САМБОРСЬКА Наталя Миколаївна –
аспірантка кафедри педагогіки
Житомирського державного педагогічного університету
імені Івана Франка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті представлено результати аналізу наукової літератури щодо проектування та побудови програми педагогічного експерименту, спрямованого на перевірку ефективності педагогічних умов формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх фахівців зі спеціальності медсестринство у процесі вивчення гуманітарних дисциплін. Виокремлено основні структурні елементи експериментального дослідження, розкрито їх зміст та взаємозв’язок. Охарактеризовано етапи і методи вивчення стану сформованості соціально-комунікативної компетентності майбутніх фахівців зі спеціальності медсестринство.
Ключові слова: соціально-комунікативна компетентність; програма педагогічного експерименту; педагогічні умови формування соціально-комунікативної компетентності; майбутні фахівці зі спеціальності медсестринство
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям / Семен Устимович Гончаренко. – К.; Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2010. – 308 с.
2. Загвязинский В. И. Методология и методы психолого-педагогического исследования / Загвязинский В. И., Агафонов Р. – М. : ACADEMA, 2001. – 207 с.
3. Методологічні засади педагогічного дослідження: монографія / авт. кол.: Є. М. Хриков, О. В. Адаменко, В. С. Курило та ін.; за заг. ред. В. С. Курила, Є. М. Хрикова; Держ. закл. «Луган. нац. ун-т імені Тараса Шевченка». – Луганськ : Видво ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2013. – 248 с.
4. Методологія як важливий складник наукового дослідження в педагогіці / С. Гончаренко, В. Кушнір // Неперервна професійна освіта: теорія і практика: Зб. наук. пр. / Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. – К., 2002. – Вип. 4. – С. 15–22.
5. Новиков А. М. Методология / А. М. Новиков, Д. А. Новиков. – М.: СИНТЕГ. – 663 с.
СУНЬ Пенфей –
аспірант Південноукраїнського національного
педагогічного університету
імені К. Д. Ушинського
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті вирішується проблема визначення педагогічних підходів, принципів, умов, можливої послідовності та методичних прийомів роботи, які репрезентують методику освоєння майбутніми вчителями музики художньо-стильового феномена символізму. В педагогічному аспекті обговорюються специфічні властивості феномену художнього символу як єдності знака та образа та властивості символізму як історичного стилю. Пропонуються конкретні рекомендації щодо освоєння стилю символізму майбутніми вчителями музики.
Ключові слова: символ, символізм, семіотика, інтерпретація, художній твір, учитель музики, методика мистецької освіти.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Аверинцев С. С. Символ / С. С. Аверинцев // София-Логос. Словарь [2-е, испр. изд.] – К.: Дух i Лiтера, 2001. – С. 155–161.
2. Бальмонт К. Д. Стозвучные песни: Сочинения (избранные стихи и проза). – Ярославль: Верх. – Волж. кн. изд-во, 1990. http://az.lib.ru/b/balxmont_k_d/text_0360.shtml
3. Дєніжна, С. О. Модель формування семіотичної компетентності у студентів гуманітарних спеціальностей [Текст] / С. О. Дєніжна // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. – 2010. Вип. 155. – Ч. 2. – С. 325–332.
4. Літературознавчий словник-довідник / Р. Т. Громалів та ін. – К.: ВЦ «Академія», 1997. – 752 с.
5. Олексюк О.М. Герменевтичний підхід у вищій мистецькій освіті: [колект. моногр.] / О. М. Олексюк, М. М. Ткач, Д В. Лісун. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. – 164 с.
6. Современная французская литература. Электронная энциклопедия / Под ред. проф. Вл. А. Лукова. Электронный ресурс. http://modfrancelit.ru/manifest-simvolizma-statya-zhmoreasa-tekst-le-symbolisme-tekst-perevoda-v-sokr/
7. Шип С. В. Герменевтика произведений искусства и актуальные задачи украинской художественной педагогик // Професійна мистецька освіта і художня культура: виклики ХХІ століття: матер. Міжнарод. наук.-пркт. конф., 16–17 жовт. 2014 р. / МОН УкраїнИ – Київ: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2014. – С. 87–95.
8. P. Verlaine. М. Лукаш (переклад з французької). Джерело: Від Бокаччо до Аполлінера / Електронна публікація: http://aelib.org.ua/texts/verlaine__poesie_by_lukash__ua.htm
ТКАЧЕНКО Анастасія Володимирівна –
аспірантка кафедри педагогіки
Південноукраїнського національного
педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського
E-mail: irina.pa999 @gmail.com
Анотація
У статті розглянуто проблему медіапростору як умови формування художнього образу у майбутніх фахівців з дизайну. Визначено можливості медіапростору. З’ясовано, що на сьогодні встановилася система професійної освіти майбутніх учителів образотворчого мистецтва, у якій закладено формування професійної компетентності студентів, зокрема й необхідних художньо-професійних умінь засобами медіапростору. Виявлено, що відповідно до освітньо-професійної програми та існуючих професіограм учителя образотворчого мистецтва в педагогічних вишах створюються навчальні плани і програми, в яких ураховується поетапне формування творчого потенціалу особистості. Проведено анкетування студентів з застосування медійних технологій.
Ключові слова: медіапростір, медійні технології, художній образ.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Гац Х. Нові інструментарії журналістики або як врятувати нудний контент [Електронний ресурс] – Режим доступу http://www.mediakrytyka.info/ohlyady-analityka/noviinstrumentariyi-zhurnalistyky-abo-yak-vryatuvatynudnyy-kontent.html.
2. Марченко А. А. Особливості застосування новітніх інформаційних технологій в освітньому процесі вищої школи / А. А. Марченко // Гуманітарний вісник ДВНЗ «ПереяславХмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: Зб. наук. праць. – Переяслав-Хмельницький, 2009. – Вип. 18. – С. 134–138.
3. Чічановський А. Національна держава та її засоби масової комунікації у глобалізаційному світі / Анатолій Чічановський // Україна на шляху до Європи / Упорядники: Шкляр В. І., Юричко А. В. – К., 2006. – С. 213–225
ФЕСЕНКО Оксана Сергіївна –
пошукувач кафедри педагогіки та
освітнього менеджменту
Центральноукраїнського державного
педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розкрито сутність понять «критерій» і «показник». У відповідності до структурних компонентів методичної компетентності (мотиваційно-особистісного, змістового, діяльнісного) майбутніх учителів визначені наступні критерії: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-інтелектуальний, практичнодіяльнісний. Для діагностики сформованості методичної компетентності до кожного критерія визначені відповідні показники. Теоретичне й практичне дослідження процесу формування методичної компетентності дозволило виявити послідовні рівні: низький, середній, достатній і високий.
Ключові слова: структурні компоненти методичної компетентності майбутнього вчителя початкової школи; мотиваційно-ціннісний, когнітивно-інтелектуальний, практично-діяльнісний критерії; показники; рівні сформованості методичної компетентності.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бурчак Л. В. Методичне забезпечення процесу дослідницької компетентності майбутнього вчителя хімії [Електронний ресурс] / Л. В. Бурчак. –Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Gnvp/2011_5 4/6.pdf_. – Назва з екрана.
2. Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) / [уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел]. – К.; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. – 1728 с.
3. Вишнякова С. М. Профессиональное образование : Словарь. Ключевые понятия, термины, актуальная лексика / С. М. Вишнякова. – М. : НМЦ СПО, 1999. – 538 с.
4. Галімов А. В. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до виховної роботи з особовим складом : моногр. / А. В. Галімов. – Хмельницький : НАДПС України ім. Б. Хмельницького, 2004. – 376 с.
5. Головин С. Ю. Словарь практического психолога / С. Ю. Головин. – Мн. : Харвест, 1998. – 800 с.
6. Словарь по педагогике [Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров]. – М. : ИКЦ «МарТ»; Ростов н/Д : Издательский центр «МарТ», 2005. – 448 с.