КУРКІНА Сніжана Віталіївна –
кандидат педагогічних наук, доцент
кафедри музичного мистецтва і хореографії
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
У даній статті на основі проведеного аналізу вітчизняних і зарубіжних досліджень у галузі мистецької педагогіки піднімається питання про роль вчителя музичного мистецтва й художньої культури в реалізації поліхудожнього підходу, як одного з найбільш перспективних і сучасних педагогічних напрямів. Окрім цього автор наводить дані міні-дослідження, проведеного серед учителів музичного мистецтва й художньої культури з метою виявлення найбільш популярних типів предметних взаємозв'язків і рівня готовності вчителівпрактиків до застосування поліхудожнього підходу у навчальному процесі.
Ключові слова: поліхудожній підхід, інтегрований урок, сучасні технології, підготовка вчителя, урок художньої культури, урок музичного мистецтва
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Блонский П. Избранные психологические сочинения в 2-х т. Т. 1 / Под ред. А. Петровского. – М.: Педагогика, 1979. – 304 с.
2. Бузова О. Д. Поліхудожне виховання як засіб удосконалення музичної підготовки майбутніх вчителів музики: Автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.02 / О.Д. Бузова; Нац.пед.ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2004. – 19 с.
3. Давидов В. В. Лекции по общей психологи: учебн. пособие для студ. высших учебных заведений / В. В. Давидов. – М.: «Академія», 2005. – 176 с.
4. Взаимодействие и интеграция искусств в полихудожественном развитии школьников / Под общей ред. Б. П. Юсова. – Луганск., 1995. – 180 с.
5. Масол Л. М. Інтеграція в системі шкільноі мистецькоі освіти і поліхудодня підготовка вчителів / Л. М. Масол // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. – Вип. 4. – К.: Наук. Світ, 2003. – С. 7–15.
6. Масол Л. М. Особливості впровадження програми «Мистецтво» в контексті науково- інтеграційної освіти / Л. М. Масол. – Початкова школа. – 2003. - №4. – С. 9–12.
7. Отич О. М. Мистецтво у системі розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійного навчання: теоретичний та методологічний аспекти: монографія / О. М. Отич; за наук. ред. І. А. Зязюна. – Чернівці: Зелена Буковина, 2009. – С. 356–376.
8. Щолокова О. П. Методика викладання світової художньої культури / О. П. Щолокова. – К., 2007. – 192 с.
9. Юсов Б. П. Современная концепция образовательной области «Искусство» в школе // Инновационные концепции современного образования: новый взгляд на образование / ФГНУ «Институт художественного образования» РАО / Б. П. Юсов. – М., Интеллект- центр, 2014. – 160 с. – С. 46–74.
10. Savenkova L. G. Humanization of education as the condition of the modern school’s development // Humanity Space. International Almanac. 2014. – Vol. 3. –№ 1. – P. 62–72.
11. Shkolyar L.V. Scientific schools of Art pedagogy and modern educational practice // Humanity Space. International Almanac. –2013. – Vol. 2. – № 1. – P. 74–77.
КУЧАЙ Олександр Володимирович –
доктор педагогічних наук,
доцент кафедри педагогіки,
Національний університет біоресурсів
і природокористування України
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті висвітлюється підготовка фахівців у ВНЗ в умовах дистанційного навчання. Розглядаються переваги дистанційного навчання. Визначаються характерні риси дистанційного навчання у підготовці студентів та в провадження цих технологій у навчальний процесс ВНЗ.
Ключові слова: дистанційне навчання, освіта, підготовка студентів, університет.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Глуховська Н. А. Проблеми і перспективи дистанційного навчання в системі підготовки майбутніх фахівців в умовах євроінтеграції // Н. А. Глуховська // Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. – 2016. – №2. – С. 67–71.
2. Власенко І. Г. Впровадження дистанційного навчання – вимога сучасності // І. Г. Власенко // Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія: матеріали міжвузівського Вебінару (м. Вінниця, 31 березня 2017 р.). – Вінниця: ВТЕІ КНТЕУ, 2017. – С. 12–14.
3. Мурасова Г. Є. Особливості професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах дистанційного навчання – Електронний ресурс. – [Режим доступу] http://www.confcontact.com/2012_10_04/pe2_murasov a.htm
4. Красильникова Г., Мазур М., Гладкий Я. Дистанційне навчання в системі професійної підготовки фахівців у технологічному університеті // Г. Красильникова, М. Мазур, Я. Гладкий // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2002. – №4 – С. 45– 67.
5. Даценко Г. В., Сузанська З. В. Дистанційне навчання як засіб стимулювання самоосвіти // Г. В. Даценко, З. В. Сузанська // Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія: матеріали міжвузівського вебінару (м. Вінниця, 31 березня 2017 р.). – Вінниця: ВТЕІ КНТЕУ, 2017. – С. 17–20.
ОМЕЛЬЯНЕНКО Світлана Віталіївна –
кандидат педагогічних наук, професор, професор кафедри
соціальної роботи, соціальної педагогіки та психології
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
Автор представляє опис досвіду формування у майбутніх фахівців із соціальної роботи уміння використання технології роботи з мережею соціальних контактів. У статті проаналізовані порівняльні результати складання карти соціальних зв’язків студентами першого та випускного курсів, майбутніх фахівців із соціальної роботи. Ефективним методом формування уміння застосувати технологію роботи з мережею соціальних контактів є ділова гра, в ході якої студенти реалізують етапи цієї технології, навчальний процес наближується до реальних умов наступної професійної діяльності.
Ключові слова: майбутні фахівці із соціальної роботи, технологія роботи з мережею соціальних контактів, карта соціальних зв’язків, мережева зустріч, ділова гра.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Зберегти сім’ю. Соціальна робота із сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах / Автори-упорядники: Мороз О. М., Постолюк Г. І., Семигіна Т. В., Шипіленко О. С. – К.: ЕКМО, 2008. – 160 с.
2. Левин К. Теория поля в социальных науках / Курт Левин. – Спб.: Сенсор, 2000. – 368 с.
3. Методические рекомендации по использованию технологии «Сеть социальных контактов» / Составители: М. В. Болдина, С. В. Бесперстова. – Тамбов, 2014. – Режим доступа: http://podrostok.68edu.ru/wpcontent/uploads/2014/12/SBORNIK-Set-sotsialnyihkontaktov.pdf
4. Bronfenbrenner U. The Ecology of Human Development. Experiments by Nature and Design. Cambridge, MA: Harvard University Press. 1970. – 330 р. – Retrieved from: https://khoerulanwarbk.files.wordpress.com/2015/08/uri e_bronfenbrenner_the_ecology_of_human_developbok os-z1.pdf.
ПРИБОРА Тетяна Олександрівна –
кандидат педагогічних наук,
доцент, доцент кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
e-mail: [email protected]
Анотація
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Блинова Т. Б. Иезуиты в Беларуси: роль иезуитов в организации образования и просвещения / Блинова Тамара Борисовна. – Гродно: ГрГУ, 2002. – 425 с.
2. Гризингер Т. Иезуиты. Полная история их явных и тайных деяний от основания ордена до настоящего времени / Гризенгер Теодор; Издание Маврикия Осиповича Вольфа. – СПб.: В тип. М. О. Вольфа, 1868. – Т. I. – 349 с.
3. Гризингер Т. Иезуиты. Полная история их явных и тайных деяний от основания ордена до настоящего времени / Гризенгер Теодор; Издание Маврикия Осиповича Вольфа. – СПб.: В тип. М. О. Вольфа, 1869. – Т. II. – 307 с.
4. Иезуиты. Их история, учение, организация и практическая деятельность в сфере общественной жизни, политики и религии / Сост. Ж. Губер. – Спб.: Издание Ф. Павленкова, 1898. – 320 с.
5. Папазова А. В. Релігійно-освітянська діяльність ордену єзуїтів у східнослов'янському регіоні в останній третині XVI – першій половині XVII ст.: дис. ... канд. іст. наук: 07.00.02 / Папазова Анжела Василівна; Донец. нац. ун-т. – Донецьк: 2008. – 347 с.
6. Тонди А. Иезуиты / А. Тонди. – Москва: Издательство Иностранной литературы, 1955. – 332 с.
7. Шевченко Т. Єзуїтське шкільництво на українських землях останньої чверти XVI – середини XVII ст. / Тетяна Шевченко. – Львів, 2005. – 337 с.
8. Bancroft G. History of the United States from the Discovery of the American Continent / [George Bancroft] – Vol. III. – 14 ed. – Boston: Little, Brown and Co, 1856. – 503 p.
9. Döllinger J. Die Reformation / [Johann Joseph Ignaz von Döllinger]. – Regensburg: Verlag von Georg Joseph Manz, 1851. – Bd. I. – 636 s.
10. Duff A. The Jesuits: Their Origin and Order, Morality and Practice, Suppression and Restoration / [Alexander Duff]. – Edinburgh: Johnstone and Hunter, 1852. – 93 p.
11. McGucken W. J. The Jesuits and Education. The Society's Teaching Principles and Practice, especially in Secondary Education in the United States. – New York: Bruce, 1932. – 352 p.
12. Overbury R. W. The Jesuits / [R. W. Overbury] – London: Houlston and Stoneman, 1846. – 260 p.
13. Roper H. I. The Jesuits. 2nd ed. / [Henry Isaac Roper]. – London: Houlston&Stoneman, Paternoster-Row; John Wright Steam Press, Bristol, 1848. –
14. Schwickerath R. Jesuit education its history and principles viewed in the light of modern educational problems / [Robert Schwickerath] – St. Louis: B. Herder, 1903. – 687 p.
ПРОКОПЧУК Ольга Ігорівна –
кандидат педагогічних наук,
викладач кафедри іноземних мов
та країнознавства ДВНЗ «Прикарпатський
національний університет імені В. Стефаника»
e-mail: [email protected]
Анотація
Facebook та інші засоби соціальної комунікації мають потенціал забезпечити реалізацію нових методик навчання у вищих навчальних закладах, зокрема розвиток соціальної освіти. Аналіз цих засобів у контексті змін, що відбувають протягом останніх 5 років в мережі Інтернет, допомагає встановити та кваліфікувати соціальні медіа та встановити можливість їх застосування у навчанні студентів, а також виявити можливі недоліки та причини перешкод їх адаптації в академічному просторі.
Ключові слова: університети, засоби соціальної комунікації, цифрове мистецтво, соціальні мережі, вебблог, Інтернет, комунікація, соціальне навчання, системи управління навчанням.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Ajjan, H., & Hartshorne, R. (2008). Investigating faculty decisions to adopt Web 2.0 technologies: theory and empirical tests. The Internet and Higher Education, 11(2).
2. Bennett, S., Bishop, A., Dalgarno, B., Waycott, J., & Kennedy, G. (2012). Implementing Web 2.0 technologies in higher education: a collective case study. Computers & Education, 59(2).
3. Brown, S. A. (2012). Seeing Web 2.0 in context: a study of academic perceptions. The Internet and Higher Education, 15(1).
4. Buchanan, T., Sainter, P., & Saunders, G. (2013). Factors affecting faculty use of learning technologies: implications for models of technology adoption. Journal of Computing in Higher Education, 25(1).
5. Cooke, S. (2015). Social teaching: student perspectives on the inclusion of social media in higher education. Education and Information Technologies. http:// dx.doi.org/10.1007/s10639-015-9444-y.
6. Dahlstrom, E. (2012). ECAR study of undergraduate students and information technology. Research Report. Louisville, CO: EDUCAUSE Center for Applied Research.
7. Dron, J., & Anderson, T. (2014). Teaching crowds. Learning and social media. Edmonton: AU Press, Athabasca University.
8. Ellison, N. B., & boyd, D. (2013). Sociality through social network sites. In W. H. Dutton (Ed.), The Oxford handbook of internet studies. Oxford, UK: Oxford University Press.