ФЕЛЬЦАН Інна Михайлівна –
старший викладач кафедри англійської філології
та методики викладання іноземних мов,
Мукачівського державного університету
e-mail: pednauk@ukr. net
Анотація
Сучасна педагогічна практика все частіше звернена до ідеї гуманізації освіти, спонукає до застосування особистісно-орієнтованого підходу під час навчання. Культура, саморозвиток, творчі здібності, моральність, а головне – відданість загальнолюдським цінностям, які перетворюють професійну діяльність на суспільне благо – є пріоритетом професійному розвитку педагога. Особливо гостро відчувається потреба в гуманізації навчального процесу в освіті дорослих, адже психолого-вікові особливості його учасників вимагають андрагогічного підходу, оновлення змісту навчальних програм, який відповідатиме професійним потребам студента.
Ключові слова: освіта дорослих, особистісно-орієнтований підхід, іншомовна освіта дорослих, неформальна та інформальна освіта, неперервна освіта, андрагог, гуманізація освіти.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Берека В. Є. Теоретико-методичні основи фахової підготовки магістрів з менеджменту освіти: автореф. дис. … доктора пед. наук: 13.00.04 / В. Є. Берека. – К., 2008. – 42 с.
2. Ващук О. В. Андрагогічні засади формування готовності вчителів до розвитку
академічної обдарованості старшокласників // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: зб. наук. пр. – 2014. – Вип. 1 (8). – С. 84–93.
3. Глазырина А. В. Андрагогический подход к развитию образовательной активности педагога в процессе повышения квалификации: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Алла Владимировна Глазырина. – Йошкар-Ола, 2006. – 156 с.
4. Змеев С. И. Образование взрослых и андрагогика в России: достижения, проблемы и перспективы развития / С. И. Змеев // Педагогика. – 2009. – №7. – С. 32−39.
5. Лещенко І. Т. Освіта дорослих як феномен неперервної освіти (міжнародні тенденції) / Лещенко Ірина Тимофіївна [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://gisap.eu/node/1380
6. Сергеєва Л. М. Практики підготовки керівних кадрів професійної освіти в умовах магістратури // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: зб. наук. пр. – 2014. – Вип. 1 (8). – С. 51–58.
ЯНЕНКО Оксана Андріївна –
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри
вокально-хорових дисциплін та методики музичного виховання
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У статі відображено актуальність проблеми формування естрадних вокальних навичок майбутніх фахівців-музикантів у мовній позиції. Визначено специфіку естрадного вокального мистецтва. Розкрито поняття «естрадні вокальні навички» та здійснено аналіз методики американського педагога вокалу Сет Рігса. Окреслено основні методи й прийоми формування естрадних навичок фахівця-музиканта в мовній позиції. \
Ключові слова: естрадні вокальні навички; майбутні фахівці-музиканти; вокальні методи і прийоми, мовна позиція.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Вовк О. І. Комунікативно-когнітивна компетентність студентів-філологів: нова освітня парадигма / О. І. Вовк. – Черкаси: Чабаненко Ю.А., 2013. – 500 с.
2. Данилова Г. С. Управління процесом становлення професійної компетентності методиста / Г. С. Данилова. – К.: УІПКККО, 1995. – 80 с.
3. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К.: «К.І.С.», 2004. – 112 с.
4. Онопрієнко О. Концептуальні засади компетентнісного підходу в сучасній освіті / О. Онопрієнко // Шлях освіти. – 2007. – № 4. – С. 32–37.
5. Ситник О. П. Професійна компетентність вчителя / О. П. Ситник // Управління школою. – 2006. – № 14. – С. 2–9.
6. Черемис І. Нові вимоги до спеціаліста: поняття компетентності й компетенції / І. Чемерис // Вища освіта України. – 2006. – № 2. – С. 84–88.
ГУСЄВА Любов Григорівна –
викладач кафедри образотворчого мистецтва та дизайну
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
В статті розглядається проблема духовних проявів людини, їх вираження засобами образотворчого мистецтва. Взаємозв’язок духовності й творчості. Наголошується важливість виражальних засобів образотворчого мистецтва і їх застосування у створенні художнього простору мистецького твору. Аналізуються аспекти художнього мислення і їх роль у створенні художнього образу та художнього простору.
Ключові слова: духовність, духовний прояв, художній простір, художній образ, художня уява, художнє мислення, виражальні засоби образотворчого мистецтва, культурологічний підхід.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бердяев Н. Экзистенциальная диалектика божественного и человеческого // О назначении человека / Н. Бердяев. – М.: Республика, 1993. – 383 с.
2. Борев Ю. Б. Эстетика / Ю. Б. Борев. – М.: Политиздат, 1988. – 496 с.
3. Боришевський М. Й. Духовність в особистісних вимірах / Збіорник наукових працьІнституту психології ім.. Г. С. Костюка АПН України / За ред.. С. Д. Максименка. – Т. Х. – Ч. 4. – К., 2008. – С. 61–69.
4. Гете И. В. Избранные сочинения по естествознанию / И. В. Гете.– М.: Просвещение, 1957. – 564 с.
5. Даниэль С. М. Искусство видеть: О творческих способностях восприятия, о языке линий и красок и о восприятии зрителя / С. М. Даниєль. – Л.: Искусство, 1990. – 223 с.
6. Елкінз Д. Психотерапія і духовність: на шляху до терапії душі // Гуманістична психологія: Антологія: В 3-х т. Т.2: Психологія і духовність. – К., 2005. – С. 102–120.
БУЗЕНКО Ірина Леонідівна –
аспірант Вінницького державного педагогічного
університету імені Михайла Коцюбинського
e-mail : [email protected]
Анотація
У статті аналізується проблема формування еколого-валеологічної компетентності майбутнього вчителя. Розглядаються різні підходи до визначення поняття екологічної та валеологічної компетентності. У дослідженні визначено екологічну компетентність майбутніх учителів як комплексну якість, що пов’язана не лише з підготовленістю і здатністю вчителя до практичного вирішення екологічних завдань, а й наявністю у нього ряду особистісних якостей у поєднанні з необхідним запасом знань і умінь ефективно діяти у проблемних ситуаціях.
Ключові слова : еколого-валеологічна компетентність, дефінітивні підходи.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бойчук Ю. Д. Теоретико-методичні основи формування еколого-валеологічної культури майбутнього вчителя: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / Ю. Д. Бойчук; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Х., 2010. – 44 с.
2. Гагарин А. В. Экологическая компетентность личности: психологоакмеологическое исследование: [монография] / Александр Валерьевич Гагарин. ‒ М.: Изд-во РУДН, 2011. ‒ 160 с.
3. Герасимчук О. Л. Формування екологічної компетентності майбутніх гірничих інженерів у процесі професійної підготовки: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / О. Л. Герасимчук; Житомирський державний університет імені Івана Франка. – Житомир, 2015. – 22 с
4. Грезе О. В. Особливості формування екологічної свідомості у студентів гуманітарного та технічного напрямів підготовки: автореф. дис. … канд. пед. наук: 19.00.07 / Олена Володимирівна Грезе. – Київ, 2009. – 20 с.
5. Гуренкова О. В. Формування екологічної компетентності майбутніх фахівців водного транспорту в умовах кредитно-модульної системи навчання: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Ольга Володимирівна Гуренкова; АПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. – К., 2009. – 20 с.
6. Льовочкіна А. М. Моделювання розвитку екологічної культури студентської молоді / А. М. Льовочкіна. Електоронний ресурс: http: // mdu.edu.ua/spaw2/uploads/files/Льовочкіна20А.20М.. pdf
ВАН Яцзюнь –
аспірант Південноукраїнського національного
педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті охарактеризовано результати діагностики комунікативної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва на основі пропедевтичного аналізу. За результатами виконання творчих завдань студентів виявлено ступінь розуміння теоретичних і практичних знань, навичок для вирішення художньокомунікативних аспектів професійної діяльності. Виявлено розуміння студентів важливості професійних якостей хормейстера-диригента для підвищення їхньої артистичної культури.
Ключові слова: комунікативна культура, діагностика, пропедевтичний аналіз, диригент-хормейстер, майбутній вчитель музичного мистецтва.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Волкова Ю. І. Формування художньокомунікативних умінь майбутніх учителів музики і
хореографії: автореферат дисертації… канд. пед. наук: 13.00.02 / Ю. І. Волкова; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – К., 2016. – 20 с.
2. Кабриль К. В. Формування ціннісних компетентностей майбутнього вчителя музики у процесі диригентсько-хорової підготовки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / К. В. Кабриль; НАПН України, Ін-т вищої освіти. – К., 2013. – 20 c.
3. Олексюк О. М. Педагогіка духовного потенціалу особистості: сфера музичного мистецтва: навч. посіб. / О. М. Олексюк, М. М. Ткач. – К.: Знання України, 2004. – 264 с.
4. Олпорт Г. Структура и развитие личности / Г. Олпорт // Становление личности: [Избр. труды]. – М.: Смысл, 2002. – 462 с.
5. Попков А. Д. Формирование коммуникативной компетентности дирижерахормейстера в процес се обучения в вузе: автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук: 13.00.02 / А. Д. Попков. – Краснодар, 2009. – 19 с.