с.

МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ГЕРБАРІЮ ТА БОТАНІЧНИХ КОЛЕКЦІЙ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН

АРКУШИНА Ганна Феліксівна –

кандидат біологічних наук, доцент,

доцент кафедри біології та методики її викладання

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

НАЙДЬОНОВА Галина Георгіївна –

завідувач педагогічною практикою, кандидат педагогічних наук,

старший викладач кафедри біології та методики її викладання

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті йдеться про методичні особливості використання гербарію в процесі підготовки вчителів природничих дисциплін. Зазначені умови формування основних ключових компетентності особистості за допомогою ботанічних колекцій та гербарію.

Ключові слова: компетентність, ключові компетентності, гербарій, ботанічні колекції.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аркушина Г. Ф. Загальні підсумки вивчення урбанофлори Кіровограда / Г. Ф. Аркушина // Фальцфейнівські читання. Збірник наукових праць. − Херсон: ПП Вишемирський В. С., 2007. − С. 7−9.

2. Аркушина Г. Ф. Конспект флори судинних рослин м. Кіровограда / Г. Ф. Аркушина, О. М. Попова. – Кіровоград: Полімед-сервіс, 2010. – 232 с.

3. Гербарна справа в Україна / Herbarium management in [Електронний ресурс]: Режим доступу https://www.facebook.com/groups/409280169432149/

4. Горєлова О. І. Гербарій і ботанічні колекції в підготовці фахівців зеленого будівництва / О. І. Горєлова // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Біологія, Вип. 25, 2015. – С. 39−42.

5. Козак І. В. Сучасні підходи до виготовлення та використання гербаріїв / І. В. Козак, Г. М. Міхєєва // «Біологічні дослідження – 2014»: Збірник наукових праць V Всеукраїнської науковопрактичної конференції молодих учених і студентів. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – С. 515−517.

6. Москалюк Н. В. Гербарій кафедри ботаніки та його значення у підготовці магістрів біології / Н. В. Москалюк // Матеріали ХІІІ з’їзду Українського ботанічного товариства. – Львів, 2011. – 477 с.

7. Скворцов А. К. Гербарий. Пособие по методике и технике. / А. К. Скворцов. – М.: Наука, 1977. – 199 с.

8. Чопик В. І. Гербарій. Історія, створення, функціонування. / В. І. Чопик, Т. Я. Мякушко, Т. Д. Соломаха – К.: Фітосоціоцентр, 1999. – 130 с.

9. Флора України / Flora of Ukraine [Електронний ресурс]: Режим доступу https://www.facebook.com/groups/floraofukraine/

10. Ukrainian Botanical Group − Українська Ботанічна Група [Електронний ресурс]: Режим доступу https://www.facebook.com/groups/flora.ukraine/

РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМУНІКАЦІЇ У ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

БІСОВЕЦЬКА Людмила Андріївна –

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і методик початкової освіти

Рівненського державного гуманітарного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена педагогічній комунікації, що є важливим чинником професійної ідентичності й охоплює всі сфери педагогічної діяльності. З’ясовано, що Нова українська школа є одним із найбільших викликів саме для вчителів, оскільки їм потрібно працювати по-новому, адже повинні бути задіяні зовсім інші підходи та методи навчання. Дисципліна «Теорія і практика педагогічних комунікацій» є складовою частиною гуманітарних дисциплін, він передбачає розвиток комунікативної компетентності майбутніх педагогів, підвищення рівня їх етичної взаємодії з учнями, формування комунікативної спрямованості у студентів.

Ключові слова: педагогічна комунікація, Нова українська школа, вчитель початкової школи, освіта, педагогічний процес.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бірюк Л. Я. Формування комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкових класів у процесі професійної підготовки (психологоакадемічний аспект): навчальний посібник / Л. Я. Бірюк. – Глухів: РВВ ГДПУ, 2008. – 210 с.


2. Бондарєва Л. І. Викладач як суб’єкт педагогічної комунікації / Л. І. Бондарєва // Наукові записки: збірник наукових праць. – Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. – Вип. 120. – C. 19–24.

3. Волкова Н. П. Професійно-педагогічна комунікація / Н. П. Волкова. – Київ: ВЦ «Академія», 2006. – 256 с.

4. Дмитренко К. А. Сутність професійної комунікації у педагогічній освіті / К. А. Дмитренко // Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки» (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя). – Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2012. – № 7. – С. 11–15.

5. Жирун О. А. Педагогічна комунікація в аспекті професійної ідентичності / О. А. Жирун // Вісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка. –2010. – № 1. – С. 100–104.

6. Касярум К. В. Комунікативні аспекти професійної діяльності викладача вищої школи: методичні рекомендації / К. В. Касярум. – Черкаси: Вид. від. ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2011. – 106 с.

7. Когут І. В. Формування професійнопедагогічної комунікативної компетентності майбутнього вчителя. 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Автореф. дис... канд. пед. наук / І. В. Когут. – Полтава, 2015. – 20 с.

8. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. – Київ: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. – 206 с.

9. Паршук С. М., Круглова Н. С. Педагогічна комунікація як складова професійної ідентичності майбутніх учителів початкової школи / С. М. Паршук, Н. С. Круглова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал. – Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 5 (49). – С. 318–325.

10. Типова освітня програма організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nus.org.ua/wpcontent/uploads/2018/01/PROGRAMA_PIDGOTOVK Y_NUSH.pdf

11. Які компетентності, знання та вміння повинен мати вчитель початкових класів – затверджено перший в Україні професійний стандарт. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/news/yaki-kompetentnostiznannya-ta-vminnya-povinen-mati-vchitel-pochatkovihklasiv-zatverdzheno-pershij-v-ukrayini-profesijnijstandart

АНАЛІЗ ЗМІСТУ ПРОЦЕСУАЛЬНО-ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ ПІДСИСТЕМИ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ

БОРОВИК Людмила Володимирівна –

кандидат психологічних наук, доцент,

доцент кафедри загальнонаукових та інженерних дисциплін

Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького

ORCID: 0000-0003-2949-2187

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті на основі аналізу науково-педагогічної літератури та вивчення досвіду викладання загальновійськових та військово-спеціальних дисциплін виявлено ряд переваг відібраних активних та інтерактивних методів, котрі склали основу процесуально-організаційної підсистеми методичної системи формування психолого-педагогічної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників. Відбір форм і методів проведення занять було здійснено в результаті застосування методу експертних оцінок, анкетування та методів математичної статистики. У статті на основі використання дисперсійного факторного аналізу обґрунтовано, що кожен із запропонованих методів має потужний ресурс для формування компонентного складу досліджуваної компетентності.

Ключові слова: професійна діяльність, психолого-педагогічна компетентність, методична система, майбутні офіцери-прикордонники, методи, підсистема, компонентний склад.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Блінов О. А. Особливості організації проведення психологічного тренінгу /О. А. Блінов// Вісник. Збірник наукових статей Київського міжнародного університету. Серія: Психологічні науки. – К.: КиМУ, 2008. – Вип.12 – С. 9–23.

2. Єгорова В. В. Історія виникнення та розвитку методу випадків і ситуацій / М. О. Голубєва, В. В. Єгорова // Наукові записки НаУКМА: Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. – К.: Вид. дім «КиєвоМогилянська академія», 2006. – Т. 59. – С. 16–21.

3. Ковальчук Г. О. Активізація навчання в економічній освіті: навч. посіб. / Г. О. Ковальчук. – Вид. 2–ге, доп. – К.: КНЕУ, 2009. – 298 с.

4. Пометун О. І. Сучасний урок. Інтерактивні технологій навчання: наук.-метод. посіб. / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко; за ред. О. І. Пометун. – К.: А.С.К., 2006. – 192 с.

5. Романов І. Р. Метод кейсів: перспективи використання у навчанні майбутніх правознавців англійської мови / І. Р. Романов // Молодий вчений, 2017. – № 10 (50), жовтень. – C. 529–534.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись